قطعه سازان کشور اعلام کرده اند روز یکشنبه در هتل المپیک تهران همایشی را برگزار می کنند و در صورت ادامه وضعیت موجود، اعلام ورشکستگی خواهند کرد.

محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان، در برنامه زنده تلویزیونی نمودار که از شبکه بازار پخش می شود به مناظره با رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این برنامه نجفی منش گفت: ماجرای خودرو مانند داستان مسکن در ابتدای انقلاب شده است. آن روزها آیت الله خسروشاهی اعلام کرد به مردم خانه مجانی می دهند و خیلی ها رفتند و خانه شان را فروختند. از همان تا کنون خانه یک ریال که ارزان نشده هیچ هر روز هم گران تر می شود. متاسفانه عزمی ایجاد شده تا صنایع خودروسازی را زمین گیر کنند و اشتغال یک میلیون نفر را با بحران مواجه سازند ولی بنده از همین جا اعلام می کنم، هیچ احتمالی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد و آنچه شورای رقابت اعلام کرده است یک تصمیم کاملا غیرتخصصی است. »

پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در همین برنامه در پاسخ به نجفی منش گفت: « آنچه اعلام شده تصمیم قطعی است و به طور حتم قیمت خودرو بین 15 تا 30 درصد کاهش می یابد. بنابراین گفت و گویی درباره کاهش نیافتن قیمت ها وجود ندارد. قانونگذار دولت و شورای رقابت را مکلف کرده است تا فرمول جدید را ارائه بدهد و فرمول هم ارائه شده است. بنابراین کاهش قیمت باید رخ دهد. »

نجفی منش در پاسخ به او گفت: « این فرمول به هیچ عنوان کارشناسی و قابل اجرا نیست و قطعه سازان و خودروسازان زیربار کاهش قیمت ها نمی روند. سوال ما این است که چرا دولت سراغ بانک مرکزی نمی رود و آنها را برای افزایش قیمت ارز که منجر به رشد هزینه های تولید شده، جریمه نمی کند؟ 80 درصد مواد اولیه صنایع خودروسازی کشور از خارج وارد می شود و بنابراین در این شرایط کاهش سه برابری ارزش پول ملی و رشد هزینه های تولید به خودروسازان تحمیل شده است. »

همچنین یوسف رحمانی، مشاور کمیسیون اصل 90 در این برنامه زنده تلویزیونی با انتقاد از خودروسازان گفت:«  آنچه مسلم است اینکه خودروسازان هیچ استانداردی را رعایت نمی کنند. طی سال های گذشته کدام استاندارد ایرانی از سوی ایران خودرو یا سایپا اعلام شده است؟ کیفیت خودروهای داخلی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و مردم چرا باید مجبور به استفاده از این خودروها باشند. »

پور مختار نیز در ادامه گفت: « کجای قانون و منطق اعلام شده که خودروسازان از سود حاصل از فروش خودرو بروند، بانک بخرند یا ساختمان سازی کنند؟ این موضوع در تحقیقات مجلس مشخص شده است که خودروسازان اقدام به خرید بانک های خصوصی کرده اند.

نجفی منش نیز بیان داشت: باید به دوستانی که فرمول قیمت گذاری خودرو را اعلام کرده اند، نوبل اقتصاد داد. این فرمول اساسا اجرایی نیست و دولت و مجلس هم به جای فشار به خودروسازان بهتر است به سمتی بروند که موانع تولید را برطرف کنند. »
 

3939

کد خبر 289163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد EU ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    322 3
    بنظرم اگر قرا باشه قیمتها کم نشه باید تعرفه ورود خودرو صفر بشه تا رقابت واقعی باشه اونوقت کسی این خودروها رو میخره یا خیر یا اینکه باید با اقساط 10 ساله و بلند مدت و نقد و اقساط(نه مثل الان که 90 درصد قیمت خودرو رو بگیرن ) مثل هند و دیگر کشورها در اختیار مردم قرار بگیره که مردم توانایی خرید رو داشته باشند البته اگر کاهش پیدا کنه که بهتره چون کیفیت این خودرو ها خیلی پایینه
    • بدون نام US ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
      6 93
      افزایش قیمت خودروها ، با توجه به بحران اقتصادیِ جهانی طبیعی است. همه جای دنیا گران شده و تقصیر مسئولین نیست. وظیفه ی ما مردم اینست که با خرید خودروهای داخلی، چراغ صنعت کشور را روشن نگه داریم.
    • حاج مجید IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
      73 3
      آیا بیکار شدن 20000 نفر مهم تره یا جون 10000000 مردمی که تو این تهران خراب شده با این همه آلودگی که به گفته ی خودشون 70% آلودگی از همین خودرو هاست دارن جونشونو از دست میدن. با چه قیمتی خودرو های بی کیفیت ساخت داخل تولید میشه ؟ ما این همه بیکار داریم 20 هزارتا هم روش .بابا جان ایران خودرو و سایپا رو تعطیل کنید. بذارید با 30 میلیون تومان سوار بنز و بی ام وه و کادیلاک شویم و معنی رفاه و امنیت و کیفیت را بفهمیم. بابا من به کی بگم با پراید جون انسان ها در خطره ه ه ه ه خبرآنلاین خواهشن این یکی را تایید کن
    • ایمان IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      3 1
      اگر که صنعت خودرو سازی ما تعطیل شود و به جای آن واردات گسترده صورت گیرد هم به نفع مصرف کننده است و هم اینکه با گسترش واردات و خدمات پس از فروش گسترده ،افرادی که هم که در خودروسازی بوده اند و بیکار شدند می توانند وارد بخش واردات شوند. این صنعت مونتاژ خودرو در شان مردم شریف ایران نیست.همیشه از کودکی آموخته ام که یا کاری را نکنم و یا اگر کاری می کنم به بهترین نحو انجام دهم.اینکه به زور بخواهیم خودرویی تولید تا بگوییم ما هم صنعت خودرو سازی داریم که نشد کار! وقتی نمی توانید خودرویی ایمن و در شان مردم شریف ایران بسازید، کنار بکشید.بکذارید آن هایی که برای انسانیت ارزش قاءل هستند خودرویی برای ما بسازند که وقتی آن را تحویل می گیریم احساس حماقت نکنیم.
  • سروش US ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    297 1
    امروز مشکل ارز دارند. قبلا که نداشتند. پس چرا با سود هایشان اقدام به راهاندازی کارگاه ها و کارخانه هایی برای تولید قطعات نکردند. امروز بعد از چندین سال تولید خودروهای قدیمی و تکراری هنوز 80 درصد خودرو خارجی است؟ چرا روی ایجاد تکنولوژی های ساخت برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت نبودند که امروز اینگونه تهدید به ورشکست شدن میکنن. اگر ارزش پول ما کم شده فراموش نکنید که کشوری مثل چین با پایین نگه داشتن ارزشش دنیا را گرفته. تولید کننده ای نیست که برای تولید محصولاتش به چین مراجعه نکند. اگر شما تولید کننده بودید با مدیریت وضعیت امروز میتوانستید با صادرات خودرو بسیار ارزان قشر فقیر کشور های همسایه را جذب کنید نه اینکه در بازار ایران هم بمانید.
  • مسعود US ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    356 3
    چی شد تا حالا که میگفتین خودرو ملیه خودمون میسازیم حالا 80 درصد وارداتی شد؟؟!!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    279 3
    بهترین راه اینه کهبزارن قیمت خودرو ساز آزاد باشه اما تعرفه واردات خودرو رو صفر کنن و با همون ارزی که به خودرو ساز داده می شه(ارز مبادله ای) بزارن خودرو وارد شه!! شک نکنین که کمتر از یک ماه شده پراید میشه 7 میلیون اما کسی دیگه تمایلی به خریدش نداره!!!! قرار که نیست با گرون فروشی به مردم از ورشکستگی کارخانه ها جلوگیری بشه!!
    • رضا IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
      7 41
      پراید 7 میلیون یعنی پراید 2000 دلار. در حالی که همین حالا پراید به قیمت 6000 دلار داره به عراق صادر میشه و خودرو دیگری با این قیمت نمی تونه با پراید رقابل کنه. بحث واردات هم زمانی موضوعیت داشت که دلار 1000 تومن بود. با دلار 3500 تومنی خودروهای وارداتی هم نمی تونن برای استفاده عموم مردم مناسب باشند. نکته بعدی اینکه الآن ما ارز برای دارو نداریم، با کدوم ارز می خواهید خودرو وارد کنید؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    273 6
    بابا خب در این دوتا کارخونه رو ببندن دیگه راحت بشیم هم ضررده هست و هم ماشیناش بی کیفیتن چه لزومی داره به تولیدشون ادامه بدن
  • شبیه راز IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    269 4
    یکی نیست بگه بعد از این همه سال چرا باید 80 درصد قطعات از خارج وارد شود؟ پس آنهمه ادعای تولید خودروی ملی دروغ بود؟
  • اميرحسين IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    191 2
    اين وسط نكته اصلي كه مورد توجه قرار نمي گيرد اين است كه چطور خودرو هاي بسيار با كيفيت تر و با امكانات تر توسط شركت هاي خارجي توليد و عرضه مي شود و در حالت بدون گمرك و بصورت تحويل در مقصد از خودرو توليد شده در ايران اگرنه ارزان تر كه حداقل هم قيمت است و شركت توليد كننده هم سود سرشار مي كند . مشكل جايي است كه توليد كننده بدون رقيب تا كنون هر طور كه خواسته تاخته و هيچگاه به فكر بهره وري هم نبوده . براي روشن شدن موضوع كافي است قيمت يكدستگاه خودرو تويوتا ياريس در بازار آمريكا كه اتفاقا شامل گمرك هم هست را با يك دستگاه ٢٠٦ تيپ شش مقايسه كنيم : ٥١ ميليون تومان براي ياريس و٤٥ ميليون براي ٢٠٦ . همه اينها بدون در نظر گرفتن هزينه انرژي و كارگر خارجي و قدرت خريد مردم است ، تفاوت تكنولوژي هم بجاي خود
  • بهرام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    اگر خودروسازها یاقطعه سازها ورشکست بشوند چه اتفاقی می افته ..کلی ادم بیکار میشوند تازه نکران شرکت هاهم نباشید هستند کسانی که اماده اند تاسهام این شرکتهارو یکجا بخرند.توشهرماچندتاکارخانه نساجی تعطیل شد مکه اتفاقی افتاد....واقعاکه....
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    234 3
    "80 درصد مواد اولیه صنایع خودروسازی کشور از خارج وارد می شود"! آرم پژو روی موتور سمند!! قطعات چینی!!! .....!!!! یکی برای من خودروی ملی رو تعریف کنه!!!!!
    • فرشاد IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      52 0
      خودرویی که شاید قالپاق های آن در داخل کشور تولید شود را خودروی ملی می گویند
    • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      44 0
      خودرو ملی : عبارت است از یک مشت اهن الات قدیمی که برای کشتن مردم ایران دو شرکت بزرگ ایرانی ( البته خود دولت اینارو بزرگ کرده وگرنه خودشون مالی نیستن) انها را بصورت حرفه ای و کاملا بومی توجه بفرمائید کاملا بومی و خودکفا از چین وارد و بصورت کاملا تخصصی و با فناوری های روز دنیا قطعات را یه جوری به هم وصل میکنند که انسان در یک روز غزل خداحافظی رو می خونه نه اینکه خیال کنین ماشینا استاندارد نیست ما مردم بلد نیستیم با این خودرو ملی رانندگی کنیم و گرنه خودرو که مشکلی نداره باید به فکر دست فرمون خودمون باشیم که لاستیک جلو یهو در نره
  • ali IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    222 5
    صنعت مونتاژخودرو در ایران باید تعطیل شود.واقعا این خودروهای تولیدداخل به جز الودگی وگرفتن جان مردم چه نفعی برای مملکت داره؟
  • بدون نام US ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    245 8
    خوب ور شکست بشن،مرگ یکبار ، شیون هم یکبار
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    233 3
    50 سال کمک به این صنعت ورشکسته نتیجه اش همین میشه که جلوی قوه مققنه کشور می ایستند و کاهش قیمت نمیدن! کدوم یکی از تولیدات شما مطابق حداقل های سال 2013 هست؟ کجای دنیا 405 تولید میشه و با این قیمت فروخته میشه؟! تولید 206 سالهاست متوقف شده اما شما هنوز تولید میکنید! کار رو بجائی رسوندین که ماشین 20000 دلاری که در تمام دنیا از دم قسط به فروش میرسه در ایران شده خودرو لوکس! یکبار برای همیشه باید تکلیف این صنعت ضررده مشخص بشه، این همه امکانات و نیروی انسانی وقتی بازدهی نداره به چه کار میاد؟ بهتره تولید رو متوقف کنند و از ظرفیت های موجود در سرویس دهی و ارائه گارانتی و خدمات پس ار فروش برای خودرو های اخرین مدل استفاده بشه تا هم کسی بیکار نشه،مصرف سوخت بهینه بشه و مشکل آلودگی شدید هوا هم حل میشه.
    • بدون نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      34 0
      50سال نه عزیز دلم خودرو سازی قبل از انقلاب یک بخش خصوصی و نسبت به شرایط یک صنعت نوپا کارامد بود (به لطف مدیریت و نبوغ برادران خیامی)
  • همایون IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    337 9
    تحریم صنعت خودرو توسط مردم ادامه دارد...
    • بدون نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
      22 5
      مردمی که واسه پراید 18 میلیونی سر و کله میشکنن؟؟
    • بدون نام IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      6 63
      آقای محترم، تحریم صنعت کشور خودمان؟ می دانید این یعنی چه؟ این یعنی آب به هاون دشمن قسم خورده ریختن. ما پشتیبان صنعت خودروی کشور و کارخانه های خودرو سازی مان می مانیم. پراید و تیبا و تندر را با پورشه و مازراتی و بوگاتی و فراری عوض نمی کنیم.
  • ح م ی دان IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    27 0
    راهش اینه که بزارن قیمت خودرو ساز آزاد باشه اما تعرفه واردات خودرو رو صفر کنن
  • بدون نام US ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    31 3
    چون توی قران آمده که نجات جون یک انسان به مانند نجات کل مردم دنیا هستش بنابراین تعطیلی کارخونه های خودرو سازی در ایران یک واجب عینی هستش که بایستی هرچه زودتر انجام پذیرد تا جلوی این همه قتل و کشتاری که سالیانه به وقوع می پیوند گرفته بشه از خودروسازان تنها به دلیل بیکار نشدن چند تا کارگر دفاع می کنند حالا من این سوال رو از حمایت کننده ها می پرسم که آیا بیکار نشدن کارگرهای کارخونه های خودرو سازی اینقدر ارزش داره که ما جون مردم کشورمون رو فدای اون بکنیم ؟!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    28 0
    وقتی قبل از گرانیها مردم برای پراید نهصد هزار تومانی ثبت نام میکردند و بعد از پنج ماه تا یک سال که پولشان میخوابید با قیمت هفت و هشت میلیون تحویل میگرفتند .... همینطور ایران خودرو باید هم خودرو سازی که مجلس و دولت هم با گذاشتن تعرفه های آنچنانی ماشین های وارداتی کمکشان کردند باید هم شاهد این چنین قیمتهایی برای ماشینهای بی کیفیت داخلی که حتی کشور بورکینا فاسو هم برگشتش داد باشیم ... وبدانید نه دولت نه مجلس به فکر ما بیچارگان نیست تنها راه نخریدن است و بس تا زمانی که به قیمت نهصد هزار تومان برسیم
  • کارگر IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    7 38
    زنده باد حامیان صنعت ملی زنده با نعمت بخش و نجفی منش و حامیان کارگران و لعنت بر کسی ک نون کارگرو ببرد
  • بهلول US ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    26 1
    بابا این صنعت ورشکسته را ول کنید بابا مثل کشورهای دیگر واردات خودرو را ازاد کنید ولی لوازم خودرو ها را در ایران بسازیم ... هرچند که رانته نمی گذارند و هی دم ورشکستگی را کوس مزنند ایا خود این افراد هم خودروهای ایرانی درجه3 را سوار مشوند خدا بفریادتان برسد .... من چون عزیزم را بخاطر این خودروهای درجه 3 از دست داده ..ا م ان دنیا جلوی تمتان را میگیرم مطمئن باشید انشالله
  • بدون نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    35 0
    فدای سرم که ورشکست میشوید مگر چه گلی بسر مردم زده اید الا اینکه هر ساله مبالغ هنگفتی وامهای جورواجور بلا عوض میگیرید .همچین هم از کار افرینی صحبت میکنید که انگار خودرو های دیگر ابدا نیاز به نگهداری ندارند .جمع کنید این بازیها را
  • ایمان IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    36 0
    یه جای کار میلنگه آقایون که میگن 80درصد از خودرو از خارج وارد میشه پس این قطعه سازها چرا صداشون دراومده باید قطعه سازهای چینی اعتراض کنند و نه به اصطلاح تولید کننده(بخونید تاجر،وارد کننده ،دلال) تازه خبر اینکه سال 91 قطعات رو با دلار1500تومن وارد کردند وپرایدو با دلار3500تومن با مردم حساب کردند.بقول این دوستمون همون بهتر واردات با تعرفه صفر اغاز شه تااین دلالها هم به زمین گرم بخورند.وارد گننده ها اسم خودشونو گذاشتن تولید کننده چه وقیحانه.
  • محمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    29 0
    تنها راهی که نه سیخ بسوزه و نه کباب اینه که خودروسازی ایران خصوصی بشه تا :1- رقابت بوجود بیاد 2- کیفیت خودروها بالا بره 3- تنوع خودروها زیاد بشه.....وگرنه با این دو تا شرکت باید.که نسل آینده هم پراید سوار شن
  • سیدمهدی موسوی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    38 0
    آقا تو رو به قرآن یکی منو راهنمایی کنه من فوق لیسانس مدیریت بازرگانی هستم از ترم یک کارشناسی هم تو زمینه حسابداری تاکنون توی 5 شرکت بزرگ کار کرده ام اما از فرمول صنایع خودرو سازی سر در نمی آرم الان خودرو مزدا 3 مدل 2012 با تمام آپشن ها و گارنتی ها و ... به قیمت 14800 دلار آمریکا می باشد که با احتساب ارز بازار آزاد به قیمت 3700 تومان -که از قیمت امروز بالاتر حساب می کنم- می شود تقریبا 55 میلیون تومان حال اضافات ترخیص و شیبینگ و تحویل و بیمه به آن اضافه کنیم نهایتا" می شود 65 میلیون تومان چرا شرکت ایران وانت قیمت فروش این خودرو رو با تحویل سه ماه آتی 106 میلیون تومان محاسبه می کند؟؟ ضمنا" این شرکت این خودرو را بصورت CKD
    • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      5 0
      شما چون فوق لیسانس مدیریت بازرگانی داری اشتباه محاسبه می کنی. اگه مدرک زیر دیپلم داشتی شما هم مثل اینها حساب می کردی!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    26 0
    پيكان خدا بيامرز كه سابقه اش از همه خودروهاي داخلي بيشتر بود. هنوز كه هنوزه بعضي قطعاتش از چين وارد ميشود. هنوز قطعه سازان قطعه ايي به نام ميرلنگ را قادر به ساختن نيستند كار خودروسازا اينه كه يه رنگ و لعابي روي خودروي چيني پژو و پرايد مي كشند و وارد بازار اشباع از اين دو محصول ايران مي كنند
  • بدون نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    31 0
    دولت بيش از 30 ساله كه به ظاهر داره به خودروسازان يارانه مي دهد كه در حقيقت يارانه تو جيب پژو سيترويين و كارخانه هاي كره ايي و چيني رفته است. پس اين حمايتي نبوده است كه از صنعت خودروي كشور انجام داده است. دولت مي توانست يارانه را به كارهاي تحقيقاتي و نوآوري خودروسازان مي پرداخت كه تا حالا مي توانستند خوكفا شوند. واقعا خودروسازان ايراني وقتي با سابقه طولاني تر از كره جنوبي محصولاتي همچون هيونداي آن را مشاهده مي كنند رويشان مي شود كه در مورد محصول مونتاژي پرايد كره با مردم چونه بزنند.
  • حسین IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    35 0
    قاطبه ملت ایران از دولت مردان میخواهند که تعرفه واردات خودرو را بردارند.... همین پول هایی که این همه سال خرج خودرو سازی و دادن وام به آنها نمودید خرج بخش کشاورزی مملکت کنید
  • رضا IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    33 0
    تو رو بخدا چه اصراری دارید خودرو بی کیفیت داخلی تولید کنید مگر خودرو یک کالای استراتژیک است که می ترسید تحریممان کنند بجای این خودرو سازان بی کیفیت که سالانه مال و جان هزاران نفر را میگیرند و نمی تواند به افغانستان هم صادرات کند بیاید در زمینه ای که استعداد و زمینه مناسبش را داریم مانند کشاورزی صنایع نفت و پتروشیمی ودهها صنعت دیگر سرمایه گذاری کنید صنعت خودرو سازی بعد از شصت سال که تحت حمایت دولت بوده نشان داده که توانایی رقابت با بازار جهانی را ندارد
  • ایرج LB ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    29 0
    نمی خریم تا مجبورررررررررررررررررررشن ارزون کنن
  • کاوه IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    38 0
    اگر قراره قیمتا رو کاهش ندن " بایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد" تعرفه ورود خودرو حذف بشه تا سایپا و ایران خودرو بدونن که خودرو هاشون همچین ارزشی نداره و اونوقته که . . .
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    26 6
    آقایون لطفا جوگیر نشین! خیلی سوال ها هست که باید پاسخ داده بشه تا معلوم شود جریان چیست. مثلا چه کسانی دستور دادن سایت ایران خودور توی ونزولا و سوریه و ... راه اندازی بشه؟هزینه از کدوم جیب شد؟ چی شده و چه اتفاقی افتاده که الان خودرو ساز اخ شده؟از این اخ شدن چه کسانی میخوان سود بببن؟ و یا باید به چه کسانی آسیب برسه توی این موقع انتخابات؟ مواظب باشیم چماق دیگران و افکارشون نشیم.صنعت خودرو خیلی عمیق تر از این حرف ها و افکاری که بعضی ها فکر میکنن.
  • سيامك IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    35 0
    بدترين كيفيت رو داريد به قيمت جهاني ميفروشيد كه چي بشه؟؟تو دلت فكر بيكاري مردمه؟؟اينهمه مردم به خاطر ايمني ماشين شما جونشون رو از دست دادن واستون مهم نبود؟دقيقا چي ميسازيد كه ٨٠٪ خارجيه؟(چينيه)واردات رو آزاد كنيد تا بفهميد رقابت يعني چي.
  • بدون نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    42 0
    حامی تولید وکارگر ایرانی هستیم ؛ ولی : 1-در کجا ی دنیا عرضه کنندگان خودرو با هم توافق می کنند وارد رنج قیمتی همدیگر نشوندو باهم رقابت نکنند یعنی خریدار بیچاره با یک بودجه مشخص فقط امکان خرید یک نوع خودرو را داشته با شد ؟2 -در کجای دنیا هزینه تعطیلی 14 روزه تابستانی کارخانه ؛20روزه عیدو...وبی برنامگی و احتکار؛ از خریدار اخذ میشود ؟3-در کجای دنیا جریمه و خسارتهای مادی و روانی ناشی از عدم ایمنی خودرو در تصادفات اعمال نمی شود و خودرو ناایمن مجددا با تیراژبالا تولید میگردد؟4 - آیا بهتر نیست سرمایه و نیروی کار محبوس در خودروسازی به بخشهای اشتغالزابا توان صادرات وارز آوری که کشورمان در آن دارای مزیت نسبی است مثل کشاورزی ؛فولاد؛دام داری صنعتی و...اختصاص یابد ومهاجرت به شهرها نیز متوقف گردد؟
  • بدون نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    42 0
    تا خودرو ارزون نشه نميخريم . با خودرو نداشتن كسي نمرده..
  • سثيد محمود IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    36 0
    باسلام {آدم دروغ گو كم حافظه است} همين آقايان قطعه ساز و خودرو ساز روزي از همين رسانه ها اعلام مي كردندكه ما از با بت تو ليد و ساخت قطعات خو كفا شده ايم چطو ر حالا مي گويند 80/ قطعات وارد ميكنيم؟
  • بدون نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    34 0
    خودرو ساز عزيز!!!! من و امثال من براي خريد خودرو ثبت نام كرده بوديم ولي با افزايش قيمت خودرو دست نگه داشتيم. اگر قيمتها پائين نيايد حتما انصراف مي دهيم. ما خودروي گران بي كيفيت نمي خريم. بيهوده مقاومت نكنيد.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    32 0
    آیا به نظر شماارزش یک انسان که در ماشین های ساخت داخل به دلیل عدم ایمنی از بین می رود کمتر از ورشکستگی این صنایعی هست که بعد از چندین سال انحصار تولید هنوز 80 درصد قطعات از بیرون وارد می شه آیا خصارت خانواده هایی که بی سرپرست می شوند کمه آیا هزینه های نگهداری معلولین در تصادفات جاده ایی کمه به نظر می رسد برای 20 درصد مونتاژ که به اسم خود کفایی و تولید ملی تا الان هزینه های زیادی را به کشور وارد کرده بیشتر از این به کشور و سرمایه های انسانی که تو جاده ها به دلیل استفاده اجباری از خودروهای مونتاژ داخل که دیگه در هیچ کجای دنیا ارزشی نداره ضرر وارد نشه و گمرکی خودرو را به صفر برسونن تا رقابت واقعی ایجاد بشه و خودر ساز به فکر رقابت باشه نه بانک خصوصی
  • محمود IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    38 0
    همیشه می گن قیمت دلار رفته بالا، هزینه محصولات اولیه بالاست، پس چه طوریه که تویوتا با 8 هزار دلار یاریس تولید می کنه( قیمت فروش نه قیمت تمام شده) ، حتی با دلار 4 تومان هم قیمتش میشه 32 میلیون، ولی شما نمی تونین 206 تولید کنین که مال 15 سال پیشه و قیمتش نزدیک 45 میلیونه، همش هم تهدید می کنن ورشکست می شویم، وقتی مدیر شرکت خودروسازی سالانه N ملیون پاداش می گیره بدون هیچ بازدهی و کارایی نتیجش همین می شه که مردم باید پول جمع کنن پاداششون رو بدن اگر هم یکسال این پاداش نصف بشه می کن ما داریم ورشکست می شیم.
  • طنز تلخ IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    6 0
    ملت حاضرند بیکار بشن تا ساخت قاتل 4 چرخ برای جون خودشون !!!