مهدی قنبر: او ابرازامیدواری کرد که وضعیت کمک رسانی آمبولانس ها به این نوع بیماران بهترشود.
ارزیابی شما ازعملکرد ایران در کاهش تصادفات جاده ای و کشته های ناشی از آن چقدر است؟
ازسال گذشته که من در ایران بودم تا کنون ما یک سوم کاهش در تصادفات و تلفات در تصادفات داشته ایم. و این پیشرفت خوبی است.
بخش عمده از تلافات و صدمات ناشی از تصادفات جاده ای ما به دلیل عدم جابجایی درست توسط مردم و نیروهای پلیس است. زیرا اینها اولین افرادی هستند که به محل حادثه وارد می شوند. جایگاه ایران در این خصوص چگونه است. و چه باید کرد تا با آموزش های درست شرایط بهبود پیدا کند تا افراد بتوانند به صورت درست امداد رسانی کنند؟
این نکته بسیار مهمی است در کمک رسانی به مصدومین تصادف ها است. البته در وهله اول ما باید به فکر جلوگیری و پیشگیری از بروز تصادف ها باشیم تا افراد در آنها دچارآسیب های جدی نشوند.پس پیش ازاینکه ما بخواهیم به خدمات پس از تصادف بیندیشیم باید به پیشگیری آن بپردازیم.
بهر حال وقوع این تصادف ها گریز ناپذیر است خدماتی که در ایران در این زمینه ارائه می شود چگونه است؟
سیستم انتقال آمبولانس و خودروهای برای جابجایی بیماران و مصدومین تصادف به بیمارستان ها در دنیا مهمترین عامل است. متاسفانه این موضوع در ایران شرایط خوبی ندارد و باید این مشکل با سرعت بیشتری به انجام برسد.
تعامل و همکاری میان سازمان ها و ارگانها دربهبود این شرایط در ایران با کشورهایی مانند آلمان چگونه است؟
همکاری ارگانها و سازمان ها با یکدیگر بسیار مهم است و تاثیرات فراوانی نیز در کاهش تلفات تصادف های می گذارد.اگر سازمان ها با یکدیگر تعامل داشته باشند می توانند موارد و نکات بسیاری را از یکدیگر بیاموزند. همچنین اطلاعات و تجربیات شان را در این زمینه بایکدیگر در میان می گذارند.
نقش کدام یک از سه عنصراصلی ترافیکی ازجمله خودرو ، جاده و انسان را در تصادفات جاده ای بیشتر و پر رنگ تر می بینید؟
انسان و خطاهای بشری بیشترین سهم را در تصادفات جاده ای دارد دارد.
4545
نظر شما