ایسنا نوشت:

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: با وجود موافقت کمیته منصوب رییس‌جمهوری با تعیین قیمت خودرو براساس ارز مبادله‌ای مصوبه مربوطه تاکنون ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه فعالیت با قیمت‌های فعلی ضرر و زیان خودروسازان در هر روز کاری را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران خودرو روزانه بالغ بر 20 میلیارد تومان ضرر می‌کند، میزان ضرر و زیان سایپا در هر روز کاری نیز نزدیک به همین مقدار است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: طبق پیش‌بینی صورت گرفته در صورت ثبات قیمت‌های فعلی میزان ضرر و زیان ایران خودرو تا پایان امسال به 1325 میلیارد تومان و سایپا به 1070 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: میزان ضرر و زیان پارس خودرو 390 میلیارد تومان، زامیاد 370 میلیارد تومان، مدیران خودرو 250 میلیارد تومان، کرمان خودرو 125 میلیارد تومان، راین خودرو 23 میلیارد تومان و مرتب چهار میلیارد تومان خواهد بود.

نعمت‌بخش با بیان اینکه میزان ضرر و زیان خودروسازان داخلی مجموعا سه هزار و 557 میلیارد تومان خواهد بود، تصریح کرد: این وضعیت در حالی است که طبق تبصره دو ماده 101 برنامه قانون پنجم توسعه، در صورتی که قیمت کالایی کمتر از قیمت تمام شده آن تعیین شود دولت باید ضرر و زیان وارد شده به تولیدکننده را جبران کند.

3131

کد خبر 273864

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ستوده IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    40 1
    آبان ماه پرایدم رو فروختم و با 10 میلیون تندر ثبت نام کردم در سایت ایران خودرو (با یه بدبختی)اون موقع شده بود 21 میلیون دو ماه بعد 5 میلیون وام گرفتم از بانک واریز کردم شد 15 حالا میخوان بازم قیمتش رو ببرن بالاتر توی مهرماه که یهو 4 میلیون گذاشتن روی تندر خودروساز راضی و خوشحال بوده شانس ما حالا دوباره ناراضیه اگه تندر گرونتر بشه از کجا بیارییم بقیه اش رو بدیم بریم دزدی؟ تازه پراید خودم هم دیگه گیرم نمیاد کی بود میگفت هر خانوادی ایرانی یه خودرو ایمن داشته باشه بره مسافرت؟
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    45 0
    شركت ايران خودرو ضرر كرده ولي سهمداراش دو لا پهنا سود ميكنند !!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    86 0
    ما اصلا راضی به ضرر و زیانشون نیستیم.دیگه تولید نکنن.اینجوری ما شرمنده میشیم...
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    66 1
    کاش میزان ضررو زیانی که این خودروسازها طی سالیان متمادی به مردم وارد می کردند هم منتشر می کردید.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    54 1
    بهتر است خودرو سازان از سود خود از سال 1992 تا 2005 که واردات خودرو ممنوع بود و همچنین از سال 2005 تا 2012 که با ارز ارزان و با گمرکی کم واردات قطعه انجام می داند آماری ارائه دهند تا مشخص شود که این به اصلاح ضرر(سود کم بردن)در مقابل آن سود کلان چقدر ناچیز است
  • حسن IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    53 1
    خب نمیتونن تولید کنن حداقل وارداتو آزاد کنن 4تا ماشین درست و حسابی سوار بشیم.آخه پراید چیه 16 چوق پولشو بدیم؟ با این همه گرون کردن ماشیناشون تازه بازم ضرر میکنن؟
  • علي IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    54 1
    جناب آقاي نعمت بخش برادر من اگه نمي صرفه کرکره خودرو سازي ( تابوت متحرک سازي ) تونو پايين بکشين. واقعا زشت نيست با اين توليدات بي کيفيتتون ، هزينه ريختو پاشها و بي مديريتيتونو مردم بايد بدن؟؟؟ آقا ما نمي خواييم غول خودرو ساز باشيم به کي بگيم؟؟؟ از طلا گشتن پشيمان گشته ايم. مرحمت کرده مرا هم مس کنيد!! 250 کشور تو دنيا وجود دارند تنها حدود 10 تا 20 کشور توليد کننده خودرو وجود داره، خوب ما هم نباشيم و وارد کنيم شايد اينطوري هم هزينه هامون کمتر بشه و هم آمار کشته هاي جاده ايمون!!!
  • حسینی IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    16 1
    آقا ما را به خیر شما امید نیست شر مرسان ما خودرو نمی خوایم بگذار وقتی زیان ده هستن کلا جمع کنن برن
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    9 0
    20خرداد ماه عدد سکه تمام داشتم فروختم دونه ای 800 تومان و پارس نندر90 ثبت نام کردم با پیش پرداخت 15 تومان تحویل دی ماه گفتن بیا تندر ای 2 بگیر ولی هنوز خبری نشده! سکه شده 1500 تندر هم 36 میلیون کی میخواد ضرر را جبران کنه؟؟؟
  • سعيد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    9 0
    آقاي نعمت بخش شما و مديرانتان اگر بلد بوديدو توليد كننده بوديد اين همه مدت يه خودروي درست حسابي طراحي و مي ساختيد كه الان مي فروختيد به خارج تا تاوان كم كارياتونو مردم نمي دادند