اما در این بین مامورین راهنمایی و رانندگی هم نیز باید با قوانین مختص به خود آشنایی داشته باشند تا بتوانند نظم را در خیابانها به وجود آورند اما گاهی برخی از آن ها نیز آن طور که باید قوانین را رعایت نمی کنند که همین مسئله باعث دلخوری بعضی از رانندگان می شود برای مثال میثم در این زمینه نوشته:
می گویند میزان سبز و قرمز بودن چراغ های راهنمایی یک سری قوانین خاص خودشو دارد که اگر رعایت نشودباعث ایجاد ترافیک میشود ولی تو کشور ما کسی که این سیستم راکنترل میکند هیچی از این موضوع نمی داند و هر چقدر دوست دارد چراغ را نگه میدارد حتی بعضی موقع ها لجبازی هم می کند در تاریخ 91/11/3 ساعت 19 و 17 دقیقه تا 19و27 دقیقه به مدت 10 دقیقه پشت چراغ قرمز میدان سپاه مسیر شمال به جنوب اتوبان صیاد شیرازی بودیم و بعد چراغ واسه 1 دقیقه سبز شد. ترافیک اتوبان تا خروجی پلیس رسیده بود
واما سرهنگ دهقان رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور در پاسخ به این سوال گفت:چراغ راهنمایی ورانندگی به نوعی ابزاری است که به کمک پلیس می آید آن هم برای برقراری بیشتر نظم در خیابانها ضمن این که پلیس های ما در این مورد همه آموزش دیده هستند وگاهی پلیس طبق تشخیص خود چراغ را عوض می کند وهمه خوب می دانیم که تشخیص پلیس بر قوانین در این گونه موارد ارجح است وتمام چراغ های راهنمایی و رانندگی بر اساس موقعیت خیابان ها وضع شده اند ضمن این که گاهی برای عبور ماشین هایی مثل آمبولانس و یا آتش نشانی مامور ما مجبور است از تردد ماشین های معمولی خود داری کند بهر حال ما باید در این گونه مواقع بخصوص ساعت های پر ترافیک صبور باشیم ودر عین حال اگر کسی مشکلی در این خصوص دارد می تواند به سامانه197پیامک بزند.
45236
نظر شما