همه ما به خوبی می دانیم که هر چیزی برای خود قانونی دارد مثلا برای بهتر رانندگی کردن در خیابانها رانندگان باید قوانین مربوطه را بدانند و آن را نیز رعایت کنند

اما در این بین مامورین راهنمایی و رانندگی هم نیز باید با قوانین مختص به خود آشنایی داشته باشند تا بتوانند نظم را در خیابانها به وجود آورند اما گاهی برخی از آن ها نیز آن طور که باید قوانین را رعایت نمی کنند که همین مسئله باعث دلخوری بعضی از رانندگان می شود برای مثال میثم در این زمینه نوشته:

می گویند میزان سبز و قرمز بودن چراغ های راهنمایی یک سری قوانین خاص خودشو دارد که اگر رعایت نشودباعث ایجاد ترافیک میشود ولی تو کشور ما کسی که این سیستم راکنترل میکند هیچی از این موضوع نمی داند و هر چقدر دوست دارد چراغ را نگه میدارد حتی بعضی موقع ها لجبازی هم می کند در تاریخ 91/11/3 ساعت 19 و 17 دقیقه تا 19و27 دقیقه به مدت 10 دقیقه پشت چراغ قرمز میدان سپاه مسیر شمال به جنوب اتوبان صیاد شیرازی بودیم و بعد چراغ واسه 1 دقیقه سبز شد. ترافیک اتوبان تا خروجی پلیس رسیده بود
واما سرهنگ دهقان رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور در پاسخ به این سوال گفت:چراغ راهنمایی ورانندگی به نوعی ابزاری است که به کمک پلیس می آید آن هم برای برقراری بیشتر نظم در خیابانها ضمن این که پلیس های ما در این مورد همه آموزش دیده هستند وگاهی پلیس طبق تشخیص خود چراغ را عوض می کند وهمه خوب می دانیم که تشخیص پلیس بر قوانین در این گونه موارد ارجح است وتمام چراغ های راهنمایی و رانندگی بر اساس موقعیت خیابان ها وضع شده اند ضمن این که گاهی برای عبور ماشین هایی مثل آمبولانس و یا آتش نشانی مامور ما مجبور است از تردد ماشین های معمولی خود داری کند بهر حال ما باید در این گونه مواقع بخصوص ساعت های پر ترافیک صبور باشیم ودر عین حال اگر کسی مشکلی در این خصوص دارد می تواند به سامانه197پیامک بزند.
45236

 

کد خبر 273214

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehran IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    27 1
    دوستان محترم خبر آنلاین چرا با وجود این همه درخواست در مورد صدور دعوتنامه دی ماه رانا هنوز جوابی در این خصوص نگرفتین و این موضوع را بررسی نکردین .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • بدون نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    50 8
    یعنی یه عکس از خیابون های تهران تو اینترنت نیست که عکس جاده رو گذاشتید؟؟
    • بدون نام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
      8 4
      عکس جاده؟!!! تا اونجایی که می دونم این عکس میدون توحیده.یکی از پر ترافیک ترین گره های تهران
    • بدون نام IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
      10 13
      با ماشین شخصی نیایین بیرون.استفاده از مترو و بی آر تی و ... کسر شان نیست.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    38 2
    ما هر موقع دیدیم پلیس خودش میخواد نقش چراغ راهنما رو ایفا کنه ترافیک بیشتر شده
    • دلال مرکزی US ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
      9 0
      در خیابانهای نیاوران ، ولیعصر، شریعتی که ما مبینیم بخاطر عبور بعضی از روسا چراغ را دستکاری میکنند و بصورت دل بخواه روشن و خاموش میکنند. همه چی برای یکنفر، هیچ چیز برای همه.
  • مهرداد IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    9 1
    اتفاقا من هم جمعه 20 دقیقه پشت چراغ قرمز میدان سپاه بودم، خیلی برام عجیب بود، علتش هم ترافیک مسیر به سمت میدان بهارستان بود
  • امیر EU ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    34 1
    من خودم یک روز با سلیقه ای کار کردن یک پلیس وظیفه شناس روبرو شدم که 45 دقیقه راه را در خروجی اتوبان صیاد شمال به بزرگراه رسالت بسته بود که وقتی به آن پلیس نامحترم رسیدم و اعتراض کردم با بی ادبی بهانه ای گرفت و حتی مرا جریمه کرد. من هم با 197 تماس گرفتم و از بخت خوب یا بد معاون راهور در 197 حاضر بود که بعد از 2 ساعت پاسکاری اپراتورها و منتظر ماندن بالخره با ایشان صحبت کردم که با شنیدم صحبتهای ایشان از اینکه وقت خود را برای تماس گرفتن و گلایه گذاشتم شدیداً پشیمان شدم!!! مدرک مستند من در سامانه 197 در روز جریمه من باید مشهود باشد. با سپاس
  • بدون نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    25 1
    سیگنالایز کردن چراغ های راهنمایی و رانندگی احتیاج به مطالعات آماری و دانش مهندسی ترافیک دارد و دست بردن در آن توسط افراد ناآگاه قطعاً سبب افزایش ترافیک می شود. حتی اگر یک چراغ راهنمایی دست کاری شود، بر کل یک منطقه یا یک شهر اثر خواهد گذاشت.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    10 6
    صبر رانندگان ایرانی در پشت چراغ خطر زبان زد جهانیان است! حاضر نیستند کمی بیشتر معطل شوند. همه عجله دارند! گویی برای شتافتن به سرای باقی!
  • بدون نام EU ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    29 0
    دلتون خوشه ، من دیدم سرباز واسه مافوقش کل اتوبان همت رو بسته که جناب سرهنگ تو ترافیک عبور نکنه، آمبولانس جای خود ، اما به نظر من کسی که قدرتمنده نباید از قدرتش برای تحمیل کردن خودش سوء استفاده کنه
  • رضا IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    23 0
    آقا در یک کلام بگم تمام ترافیک و شلوغیهای داخل شهر مقصرش خود راهنمائی و رانندگی هست که نیمیش عمدا و نیمی هم از سر نداشتن آگاهی هستش فقط یک نمونه اش همین اینکه برای چهار راه ها چراغ چشمک زن میزارن و همه رو به جون هم میندازن مثال خیلی زیاد دارم که بماند
  • محمد EU ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    10 11
    من خودم خدمتم تو راهور بودم. معمولا غروب ها چراغ رو دستی می کردیم. و زمانی که میدادیم با توجه به گزارشات مرکز کنترل و همکارانمون از خیابونهای جلوتر و عقب تر بود. مگه مامور مرض داره که بیاد چراغ رو بی دلیل سبز و قرمز کنه. هرکسی پشت چراغ می ایسته دوست داره زودتر سبز بشه، بدون اینکه بدونه چهار راه ها و خیابونهای دیگه چه تاثیری از این قرمز و سبز بودن میگیرن.
  • فرهنگ IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    22 2
    هر جا ترافیک هست، پای یک پلیس در میان است.
  • ایمان IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    20 21
    رانندگان عزیز موقعی که ترافیک خیابان خواجه نصیر تا انتهای غربی طالقانی پس زده و قفل شده ، انتظار دارید مامور راهنمایی رانندگی چراغ صیاد به سمت میدان سپاه رو سبز کنه ؟ تنها راه حل این مشکل اینه که دوستان به زادگاه های خودشون برگردن و اینقدر به پلیس توهین نکنن .
  • بدون نام IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    2 1
    پس چرا برای هوشمند کردن چراغها و ابزارهای تردد شمار کف چهار راه و نصب ثانیه شمار هزینه کردید؟! اجرای روش کلاسیک با توجه به وجود سیستم مکانیزه چه توجیهی داره؟؟
  • lمهراب EU ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    1 1
    دستی کردن چراغ ها خودش یه بحث اعصاب خرد کنه ولی از اون بدتر تایمر هاییه که سر 7 ثانیه یا صفر قفل میشه. یا این تایمر ها رو بردارین یا از اولش اون چند ثانیه رو بهش اضافه کنن.
  • حميد IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    3 3
    جناب اقاى بچه تهرون!اولا چراغ هاى راهنمايى هوشمند هستند وخودشان با توجه به حجم ترافيك عبورى تغيير ميكنند و براى اين مسئله ميلياردها تومان خرج شده و قطعا كامپيوتر تصميم درست ترى ميگيرد.ثانيا اين دليل نمى شود كه اگر يك مسير شلوغ است ساير مسيرها را هم انقدر نگه داريم تا انها هم شلوغ شوند،ضمنا زمان چراغ را اگر هم بخواهند تغيير دهند انرا تعديل مى كنند نه تعطيل،كسى كه در مسيرى قرار دارد كه ترافيك ندارد گناه نكرده كه مدتهاى مديد پشت ترافيك خود ساخته شما بماند،يكبار فرزند من به موقع به امتحانش نرسيد چون گناه ما اين بود كه بايد از فرعى وارد اصلى ميشديم و پليس محترم چون فقط خيابان اصلى را ميديد صرفابه خاطر روان نگهداشتن مسير اصلى انقدر به مسير فرعى توقف داد كه حجم ترافيك ان چند برابر مسير اصلى شده بود
  • بدون نام EU ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    3 1
    ماعالمی داریم بااین چراغهای راهنمایی ورانندگی-مثلا پشت چراغ قرمز40ثانیه رونشون میده به6ثانیه که میرسه 30ثانیه دیگه نگه میداره البته درحالی که نمایشگرروی6متوقف شده یامثلاپشت چراغ قرمزی از70ثانیه میاد20ثانیه یه دفعه سبز میشه یاسرچهارراه پیاده هامیخوان برن اونورچهارراه وعموما درعرض12ثانیه ....وسط چهارراه نرسیده چراغ رنگ عوض میکنه چه دو ماراتنی میذارن اونموقع مردم .....واقعاهمه جای دنیا اینجوریه؟؟؟؟!!........
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    1 1
    ایواله دقیقاً درست گفتی
  • فرهاد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    4 1
    طبق پارامترهای شهرسازی و روانشاسی اجتماعی که تو رشته عمران-شهرسازی تدریس میشه، چراغ راهنمایی بیش از دو دقیقه آزاردهنده هستش و باعث عصبی شدن راننده خواهد شد. من خودم افسر راهنمایی بودم دوره خدمت، گاهی چراغ رو دستی تغییر وضعیت میدادم و ترافیک روانتر میشد، ولی گاهی دوستان همرده و ناآگاه این کار رو انجام میدادند که باعث هرج و مرج میشد. هیچ آموزش ضمن خدمتی هم به سربازان در حین خدمت داده نمیشه، افسران کادر هم که عمرا" تو خیابون و پای چراغ وایسن و از این موضوعات مربوط به شغلشون آگاه نیستند.
  • محمدرضا IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
    4 2
    من یک هیات علمی هستم و ریاضی و امار تدریس میکنم هر روز از میدان توحید عبور میکنم زمانهای احتصاص یافته از هیچ مدلی تبعیت نمیکند اگر پلیس دخالت نکند 40درصذ ترافیک حل میشود.با تشکر
  • میثم IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    2 0
    ممنون از شما که پیگیری کزدید ولی صحات های اقای دهقان نشون داد که یکی ازعلل این وضعیت عدم آگاهی ایشون هست و طرفداری بی دلیل از پرسنل نا آگاه خودشون اتفاقا همین دوشنبه ترافیک تا نزدیک میدان سبلان هم کشیده شده بود درست تر که نشد بددترم شد. بجایی این حرفا برن درست کنن این وضعیت و یه آموزش هم ببینن
  • محفوظ IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    1 0
    شمارندههای جراغ راهنمايی در تهران نشانه كاملی از وضعيت فرنگی و زندگی ما است زيرا نمی توانيد روِی آن حساب كنيد مثلا اگر شما زمان چراغ 30 ثانيه باشد به يك باره ميشود 3 و بعد قرمز؟ ويا بر روی 4 ثانيه باقی ميماند و قرمز نمی شود! شما سر درگم هستيد و نمی دانيد تكليف چيست!بهتر نيست برای تغيير زمان چراغ آنرا از ابتد كم يا زياد كرد مثلا زمان 20 ثانيه بشود 30 ولی سر 30 ثانيه نه بيشتر نه كمتر