یوآخیم که مدیر بخش OEM مایکروسافت بود و 11 سال پیش از این کمپانی رفت، در کتاب جدید خود بنام Resolve and Fortitude: Microsoft's "SECRET POWER BROKER"
نوشت: شخصیت بالمر قلدر مآبانه بوده و هر گاه احساس کند کسی در کمپانی در حال قدرت گرفتن است، به صورت سیستماتیک او را بیرون می کند.
کمپین مدیر بخش OEM یا original equipment manufacturer بود (فروش لایسنس برنامه های مایکروسافت به شرکا برای نصب مثلا روی کامپیوترهای اسمبل شده در کمپانی دل. بعنوان مثال اگر dell نرم افزار ویندوز را از مایکروسافت بخرد و روی 10000کامپیوتر ساخت خود نصب کرده و به مشتریان بدهد، دل در واقع از نسخه های OEM استفاده کرده است.
مسوول فروش نسخه های OEM در مایکروسافت سالها قبل کمپین بود و در سال 1997 3.48 میلیارد دلار فروش کرد که در واقع یک سوم خالص درآمد 11 میلیارد دلاری مایکروسافت بود)
کمپین مدیر بخش OEM یا original equipment manufacturer بود (فروش لایسنس برنامه های مایکروسافت به شرکا برای نصب مثلا روی کامپیوترهای اسمبل شده در کمپانی دل. بعنوان مثال اگر dell نرم افزار ویندوز را از مایکروسافت بخرد و روی 10000کامپیوتر ساخت خود نصب کرده و به مشتریان بدهد، دل در واقع از نسخه های OEM استفاده کرده است.
مسوول فروش نسخه های OEM در مایکروسافت سالها قبل کمپین بود و در سال 1997 3.48 میلیارد دلار فروش کرد که در واقع یک سوم خالص درآمد 11 میلیارد دلاری مایکروسافت بود)
یواخیم کمپین در سلسله مشکلات حقوقی مایکروسافت با رقبایی مثل آی بی ام و ... نقش اصلی را در دادگاه بعنوان نماینده مایکروسافت بازی کرد و یکبار در دعوای حقوقی آی بی ام را شکست داد.
یوآخیم که بین سالهای 1983 تا 2002 برای مایکروسافت کار می کرد تاکید می کند که برای اینکه مایکروسافت پوست بیندازد، باید تغییرات بزرگ در خود ایجاد کند و استیو بالمر یکی از این تغییرات است.
دیوید اینهورن از سرمایه گذاران بزرگ در مایکروسافت و ... در سال 2011 خواستار اخراج استیو بالمر شد و حالا یواخیم با این کتاب انتقادی می خواهد به مایکروسافت بازگردد.
هفته گذشته نیز اریک رودر یکی دیگر از مدیران مایکروسافت با قدرت زیاد وارد میدان شده، شاید وی نیز در لیست جانشینان استیو بالمر قرار گیرد.
کم کم میزان نارضایتی از استیو بالمر اوج می گیرد و باید منتظر شد تا ببینیم سهامداران و به خصوص بیل گیتس چه نظری دارند، اما آنچه اوضاع را وخیم کرده فروشهای کم ویندوز 8 و ضعف مدیریت بالمر در بخش های مختلف از جمله تبلت سرفیس است که نشان می دهد اگر مایکروسافت بخواهد در بازار کم نیاورد باید به فکر تعویض تیم مدیریتی خود باشد.
5656
نظر شما