دیروز در ادامه سریال نقص فنی هواپیماها و مشکلاتی که برای مسافران پیش می‌آید، اتفاق دیگری رخ داد و هواپیمای تهران - اهواز دچار نقص فنی شد.

فهیمه حسن‌میری: دیروز در ادامه سریال نقص فنی هواپیماها و مشکلاتی که برای مسافران پیش می‌آید، اتفاق دیگری رخ داد و هواپیمای تهران - اهواز دچار نقص فنی شد. در این حادثه هواپیمای ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به شماره پرواز 413 درفرودگاه اهواز از باند خارج شد. مجید ملایانی، مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خوزستان با تأیید این خبر اظهار کرد که این هواپیما که 255 مسافر داشته در ساعت 55/11 و در حالی که قصد نشستن روی باند فرودگاه اهواز را داشت از مسیر اصلی خارج شد.

وی با بیان این که خروج این هواپیما از باند موجب بسته شدن باند فرودگاه اهواز شده است، خاطرنشان ‌کرد: خوشبختانه تمام مسافران، خدمه و هواپیما سالم هستند.

در همین زمینه سازمان هواپیمایی کشوری این نقص فنی پیش آمده را جزئی خواند و اعلام کرد که هیچ مشکلی برای مسافران این پرواز پیش نیامده است.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگویی با «خبر» به جزئیات بیشتری از این اتفاق اشاره کرد. او با بیان این مطلب که این نقص فنی در ترمز بوده که باعث شده هواپیما نتواند به صورت عادی حرکت کرده و در نهایت سبب شده هواپیما از باند خارج شود، گفت: پس از این اتفاق، مسئولان هواپیمای جایگزین در نظر گرفتند تا تأخیری در سایر پروازهای این هواپیما به وجود نیاید.

در اتفاق دیگری که دیروز در رابطه با هواپیماها رخ داد، نقص فنی در ترمز هواپیما موجب تأخیر در پرواز شماره 238 ایران ایر از زاهدان به مقصد چابهار شد که موجب سرگردانی 168 مسافر در فرودگاه زاهدان شد.

به گفته صیامی، مدیر کل هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران شعبه زاهدان، این هواپیما قرار بود از زاهدان به مقصد چابهار پرواز کند که به علت نقص فنی در ترمز هواپیما، پرواز انجام نشد.

صیامی با اشاره به ارسال قطعه مورد نیاز از تهران به زاهدان اظهار کرد: با توجه به این که قرار بود 104 مسافر پرواز زاهدان - تهران نیز با همین پرواز به تهران منتقل شوند، پرواز فوق‌العاده برای مسافران زاهدان - تهران درخواست شده است.

این در حالی است که پیش از این، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با سوانحی که درباره هواپیماها رخ می‌دهد و تعدد آنها سبب بی‌اعتمادی و نگرانی مردم از پرواز با هواپیما می‌شود، اعلام کرده بود: این گونه اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد، مضاف بر این که بر اساس آنچه رئیس سازمان در نظر دارد و تصمیماتی که گرفته شده، سعی خواهیم کرد هواپیماهایی با سن کمتر وارد ناوگان هواپیمایی کشور شود تا از این حیث نیز مردم با خیال آسوده‌تری سفر کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 24815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =