۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری اعضای باند قاچاق اشیاء قدیمی و عتیقه که بصورت کشوری در حفاری های غیر مجاز و خرید و فروش این اشیاء ، فعالیت غیر قانونی داشتند خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ خیرخواهان فرمانده انتظامی شهرستان کرج در تشریح این خبر اظهار داشت: مدتی پیش در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه افرادی با تشکیل باندی کاملا حرفه ای و به صورت گسترده اقدام به حفاری غیر مجاز در حومه کرج و خرید و فروش اشیاء قدیمی و عتیقه می کنند ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس کرج قرار گرفت و تحقیقات وی‍ژه ای جهت شناسایی و دستگیری متهمان آغاز شد. وی افزود: با انجام کارهای اطلاعاتی و تلاشهای شبانه روزی ماموران ، دو نفر از اعضای باند شناسایی و سرانجام پس از تعقیب و مراقبت های لازم با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز هر دو متهم به نام های «فرشید» و «داوود» در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در تحقیقات صورت گرفته از متهمان مشخص شد که سردسته باند فردی بنام «فرزاد» می باشد که همدستان وی با هدایت و راهنمایی او اقدام به حفاری غیرمجاز و فروش اشیاء قدیمی می کردند و در حال حاضر نیز اطلاعی از او ندارند. وی ادامه داد: با شنیدن اعترافات دو قاچاقچی دستگیر شده و پیگیری های تخصصی ماموران ، سرنخی از متهم اصلی بدست آمد که در نهایت با شناسایی محل اختفاء متهم در شهرک شهید چمران ، پس از چند روز گشت زنی های نامحسوس و کنترل منطقه و اطمینان از حضور متهم در محل مورد نظر ، در ساعت ده و نیم شب گذشته سردسته اصلی باند طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.
وی افزود : در بازرسی از منزل «فرزاد» سرکرده باند قاچاق عتیقه جات ، یکدستگاه بیسیم ، یکدستگاه رایانه ، دو دستگاه فلزیاب بهمراه لوازم جانبی ، یکدستگاه لپ تاپ ، و تعداد بسیاری اشیاء قدیمی کشف و ضبط شد.
سرهنگ خیرخواهان در خصوص شیوه و شگرد متهمان اظهار داشت : این افراد با معرفی خود بعنوان کارشناس و مامور حفاظت میراث فرهنگی و ارائه مدارک جعلی ، با استفاده از تجهیزات مکشوفه اقدام به حفاری های غیر مجاز و فعالیت در امر خرید و فروش اشیاء قدیمی و عتیقه در شهرستانهای مختلف کشور می کردند. سرهنگ خیرخواهان با اشاره به اینکه تا کنون از طریق خرید و فروش غیر قانونی عتیقه جات مبالغ هنگفتی عاید متهمان شده است ، گفت : همگی آنها به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
301282

کد خبر 230034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =