دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری با رقابت 178 هزار و 424 داوطلب در 285 کد رشته و 9 گروه آموزشی روز جمعه 25 فروردین ماه در 32 شهرستان و 94 حوزه امتحانی برگزار شد. اما داوطلبان از این آزمون هم راضی نبودند.

امید کریمی: داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری درحالی برای دومین سال به صورت نیمه متمرکز آزمون دادند که بسیاری از آنها خاطره خوبی از آزمون نخست نداشتند؛ نحوه سوالات، نوع اعلام نتایج، شرایط پذیرش و اتفاقاتی مانند اینها، 

اما گویا حواشی آزمون دکتری برای امسال هم وجود داشته است. برخی از داوطلبان به خبرآنلاین گفته اند دومین آزمون دکتری ایرادهایی داشته است؛ 

- سوالات تخصصی بعضا از کتابهایی آمده بود که به عنوان منابع دانشگاهی معرفی نشده بود

- تعداد سوالات تخصصی کم بود

- بسیاری از سوالات تخصصی از منبع نامشخص طرح شده بود

- ترتیب چیدمان زمان برگزاری سوالات نامناسب بود؛ صبح 90 تا 150 دقیقه آزمون برای سوالات تخصصی برگزار شد و بسیاری از داوطلبان عملا از ساعت 10 صبح تا 2.5 بعدازظهر منتظر برگزاری آزمون دوم که استعداد تحصیلی و زبان تخصصی بود، شدند. این درحالی است که سال گذشته آزمون استعداد تحصیلی و زبان صبح برگزار شد. همچنین برای این دو آزمون 240 دقیقه در بعد از ظهر بود و عملا داوظلبان تا 7 عصر در آزمون بودند.

- سوالات آزمون بیش از اینکه طرح سوال باشد، طراحی تست بوده است.

- در آزمون زبان، سوالات غیر تخصصی مطرح شده بود. به عنوان مثال برای رشته علوم انسانی سوالاتی درباره تلسکوپ، ماشین زمان و ... وجود داشت.

- 120 دقیقه زمان برای 100 سوال زبان، کم بود

- رییس سازمان سنجش روز نخست برگزاری آزمون بنه داوطلبان وعده داده بود به دلیل صبح و بعد از ظهر برگزار شدن آزمون؛ از آنها با ناهار پذیرایی می شود، در برخی حوزه های امتحانی این اتفاق افتاد؛ جوجه کباب با دوغ و مخلفات، 2500 تومان! اما در برخی از حوزه ها خبری از ناهار نبود. به همین دلیل برخی داوطلبان مجبور شدند به خانه بروند و برخی هم از محیط دانشگاه خارج شدند.

- نوشیدنی همراه با ناهار، بیشتر باعث خواب آلودگی داوطلبان برای آزمون عصر شد.

- وضعیت رفاهی برخی حوزه های امتحانی نامناسب بوده است.

 

ظرفیت دکتری امسال چقدر است؟

غیر از اینها، سازمان سنجش چالشی هم با دانشگاه ها دارد؛ ظرفیت پذیرش.

به نظر می رسد دانشگاه ها مانند سال گذشته که تمایل چندانی به افزایش ظرفیت دوره های دکتری نداشتند، امسال هم چنین علاقه ای وجود ندارد.

چه اینکه محمدحسین سرورالدین، رییس سازمان سنجش درباره ناهماهنگی با برخی دانشگاهها در اعلام ظرفیت آزمون دکتری،گفته: طبق سنوات قبل ظرفیت‌ براساس اعلام دانشگاهها درسال قبل مشخص می‌شود،اگر دانشگاهی نیاز به تغییر ظرفیت دارد،باید به سازمان سنجش اعلام کند.

او به ایسنا گفته: "قرار نیست هرسال از هر دانشگاه سوال کنیم که ظرفیت شما چقدر است، انتظار داشتیم که دانشگاهها به موقع اطلاع می‌دادند که متأسفانه برخی از آنها پس از ثبت نام متقاضیان اعلام کردند، که این روند درستی نیست. سعی می‌کنیم با تعاملی که با دانشگاهها برقرار می‌کنیم این مشکل را برطرف کنیم و اگر امکان پذیر نبود، به نحو مقتضی اطلاع رسانی و جبران می‌کنیم. 

اما او درباره ظرفیت پذیرش سال 91 هم گفته است: "آزمون امسال برعکس آزمون سال گذشته که به صورت عمومی بود، به صورت تخصصی برگزار شد. در سال گذشته ظرفیت اعلام شده سه برابر ظرفیت واقعی بود که دانشگاه‌ها گزینش نهایی را پس از مصاحبه از بین متقاضیان شرکت کننده انجام می‌دادند، اما امسال نمره‌ای که متقاضی در آزمون کسب می‌کند با ضریب یک و امتیازی که دانشگاه‌ها می‌دهند با ضریب دو جمع می‌شود و گزینش نهایی انجام می‌گیرد."

سرورالدین با بیان اینکه در آزمون سال گذشته انتخاب رشته همزمان با ثبت‌نام انجام می‌گرفت، گفت: امسال مانند آزمون کارشناسی ارشد پس از بررسی امتیازها و باتوجه به حداقل امتیازی که در نظر می‌گیریم افراد مجاز به انتخاب رشته را معرفی می‌کنیم.

دراین باره حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش هم از اعلام نتایج در خردادماه خبر داد و گفت: "داوطلبانی که مجاز به انتخاب کد رشته محل می‌شوند باید به مدت پنج روز تا 7 خرداد ماه نسبت به انتخاب رشته پاسخ دهند. داوطلبان با توجه به کد رشته محل انتخابی حداکثر تا سه کد رشته محل به دانشگاه‌ها برای انجام مصاحبه علمی در اواخر خرداد ماه معرفی می‌شوند،"

نکته اینجا سال گذشته مجازین در 5 کد رشته محل معرفی می‌شدند که این تعداد ببه سه کد رشته محل کاهش یافته است.

به گفته توکلی گزینش نهایی با توجه به 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت تراز شده با ضریب یک و نمره مصاحبه با ضریب دو انجام می‌شود.

4747 

کد خبر 207780

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 103
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داوطلب IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    80 9
    واقعا نمی دونم مسئولین برگزاری آزمون چه فکری کردند که آزمون زبان و استعداد رو که 4 ساعت وقت نیاز داشت بعداز ضهر گذاشته بودند و تخصصی ها رو که کمتر بود صبح. داداش من با دو نفر آدم کار بلد مشورت کنید تا اینطوری داوطلبا سر جلسه مخشون هنگ نکنه. ضمنا آزمون تخصصی ما خیلی کشک بود من با اینکه نخونده بودم برام از آزمون ارشد راحت تر بود. به خاطر دوغی هم که موقع ناهار به ما دادند تشکر می کنم چون سر جلسه یه چرت حسابی زدم.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      24 0
      مگه مجبور بودی دوغ بخوری؟
    • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      23 0
      اونا دوغ دادن تو چرا خوردی
    • دیگری IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      16 3
      من که دو صفحه اول زبان انگلیسیو که دیدم بستم گذاشتم کنار تا استعداد تحصیلی رو بزنم. کسی که این همه متن انگلیسی با این کلماتی که من با اینکه انگلیسیم خوبه تا حالا ندیدم میخوند و تازه بلد هم بود و جواب هم میداد امکان نداشت مغزش برای استعداد تحصیلی میکشید تا جواب بده. البته ظلم بالسویه عین عدالت است پس نمیشه اعتراض زیادی کرد.
    • بدون نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      4 6
      دکتر اینده که نمی تواند جلوی شکم خود را نگهداره بهتره ....و دوم ادبیات نوشتن کشک و...برای دیپلم به پایین به کار میره.
    • یک داوطلب IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      3 11
      من کاملاً موافق آزمون تخصص صبحم. چرا که لااقل در رشته من، مواجهه با سوالات ولو کمتر تخصص، نیاز به ذهن به مراتب تازه تری داره تا سوالات هوش عمومی. مضافاً اینکه از زبان هم ابدا شکایتی ندارم. افزایش تعداد سوالات البته سنجش ظریفتریه و سطح سوالات هم کاملاً متناظر می دونم. در ضمن کسانی که اختلاف نیم ساعت برگزاری آزمون رو خرده می گیرند؛ احتمالاً سالهاست از کنکور بی خبرند. شخصاً حتی نمی دونم حوزه ما ناهار چی بوده چه برسه به کیفیت توزیع. نیازی به خوراک مفصل قبل از امتحان نیست. تنها متأسفم که سیستم داره افرادی که دیدشون اینجاست رو تا کنکور دکتری بالا می بره.
    • محسن IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      6 6
      آقا من همه‌ی سوالای زبان را زدم و مغزم هم برای استعداد تحصیلی کشید (با اینکه شب قبل هم خیلی نخوابیده بودم). معنی نداره که تا یه چیزی برای آدم سخت و ناخوشایند باشه زود آه و فغانش به آسمان بلند بشه. اگه واقعا برای همه خیلی سخت بوده که مشکلی نیست (چون شرایط یکسان بوده) و اگرم یه کسایی براشون خیلی سخت نبوده پس سختیش بی‌مورد و بی‌فایده نبوده و باعث شده که یه کسایی که واقعا قوی هستند خودشونو نشون بدن. تو سیستم پکیده‌ی ما خیلی عیب و ایراد وجود داره و خیلی از انتقادایی هم که می‌شه وارده، ولی خداییش ما مردم هم در غر زدن ید طولایی داریم. البته من شخصا انتقادایی که به حوزه‌های امتحانی و زمان‌بندی امتحان و ... اینا می‌شه را قبول دارم (تو سالن ما همش بوی سیگار میومد - من که داشتم خفه می‌شدم).
    • روحی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      10 0
      عزیزم شما که "ظهر" رو هم بلد نیستی بنویسی میخوای با دکترا چکار کنی ؟
    • یک داوطلب دیگر IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      1 0
      جناب یک داوطلب عزیز مثل اینکه شما شخصا کلا از موضوع این خبر بی اطلاعی. سخنگوی وزارت علوم رسما اعلام کرده بود ناهار مهمان ما هستید. یادمه یه سوتی هم تو اخبار ساعت 14 دادن که دخترا 39/5 درصد و پسرا 61/5 درصد شرکت کردن بحث سر مفصل بودن یا نبودن ناهار نیست، سر اعلام رسمی و بی توجهی به آن کمتر از 24 ساعت بعد است.
    • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      0 0
      اون دوستای عزیزی که میگن "اونا دادن شما چرا خوردی" نظرشون محترم, چراکه خود آدم بهتره شرایط خودش رو بسنجه و خودش رو کنترل کنه! اما به نظر همنون آیا شایسته تر این نبود که تصمیم گیرندگان این امر کمی سنجیده تر و بافکرتر عمل میکردن و شرایط آدمهایی که صبح امتحان داده اند و خسته و تشنه اند و بعدازظهر هم باید امتحان بدهند رو عاقلانه تر درک میکردن و براشون امکانات در نظر میگرفتن؟ اونهم تحصیل کردگان و سرمایه های این مملکت که هنوز فرار مغزها نشده اند و منتظر جرقه ای از امید هستن که همین جا بمونن برای ادامه تحصیل؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    76 4
    سوالات استعداد تحصيلي بسيار مزخرف بود بيشتر به درد آزمون ورودي دبيرستانهاي تيزهوشان مي خورد تا ورود به دکتري
    • بدون نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      4 1
      بابا ، باهوش!!! به نظر من که سخت بود مخصوصا سوالای تحلیلیش!!!!!
    • بدون نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      0 1
      بابا باهوش!!! سخت بود دیگه مخصوصا سوالای تحلیلیش
    • تنها IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      2 4
      باید خدمتتون عرض کنم که سوالات GMAT در واقع سوالات استاندارد و بین المللی هستند که در کشورهای پیشرفته هم برای ورود به تحصیلات تکمیلی از داوطلبان امتحان گرفته میشن.این سوالات جزو مواد امتحانی کنکور ارشد رشته های MBA و EMBA(مدیریت اجرایی) هم هست.برای همین ما دانشجویان ارشد EMBA به شدت از وجود GMAT در کنکور دکتری حمایت می کنیم :))
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    46 1
    مرسي از اطلاعات داده شده، جهت اطلاع بيشتر بايد گفت، فاصله بين آزمون اول و دوم كشنده و خسته كننده بود، 5 ساعت فاطله بين دو آزمون جاي سوال دارد. قرار بود آزمون ساعت 8 و 2:5 آغاز شود ولي 8:30 و 3 شروع شد. سوالات زبان كلا فضايي بود ، از لغاتي استفاده شده بود كه در آمريكا و انگلستان نيز استفاده نمي شود. دادن سوال مربوط به تلسكوپ هابل با متن فني و تخصصي براي گروههاي غير تخصصي واقعا غير كارشناسانه بود. سوالات استعداد تحصيلي به نظر مي رسد بايد بازنگري شود ساعت 5 بعداظهر بعد از 9 ساعت خستگي و پاسخ دادن به 100 سوال سخت انگليسي بايد پاسخ داد كه كفش زهرا بالاي كدام كفش سيما قرار مي گيرد و يا سوالات مربوط به گروه رياضي براي گروه علوم انساني ك ه شايد 10 سال باشد كه رياضي در هيچ يك از درسهاي دانشگاه نيست
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    83 4
    آقا امتحان دكتراي امسال يكي از بدترين ، غير كارشناسانه ترين و غير تخصصي ترين آزمون برگزار شده بود
    • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      26 1
      آقا چه انتظاري داريد مگه برگزار كنندگان آزمون متخصص بودند........ چرا انتظار غير عقلايي داريد.
  • بدون نام CA ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    25 2
    ما كه 4000 تومانيش رو خورديم
  • مهدی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    40 1
    من یکی از داوطلبانی بودم که در این آزمون شرکت کردم. برخی از اطلاعات موجود در مطلبتان غلط یا ناکافی است. 1- جوجه کباب مورد اشاره 4000 تومان بود نه 2500. این غذا آن چنان کیفیت بدی داشت که هیچ چیزی در مورد آن نمی توان گفت. در غذای دوست من یک عدد مورچه پیدا شد که البته به دلیل کلافگی علافی بین آزمون صبح و بعدازظهر حوصله اعتراض هم نداشتیم و از کنار آن گذشتیم. 2- من نمی دانم کدام نابغه ای به فکر برگزاری آزمون دروس تخصصی در صبح و آزمون عمومی در بعدازظهر افتاده است اما کاش مسئولان سازمان سنجش در مقابل درب خروجی دانشگاه شهید عباسپور می ایستادند تا می شنیدند که داوطلبان از این موضوع چقدر ناراحت و عصبانی بودند. 3- در سالن برگزاری آزمون ساعت نبود که بیشتر به شوخی می ماند.از صندلی‌ها که دیگر نگویم.
  • دانشجو IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    17 1
    محل آزمون ما که دانشگاه آزاد شیراز بود نرخ آزاد حساب کردن دستی 4000 تومن سرویس رفت و برگشتم 600 تومن
  • ناشر US ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    48 2
    حتی چندتا از سوالات استعداد تحصیلی دو تا جواب صحیح داشت و گزینه ای در این مورد وجود نداشت که بشه علامت زد.... از قبل اینا خودشون انتخاب کردند و فقط دارند جوانان این مملکت رو سرکار می زارن...دیروز همچنین در آزمون موقعی که سوالات زبان رو گذاشتند جلوی داوطلبان همه شون مداد هاشونو گذاشتند زمین و خوابیدند یا .....فقط اینو میخوام بگم که درد و دلی که با هم داشتیم نتیجه اش این بود کاش وارد دانشگاه نمی شدیم و می رفتیم بازار کار و الان ماشین و خونه هم داشتیم و این جور مارو دست نمی انداختند ... اکثر شرکت کنندگان تحصیل کرده و سرمایه های این مملکت اما دریغ از یک تومن درآمد...
    • من IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      11 2
      آفرین به شما ! غرض دیدن ما بود و یه تفریح دسته جمعی ! ای کاش سایر داوطلب ها نیز این را بفهمند ! از آقایان سازمان سنجش خواهش می کنم بررسی کنند در کدام کشور آزمون دکتری به این شکل برگزار می شود ! اصلا می دونین چیه من از جانب سایر دوستان هم قول می دم از این به بعد در مورد مدرک دکتری هیچ کدومتون حرفی نزنیم تو رو خدا دست از سر این آزمون بردارید! شما با سواد ما بی سواد ! شما دانا ما نادان ! شما همه آکسفورد رفته ما .... ! دکتری را به همان روش سنتی برگزار کنید
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    42 5
    من نمیدونم چه اجباری وجود داره که یک کاره غلط به طور مداوم تکرار شود واقعا باعث شرمه کنکور در 30 سالگی
    • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      6 13
      بابا خودتم کلمه "کار" رو درست نمیتونی بنویسی
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    18 46
    اتفاقا امسال روند بسیار مناسبتری از دوره قبل داشت. چرا هر طور برگزار شود الکی اعتراض میکنیم. اینکه عمومی ها بعداز ظهر بود که کاملا کار عاقلانه ای بود. اگر نه، شما با همان حالت خواب آلودی که اشاره شد باید پاسخ سوالات با ضریب 4 را میدادی!
    • من IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      23 2
      دوست من ! امتحان صبح 90 دقیقه بود بعد از ظهر 240 دقیقه ! واقعا عالی بود امیدوارم شما جز نخبگان از پیش پذیرفته شده نباشید !
    • بدون نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      0 0
      بابا ما هم نمیگیم عصر باشه ولی میشد تخصصی و زبان با هم صبح برگزار شوند و عصر استعداد
    • سهیل IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      1 0
      دوست عزیز، آزمون صبح با اینکه ضریبش چهار بود، با توجه به تعداد کم سوالاتش و البته سوالات بسیار زیاد زبان و استعداد، در واقع ارزشش کمتر از آزمون عمومی بود. برای نمونه، رشته ی ما یعنی فلسفه، فقط 60 سوال تخصصی داشت که ضربدر چهار، میشه 240. در مقابل، صد سوال زبان، با ضریب 2 و 60 سوال استعداد، میشه 260. پس عملا آزمون بعدازظهر تعیین کننده بوده؛ نه آزمون به قول شما با ضریب 4.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    41 2
    شرم آور بود
  • امین IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    35 1
    باید تعداد سوالات زبان و استعداد رو کمتر می کردن و همون صبح کلکشو می کندن؛ واقعا حول و حوش ساعت 5 بود که احساس کردم روی پاهام بند نیستم، مغزمونم قفل شده بود.. در ضمن تو حوزه ما خبری از جوجه کباب حتی با 4000 تومنم نبود، با توجه به فاصله حوزه تا خونه( پونک تا نارمک) همین طوری 5 ساعتی ول گشتیم... دیگه از سوالات غیرتخصصیش که خستگی آدمو مضاعف می کرد چیزی نمی گم
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    10 8
    من از دوغ متنفرم و هرگز لب به این نوشیدنی نمی زنم ولی نمی دونم چه مرگم شده بود با چه ولعی این دوغ کوفتی رو خوردم خوردن همانا و کرخت شدن همانا البته فکر می کنم اونقدر استرس داشتم دوغ که سهله یک گاو درسته هم جلوم می زاشتن می خوردم فکر کنم بهتر بود یک غذای سبک که به آرامش ذهن کمک کنه می دادن البته این کارهای ابتدایی بعید می دونم به بچه های ما هم برسه کی می خوایم کمی فقط کمی در لحظه عمل نکنیم و دور اندیشی رو سرآمد کارهامون قرار بدیم خلاصه کلام من که گند زدم
    • ناشناس IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      4 2
      ماست ، دوغ ، موسیر و سیر جزء مواد غذایی خواب آور هستند و خوردن این مواد قبل از زمان امتحان اصلا درست نیست
  • رضا IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    23 3
    با سلام؛ در حوزه امتحاني اينجانب صراحتاً مسئولين اعلام كردند كه نهار نمي دهيم. سوالات اختصاصي رشته آبخيزداري خيلي خوب بود. آسان بود ولي معلوم بود كه معلومات كلي از داوطلبين مي خواستند. سوالات زيان انگليسي هم بسيار زياد و غير تخصصي بود . يعني اگر كسي 3 درصد اين سوالات را جواب بدهد؛ بهترين نمره در تافل را مي گيرد. به نظر من لازم نيست 100 سوال زبان آنهم غير تخصصي بدهند بعد هم كه داوطلب پذيرفته شد از ايشان نمره تافل يا ... را بخواهند. در مورد سوالات استعداد تحصيلي هم اين همه سوال آن هم در آخر وقت ؛ واقعاً مسئولين سازمان سنجش دنبال چي هستند؟ اصلاً طرح سوالات استعداد تحصيلي براي فارغ التحصيلان كارشناسي ارشد كه حدود 50 % كاركنان دولتي يا بخش خصوصي هستند و بالاخره فوق ليسانس دارند در شاءن ايشان نيست
  • علي ضابطه زاده IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    1 1
    ماكه دونفربوديم 13هزارتومانيشوخورديم.البته تو رستوران
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    7 0
    چرا مسئولین در رسانه ملی عنوان کردند که ناهار مهمان سازمان سنجش هستیم، به فوق لیسانس ها هم دروغ...!!!
    • بدون نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      0 3
      آپولو که هوا نکردی میخوای دروغ نشنوی !
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    7 0
    اوضاع خیلی بدتر از این بود که نوشتید
  • mehdi IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    5 0
    سوالات زبان انگليسي علوم انساني واقعا غير علمي و نا مناسب طرح شده بودن.ضمن اينكه 4 ساعت آزمون بعدازظهر خسته كننده و كلافه كننده بود...!!!در عجبم ار نبوغ ومديريت علماي سازمان سنجش !!!؟؟؟
  • داوطلب صادق IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    10 0
    من در دانشگاه لرستان امتحان دادم وسط امتحان صبح جمعه از بلندگوهای دانشگاه دعای سما پخش می شد که تمرکز داوطلبین را به هم ریخته بود و با اعتراض همه روبرو شد و بعد بیست دقیقه قطع شد. تو حوزه خواهران موش آمده بود که باعث سر و صدا و جیغ خانم ها شده و همه چیز را به هم ریخت. موقع ناهار فقط به آقایان ناهار دادند و به خانم ها گفتند تمام شده که این موضوع با فرهنگ مردسالار استان سازگاری داره. برای تغذیه بیسکوتی که دادند مانده بود و اصلا قابل خوردن نبود به استانداری هم از افتضاح برگزاری آزمون اطلاع دادیم فقط گفتند پیگیری می کنیم. ضمنا سر بالایی تند و مسافت طولانی برای رفتن به حوزه از ورودی دانشگاه هم بسیار خسته کننده بود.در مجموع دانشگاه لرستان میزبان خوبی برای آزمون دکتری نبود
    • سارا IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      2 0
      چه باحال...
    • مصطفی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      0 0
      خالی نبند! اولا دعای سما نه و دعای سمات ثانیا دعای سمات مال غروب جمعه است نه صبحش!
  • بدون نام US ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    8 0
    از مسئولین وزارت علوم خواهش مکنیم در ارتباط با ظرفیت پذیرش دقت بیشتری بکنند و اجازه دهند حداقل در ارشد و دکتری افراد با سواد وارد دانشگاه شوند.تو رو خدا ارزش تحصیلات رو با افزایش بی رویه ظرفیت از بین نبرید.
  • مسعود IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    6 0
    سوالات تخصصی وعمومی واقعاً مزخرف بودند ودر شان دوره دکترا نبود ومعلوم نبود که از منابعی بودند ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    7 0
    طراحان سوالات به جای اینکه سوال طرح کنند، با روح و روان دانشجو بازی کرده بودند. شما به جای اینکه وقت بگذارید و سوال جواب دهید باید با طراح سوال غیر مستقیم می جنگیدید. سوال از پاورقی کتاب کسی که تازه استاد شده که هنر نیست!
  • وحید IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    10 0
    دکتر بشید می رید سر کار ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    3 0
    در رشته حقوق نفت و گاز که برای اولین بار در ایران برگزار می شد سئوالات تخصصی بسیار افتضاح بود به نحوی که در خصوص درس حقوق نفت هیچ سؤالی طرح نشده بود و تعداد سؤال از حقوق تجارت طرح شده بود که این درس جز مواد امتحانی نبود حیف عمری که به پای این آزمون تلف شد ضمنا مشخص بود طراح سؤال هیچ آشنایی با حقوق نفت وگاز و تجارت بی اطلاع بودند.
  • بدون نام MY ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    6 0
    من که اصلا نتونستم لب به غذا بزنم. نمیدونم این چه سری هست که هر وقت حرف از کنکور می آد دست و دلم میلرزه.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    5 0
    از اینکه این مطلب را کارکردید سپاسگذارم خیلییییییییی بد بود این چه برنامه ریزی بود اخه
  • علیرضا IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    10 0
    شدیم موش آزمایشگاهی یک سری کارآموز که آیندمونو تعیین می کنن.
  • زرین دشتی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    2 3
    من در شیراز در شهر صدرا در دانشکده علوم پایه امتحان دادم 1- خبر ی از غذا نبود - به علت دور بودن از شهر فقط 20هزار تومن هزینه رفتن از شیراز به شهر صدرا کردم 3- فاصله بین دو ازمون کشنده بود 4- سوالات تخصصی کم بود 5- امتحان زبان تخصصی نبود که بهتر بود تخصصی برگزار می شود 6- در کل جگرمان له شد تا ایت امتحان برگزار شد 6 6- ولی با همه مشکلات دست سازمان سنجش درد نکند قبلا شانس قبولی ما به علت اینکه دانشگاه ا اختیار زیاد داشتند تلف می شد
  • فوقش لیسانس IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    6 0
    موقع سوالات استعداد تحصیلی واقعا سرم درد گرفته بود! فکر کن من از غرب تهران 6 صبح راه افتادم تا برم شرق تهران تو دانشگاه عباسپور/ ازمون با نیم ساعت تاخیر هشت و نیم شروع شده تا 10 طول کشیده. ده و نیم از دانشگاه اومدم بیرون .فرصت خونه رفتن نبود.4 ساعت معطل شدم که بیشتر خستگی اور بود.دو و نیم بعد از ظهر رفتم سر جلسه دوم که 240 دقیقه وقتش بوده.یعنی 4 ساعت.واقعا اخر جلسه سرم درد گرفته بود.بدون اینکهجواب بدم اومدم بیرون.الان می بینم می تونستم جواب بده.خدایا ...
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    7 0
    با سلام سازمان سنجش اعلام کرده بود در خبر ساعت 14 و تکرار در بقیه اخبار صدا و سیما که داوطلبین ناهار را مهمان سازمان سنجش هستند اما در هنگام غذا دادن در سلف اعلام شد منظورشان این بوده که از پول یارانه باید ناهار 4000 تومانی تهیه کرد سوالات نیز دچار مشکلات پیچیده خود بود بهتر است همانند کنکور کارشناسی ارشد برگزار گردد تا کسی دچار مشکل نباشد و با اعلام دقیق منابع مورد امتحان عدالت را رعایت نمایند همچنین لطفا به گوش مسئولین برسانید که مصاحبه را بردارند زیرا به جز دانشگاه تهران و.. اندک بقیه عدالت را رعایت نمی کنند لطفا این بار نظر من را سانسور نفرمایید با تشکر
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    1 0
    دلتون خوشه؟ فردوسی یک پرس برنج با یک نصفه کباب کوبیده بدون گوجه با یه ماست 2500
  • حسينی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    7 0
    به نظر من سئوالات استعداد تحصيلی و زبان حتما بايد صبح برگزار بشه و تعدادشون خيلی کمتر از چيزی که بود باشه مثلا سوالات زبان بشه 50 سئوال و سئوالات استعداد بشه 30 سئوال در ضمن سوالات تخصصی حتما بايد افزايش داشته باشه مثلا به جای 60 سئوال بشه 100 سئوال. باتشکر
  • omid IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    5 0
    آزمون های تخصصی از منابعی بود که تاکنون آنها را ندیده بودیم. آزمون زبان بسیار سخت و با لغاتی نا آشنا بود که بعید می دانم متوسط همه داوطلبان بیش از 5% باشد!!!! آزمون استعداد اگر با وقت مناسب ارائه می شد شاید توان 50% وجود داشت ولی 60 سوال در 2 ساعت واقعا امکان ناپذیر بود.
  • حامد IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    10 2
    با سلام 1- در حوزه ما که آن هم در بهترین دانشگاه ایران در قلب تهران! (بووووووووق)اصلا ناهاری رویت نشد! 2- من مرده این هستم که بناست آموزش علوم انسانی اسلامی و ملی شود آن وقت در آزمون عمومی (زبان و استعداد تحصیلی) تا توانسته بودند مثال زده بودند از علوم غربیه! و بالاخص رپرتاژ آگهی برای کشور آمریکا و دانشمندانش! 3- واقعا با 30، 40 تا تست زبان نمیتونستن نتیجه بهتری بگیرن؟ 100 تا سئوال با آن متنهای غیرتخصصی وحشتناک درک مطلب نشانگر آن بود که سئوالات برای پاسخ داده نشدن طرح شده اند! 4- در بخش سئوالات هوش هم جواب دادن به این که کفش مریم بالای چکمه ی زهراست یازیرش هم خستگی مان را درآورد! 5- یکی از منابع رشته ی ما: کل تفسیر المیزان (دقت بفرمائید این فقط یکی از منابع بود!) 6-...
  • سعید IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    4 1
    اگه قرار بود آزمون صیح 2 ساعته باشه بهتر بود آزمون صبح ساعت 9 شروع بشه تا 11 و آزمون بعد از ظهر هم سر جایش اینطوری داوطلبان استرس دیر رسیدن و عدم استراحت را نداشتند دوما ما که در ارومیه صبح فقط بیسکویت داشتیم و بعد از ظهر هیچ چیزی برای 4 ساعت امتحان برای پذیرائی ارائه نشد فکر کنم نهار فقط تو تهران که به مرکز نزدیکتره داده شده و برای شهرهای دیگر نبود حیف اون پولی که واریز حق ثبت نام شده
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    1 0
    با سلام در رشته باغبانی با اینکه سه رشته گرایش مجزا وجود داشت ولی در سوالات تخصصی میوه کاری از سبزی کاری و گیاهان زینتی سوال داده بودند ضمنا نهار در گرگان سه هزار پاتصد تومان می فروختند.
  • فرزاد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    8 1
    با سلام واقعا برای خودم متاسفم که تو برگزاری این آزمون که بالاترین سطح تحصیلات تکمیلی کشور به حساب میاد اینقدر بی نظمی حاکم باشه.نیم ساعت تاخیر تو برگزاری آزمون اصلا توجیه پذیر نیست.وقت کم سوالات زبان نشون از این داره که طراح واقعا درک درستی نداره و این آزمون زبان اصلا اختصاصی نبود.نهار هم که مهمون سازمان سنجش بودیم فقط باید پولشو میدادیم.اگه این اسمش مهمون کردنه، همه ملت ایران فردا نهار مهمون من.!!
  • امید IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    10 0
    با سلام سوالات زبان حتی از سطح امتحان ایلتس هم بالاتر بوده و سوالات گرامری داده بودند در حالی که سوالات گرامی دیگر مسوخ شده در ازمون ها زبان خصوصا ایلتس. مورد دوم: مگر در دانشگاه های ما به زبان انگلیسی تدریس می شود که باید چنین سطحی از ازمون زبان را گذراند.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    2 1
    اقا به ما که ناهار ندادند هیچ نه نماز خانه بود برای نماز نه کسی پاسخ سوالات مارو میداد. سوالات تخصصی عمران اب مربوط به درس مقاومت ترم 3 کارشناسی بود. سوالات تخصصی فوق العاده ساده و زمان برای ان زیاد بود. ما که تا ساعت 3 بعد ازظهر برگزار شد کلی وقت کشی کریدم و اذیت شدیم طوری که فقط میخواستم سریع جواب بدهم برم خونه. وضعیت مکان امتحان افتضاح بود. دانشکده اقتصاد واحد تهران مرکز دانشگاه ازاد در حال نوسازی و توسعه بود مگه کمبود جا بود که شد محل ازمون. خلاصه سال به سال دریغ از پارسال
  • بدون نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    8 0
    واقعا مضحک که ملاک حتی درصدی از قبولی در مقطع دکتری به پاسخگویی به این سوالات !!!! باشد. سوالات زبان اصلا تخصصی نبود !!!! ضمن اینکه تنظیم سوالات زبان مطابق با آزمون های ایلتس و تافل نبود 5. تادرک مطلب طولانی با خطوط در هم و ریز که کلی سردرد و چشم درد و بواسطه صندلی های عالی حوزه ما گردن درد و کمر درد همراه با خواب آلودگی !!!!نصیبمون کرد.... سوالات استعداد هم خیلی زمان بر بود بویژه بخشی که به احتمالات اختصاص داشت.سوالات اختصاصی بیشتر مطالب حفظی و سطحی بود.به نظر من همون روش سابق بهتر بود ! برای حذف پارتی بازی این روش جدید ابداع شده اما آخر باز هم گرفتارش میشیم و مرحله اول هم که .....به طور کل معیارهای تعریف شده برای دکتر!!! شدن بسیار سخیییییییییف بود.....
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    13 0
    اینقدر وضعیت طرح سوالات ، حوزه امتحانی ، تنظیم ساعات برگزاری ، ترتیب دفترچه ها افتضاح بود که درست وسطای سوالات استعداد بودم که تصمیم گرفتم در صورت عدم قبولی عطای دکتر شدن در این مملکت رو به لقاش ببخشم و برای ادامه تحصیلاتم از ایران برم و برای چند سالی به دلتنگی و وابستگی احساسی به خانه و خانواده و شهر و کشور پشت پا بزنم ...
  • بدون نام GB ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    2 0
    ناهار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ما که ناهار نخوردیم اونا که خوردن نوش جونشون.ما تو دانشگاه لرستان بودیم جا بد .به همه جیز شناهت داشت غیر جلشه امتحان.واقعا ناهار خوردین ؟!!1
  • بدون نام GB ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    ناهار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ما که ناهار نخوردیم اونا که خوردن نوش جونشون.ما تو دانشگاه لرستان بودیم جا بد .به همه جیز شناهت داشت غیر جلشه امتحان.واقعا ناهار خوردین ؟!!1
  • سروش IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    3 0
    من در دانشگاه تهران جنوب بودم. همه چیز احمقانه بود. نه تنها نهار ندادن بلکه جایی هم برای نهار خوردن نبود. همچنین اجاره ماندن در محوطه دانشگاه رو هم به داوطلبان نمیدادن.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    4 1
    من هر كاري كردم نتوانستم كارت ازمون را دريافت كنم و از خيرش گذشتم . ولي انشاالله اون پول هم حلالتان نباشه . چاپ كن جان خودت .
  • سپهر IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    3 0
    نکته دردناک در خصوص ظرفیتها آنست که در دفترچه ثبت نام در بسیاری از رشته ها ،یک رشته به گرایشهای مختلف دسته بندی شده بودمثلا رشته مکانیک به گرایشهای مکانیک طراحی کاربردی جامدات،طراحی کاربردی دینامیک ،تبدیل انرژی و حتی مکانیک گرایش خودروسازه و بدنه مکانیک گرایش خودرو نیرو محرکه و...تقسیم بندی شد اما هم اکنون بسیاری از دانشگاهها اعلام نموده اند که در گرایش اصلی دانشجو می گیرند و بعد از قبولی گرایشها مشخص می شود!یعنی مثلا دانشگاه خواجه نصیر که اساتید مکانیک خودروئی داردد یا دانشگاه شریف هردو اعلام نموده اند که تنها در مکانیک طراحی کاربردی پذیرش دارند و پس از قبولی در خصوص گرایش تصمیم می گیرند.با این اوصاف عملا سردانشجویانی که در گرایشهای تخصصی تر شرکت کرده اند کلاه رفته است .
  • سیما IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    3 1
    با نظر قبلی موافقم دانشگاهها ترجیع می دهند ظرفیت خود را به گرایش عمومی تر مثلا مکانیک سیالات اختصاص دهند تا مثلا به نیرومحرکه...بعد دست استادها باز است در گرایش بندی...پس عملا ظرفیت گرایش اسمی گرایشهای تخصصی بسیار کم می شود.در حالیکه داوطلبین طبق دفترچه در این رشته ها ی تخصصی امتحان دادند
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    7 0
    از سوالات مطرح شده برای دروس تخصصی می شد فهمید که طراحان هیچ زحمتی برای طرح سوال نکشیده اند ... اخه یعنی چی که برای پنج درس تخصصی فقط یک ساعت و نیم وقت میذارن و برای استعداد تحصیلی و زبانی که شاید داوطلب آن چنان برایش زحمتی نکشیده و به اندازه دروس تخصصی آنها را مطالعه نکرده، چهار ساعت وقت میذارن.....
  • مردود و بی سواد IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    13 0
    آزمونی بسیار شگرف بود ! سنجش نفرات قبولی را از قبل داره فقط این آزمون را برگزار کرده تا به قبول نشده ها بفهمونه که شما ها بی سوادین که نمی تونین دکتری قبول شین ! ساعت شروع جلسه صبح 8 اعلام شده بود که 8:30 شروع شد ! بعد از ظهر هم همچنین ! دوستان سازمان سنجش خسته نباشن برنامه ی قشنگی برای یک روز بهاری ما ترتیب داده بودند ! به طراحان سوال هم خسته نباشین می گم ! انشا الله تو شادی هاتون جبران کنیم! من به نوبه خودم از جانب همه پذیرفته نشدگان از سازمان سنجش تشکر می کنم ! چون واقعا نشون دادند که چه هوش و درایتی دارند که پیش از برگزاری می تونن با سواد ها را از بی سواد ها تشخیص بدهند!!!؟؟؟ خدایا کی می شه یک روز ما هم نخبه بشیم
  • احمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    6 2
    با سلام با توجه به اینکه دو سال پیش آزمون ارشد داده بودم سطح سوالات اختصاصی دکترا بسیار پایین تر و آسون تر از ارشد بود فک کنم بعضی سوالاتشو بچه های تازه ورودی کارشناسی هم می تونستند حل کنند زمان آزمون عمومی بسیار بد موقع بود.من که بعد نهار بسیار بسیار خوشمزه و پرکالری ظهری!!!!!!!! فقط دو ساعت منگ بودم طوری که بعد از اینکه سوالات زبانو توزیع کردن فکر کردم با خط میخی نوشتنش سوالات زبان اونقدر سخت بود که به قول دوستمون فک کنم تو انگلیس و آمریکا هم از این لغات استفاده نمی کنن وقتی به سوالات استعداد تحصیلیش رسیدم دیدم معماهای انیشتین باید جلوش لنگ بندازن!!! و نکته آخر اینکه نهار 2500تومنی چلو کباب(نون خشک آب برنج شور)به ما دادن ولی
  • hossein GB ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    9 1
    برترین دانشجویان کشور که توشون اساتید دانشگاه و دانشجویای وزیر و وکیل به وفور یافت میشن باید تو چمنای اطراف حوزه امتحانی بخوابند و حتی تو جوزه امتحانیم راشون ندن(بین ساعات 11تا 2.30).ای کاش فقط یک نکته مثبت کنکورو یکی از مسئولین بیاد توضیح بده. شرم آور بود. این همه خوندیم آخرش با خستگی حاصل از بی برنامگی به باد رفت. متاسفم برای همه چیزایی که دیروز اتفاق افتاد و همه لبخند تلخی زدیم.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    7 0
    باسلام و عرض خسته نباشيد به تمامي قربانيان اين امتحان با نظر دوستان موافقم امتحان طرف صبح بايد به دروس عمومي اختصاص داده مي شد. سوالات تخصصي رشته مديريت قراردادها هم خيلي كم بودند و هم به نظر ميرسيد طراحان سوال فقط مي خواستند تست طرح كنند نه اينكه دانش افراد رو بسنجند. به نظر من احتمالا عمومي ها سرنوشت كنكور رو مشخص مي كنند. حوزه امتحاني من دانشگاه شريف بود. شركت كنندگان زياد بودن سوالي كه براي مند پيش اومده بود اين بود كه چرا ما ها اينقدر به ادامه تحصيل علاقه داريم؟ شايد كمبود شغل باشه. البته من خودم شغل دارم بايد بيشتر به اين قضيه فكر كرد بعد از مدتي با اين روند كارمنداي معمولي بايد دكترا داشته باشند. ارزش علم چقدره اونوقت؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    10 0
    وضعيت حوزه امتحاني دانشگاه امام حسين(ع) 1- محل اون سر دنيا و غير قابل دسترس براي كسانيكه وسيله نقليه شخصي نداشتند 2- شروع آزمون صبح 8.30 بجاي 8 صبح 3- ناهار 2000 تومان (كباب بي كيفيت با دوغ) . البته از ساعت 11 شروع به دادن غذا كرده و كسانيكه ساعت 1 خواستند غذا بخورند ، به اونها غذا نرسيد. 4- شروع آزمون بعد از ظهر 3 بجاي 2.30 5- كيفيت سوالات اختصاصي (از 7 درس 60 سوال) . سوالات رياضيش حداقل زمان پاسخگويش 3 دقيقه بود درحاليكه وقت داده شده 1.5 دقيقه . بقيه درس ها همينطور. اگر كسي مي خواست حل كنه به 30 تا 40 تا بيشتر نمي رسيد 6- كيفيت سوالات زبان " افتضاح 7- استعداد تحصيلي " اينقدر سوال درك مطلب داده بودند كه وقتي به به بقيه سوالها رسيديم از سردرد مرديم. نتيجه : امتحان افتضاح و غير قابل استاندارد
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    8 1
    منابع آزمون تخصصي معلوم نبود ار كجا آمده بود. بنده هفت سال درس خواندم و 15 سال است كه كار مي كنم ولي برخي اصطلاحات كه در آزمون بود را نشنيده بودم.
  • بدون نام US ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    5 1
    واقعا حیف این همه وقتی که واسه امتحان گذاشتم....هیچ فرقی بین خونده و نخونده ها نبود. اگه هدف رقابت بود، خوب جوری سوال بدن کسایی که خوندن جواب بدن و بین اونا گزینش کنن. این نوع طرح سوال بیشتر به درد حد نصاب نمره میخورد، یعنی بگن فلان دانشگاه چنین نمره ای رو قبول میکنه.ولی حالا که هدف رقابته چرا ابنجوری سوال دادن.
  • صابر IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    10 0
    آی گفتین آ!!! این کنکور بود؟! از 8 صبح تا 8 شب!!!؟ من خداييش حالم بهم خورد (ببخشيد دچار سر درد شدم و بالا آوردم) و جلسه رو ترک کردم نمی دونم از غذا بود یا مدت زياد آزمون!!! 100تا زبان!؟؟؟ چه خبره آخه؟؟؟! خب کسی بلد باشه 30تاشم کافيه، محل آزمونم پردیس فنی تهران بود... چی بگم واللا
  • مجیدی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    16 1
    بنظرم پذیرش گرفتن از یک دانشگاه خارجی خیلی آسونتر از قبول شدن تو چنین آزمونی هستش مشخص نیست چه کسی بر روند برگزاری این آزمونها نظارت می کنه و بر طراحی سوالات بعنوان مثال در رشته علوم ارتباطات یکباره امسال سوال درباره «روزنامه نگاری» مطرح می شود آن هم سوالات عجیب که هیچ ربطی ب روزنامه نگاری نداره. مثلا یکی از سوالات: «راننده اتوبوس شهری در هر ایستگاه نام ایستگاه را اعلام می کند.» کدام گزینه صحیح است: هر اعلام یک خبر و هر ایستگاه یک ارزش خبری است ... الخ یا واقعا یک نفر بیاد توجیه کنه ملت رو ک چرا تو آزمون دکترا باید سوال استعداد تحصیلی مطرح بشه (همون آزمون هوش) یعنی دانشجویی ک تو همین مملکت و با همین نظام آموزشی درس خونده بی استعداد بوده و تا این مقطع بالا اومده؟؟؟ یا سوالهای زبان امسال!!!
    • محمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      1 1
      من 2 سال پیش از پونای هند پذیرش گرفتم ولی (فکر کنم به خاطر تحریم )تا الان ویزای تحقیقاتی بهم ندادن.امیدوارم یه روزی کسی واسه تحصیل مجبور به کنکور نباشه مثل بیشتر دنیا از جمله هند و هر کسی توانایی و علاقه داره بتونه درسش را ادامه بده.
  • ali IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    3 0
    ما تربيت معلم كرج بوديم. اول هزار گرفتن بعد پس دادن.كوبيده دادن.من ترم 2 ارشدم تخصصي همرو زدم.فكر كنم قبولم.هوشش كه قسمت رياضيش خود طراح سوال هم نميتونست حل كنه.زبانشم نميدونم چي فكر كردن 5 تا ريدينگ داده بودن. ازمون كاملا استانداري بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • سهیل US ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      0 0
      حتما قبولی؛ شک نکن.
  • مینا IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    5 1
    سؤالات آزمون اختصاصی که ضرائب 5و 2و1 دارند باید از هم مجزا میشد نه که همه را قاطی بدن و ندونی کدوم ضریبش یکه و کدوم 5، در مورد آزمون بعد از ظهر هم بهتر بود همون صبح برگزار میشد و به جای صدتا سؤال مشکل ، 50 تا سؤال تخصصی داده میشد.از طرفی کسی که فوق لیسانس داره حتما به اندازه کافی استعداد تحصیلی داشته که تونسته خودشو به مسابقه دکتری برسونه بنابراین برگزاری آزمون استعداد تحصیلی آنهم در یک بعد از ظهر خسته کننده واقعا بی معنیست ، من که ساعت 5 صبح بیدار شده بودم سر جلسه به زور خودمو تا 6:15 کشوندم ، بعد از اون دیگه کشش نداشتم حتی سؤالهارو بخونم چه برسه به فکر کردن در مورد جواب!!!!!!! به امید روزهای بهتر
  • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    4 0
    دوستان جامعه شناسان رده الای ما خوب ملت را شناخته و زیبا برنامه ریزی میکنند الان که دیگه کنکور سراسری و آزمون فوق خونه خاله شده با طرح آزمون دکتری جماعت را سرگرم و سازمان سنجش را پر رونق میکنند اونیکه پولداره مایه داره مثل ما خودش درگیر این اتحانهای مزخرف نمیکنه قابل توجه عزیزان بیکار تا چند ساله دیگه مدرک دکترا رو بذارید درکوزه برید پست دکتری بگیرید شاید شاید بتئنید با اون هیات علمی بشید ولی خوب برای سرگرمی خوبه دیگه توی بیش از 50 درصد دانشگاههای ما در دوره ارشد و دکتری چیزی به معلوماتتان اضافه نمیشود
  • بدون نام CH ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    5 1
    برگزاری آزمون تخصصی در صبح که خیلی بهتر است ( چون مغز آماده است ) اگر کسی بعد از اون سوالهای زبان میخواست به تخصصی ها جواب بده که خیلی اعتراض میشد. کسی میدونه که کلید سوالات را روی سایت میگذارند یا نه؟
    • سهیل US ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      0 0
      بله ولی به شرط اینکه تعداد سوالات بعدازظهر دوبرابر صبح نباشد؛ فاصله ی دو آزمون پنج ساعت نباشد و آزمون بعدازظهر دشوارتر از صد آزمون تخصصی نباشد. انگار شما اصلا امسال شرکت نکردید!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    2 0
    با تغییراتی که آزمون امسال نسبت به پارسال داشت، خدا بداد داوطلبین سال آینده برسه.
  • مسعودط IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 0
    سوالات عمومی خیلی بد بود 100 سوال زبان در دوساعت اونم بعد از ظهر در رشته برنامه ریزی درسی 30 سوال فقط آمار بود و بقیه دروس اختصاصی سهم کمتری داشتند امیدوارم سوال بعد آزمون بهتر بشه و تعداد سوال عمومی کم بشه و زمان آن به صبح منتقل بشه
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    6 1
    این امتحان فقط برای بالا کشیدن یسری آدم از پیش تعیین شده بود!! بقیه رو هم اینجوری میخاستن دست به سر کنن! اصلا معلوم نبود رفرنس سوالا از کجاس!!!!!! اونوقت میگن چرا میرن خارج درس می خونن!!! آخه من چرا بمونم وقتی برای بهترین دانشگاه دنیا به راحتی میتون پذیرش بگیرم و با عزت و احترام پول هم بهم بدن بگن تو فقط درس بخون! اونوقت اینجا باید اینجوری با این امتحانای بی سرو ته تحقیر بشیم و بعد بریم یه مصاحبه فرمالیته و بگن تو رو نمیخاییییم. تازه اگه شانس بیاری همه مراحل رو پشت سر بذاری اخرش یه آسمون جل بدبختی که در به در دنبال یه دانشگاه پیام نور و آزاد می گرده! معلومه که میرم...خبرانلاین تو دیگه سانسور نکن!
  • همیشه دانشجو IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    0 1
    سلام من رشته فیزیک امتحان دادم سوالات تخصصی و عمومی قابل قبول بود اما 1- تعداد سوالات عمومی زیاد بود و سوالات زبان نیز مشکل بود (با توجه به اینکه آموزش زبان انگلیسی در سیستم آموزشی ما از بدو تولد ناقص بوده) 2- سوالات زبان تخصصی و هوش بایستی با هم داده میشد تا زمان مصروف برای آنها را خود داوطلبین انتخاب میکردند. 3- معیار سنجش باید همین آزمون باشد نه سابقه یا هر چیز دیگری که بدست آوردنش رابطه ای است نه ضابطه ای با تشکر از مسوولین محترم که آزمون دکترا را تا حدی از باند و باند بازی آزاد کردند
  • محمد IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
    2 1
    آزمون زبان بد موقع سخت و ضد حال کامل بود
  • بدون نام IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    4 3
    من درک نمی‌کنم اعتراض به «سختی» سوالات مثلا زبان یعنی چه. اینکه زمان زبان و استعداد تحصیلی بد بود و بعدازظهر بود و پشت سرهم بود و ... درست ولی اگر سخت بوده خب برای همه سخت بوده. چون نمره‌ها تراز می‌شه اگه آسون باشه و میانگین ۸۰ درصد باشه با اینکه سخت باشه و میانگین ۲۰ درصد باشه هیچ فرقی نمی‌کنه. در عوض سخت بودن اجازه می‌ده که اگه کسی واقعا قوی هست خودشو نشون بده.
  • راضیه IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    2 1
    اما دانشگاه تربیت معلم به ما ناهار داد پول هم نگرفت دستشون درد نکنه درمورد زبان با بقیه موافقم هرک 5 در صد بزنه عالیه در مورد زمان تعداد سوالات هم بایدفکر بهتری میشد
  • بدون نام MY ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    1 0
    از مسئولین برگزاری آزمون تقاضامندیم کاغذ دور ساندویچ را بیشتر کنند بلکه سیر بشیم
  • سینا IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    2 0
    آقا یعنی چی؟ شنیدیم دانشگاهها اصلا نمی خوان ظرفیتاشونو تو بعضی گرایشا رو کننن بجاش تو رشته عمومی تر پذیرش می کنن تا بعد تصمیم گیری کنند...اصلا اگه این جور بود چرا توی دفترچه اینقدر ریز گرایش بندی کردند...اول می پرسیدند از دانشگاهها چقدر ظرفیت دارند...برای پذیرش 5 نفر که یه گرایشو اینهمه دم و دستگاه امتحان و ...دفترچه سوا و ...اینا که برگزار نمی کنند....آخه این چه منطقیه.
  • امین IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    3 1
    رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: تا این لحظه دانشگاه‌ها ظرفیت خود را برای سال جدید اعلام نکردند و نتایج این آزمون نیز در هفته اول خردادماه سال جاری اعلام و تعدادی از داوطلبان برای انتخاب رشته مجاز خواهند شد.....اگه ظرفیت اعلام نشده پس چطور در دفترچه اینهمه گرایشهای ریز وجود داشت...اگه واقعا اینطور باشه که در نظرات بالا گفتند که سر خیلیها در گرایشهای مختلف کلاه رفته...واقعا خواجه نصیر و شریف نمی خوان خودرو بگیرن...چرا!؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    2 17
    خدا وکیلی نظرات تحصیل کرده های مملکت رو بخونید ببینید چقذر بچه گانه است قیمت جوجه . دوغ. آزمون سخت . صبح ............. واقعا برای خودم متاسفم که تحصیلکرده های مملکتم انقدر بی کلاسن که اینجوری راح.جع بع قیمت جوجه کباب و ................... نظر میدن
    • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      3 0
      با کلاس، دغدغه تحصیل کرده این مملکت باید همین چیزها باشه.. تا وقتی این چیزهای ابتدایی درست نشه..میدونستی تو ژاپن نخبه ها میرن انسانی می خونن و زمام مدیریتی رو به دست می گیرن؟ اینجا ملت میرن مهندسی و غیره که مثلا با کلاس باشه، بعدشم خودت میدونی دیگه..خیلی کارشون درست باشه میرن اونور برای کشورهای خارجی علمشونو به کار می گیرن، اونطوری هم نباشن میمونن اینجا کتاب رو تخته کپی پیست می کنن برای دانشجویان، غافل از دغدغه های اصلی مملکت.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      1 0
      خداوکیلی یکی از مشکلات عمده آموزش عالی مملکت ما اینه که بعضی برای کلاس درس می خونن عزیزم کلاس تحصیل و مدرک مدتی است تموم شده برو دنبال کلاسای دیگه چرا ما مملکت عقب مانده دنبال کلاس گذاشتنیم؟
    • حسين IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      7 0
      احسنت به تو جوان تحصيلکرده با اين راح.جع بع نوشتنت.
    • ساقی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      3 0
      آقای تحصیل نکرده! اینها بخشی از دغدغه ها برای افرادی بود که بعضا برای یک سال زندگی شان را برای این آزمون تعطیل کرده بودن. به شخصه فردی را دیدم که بعد از پایان امتحان زار می زد و می گفت هیچ تطابقی بین خوانده ها و سئوالات وجود نداشته است. حالا چه کسی می خواهد پاسخگو باشد؟
  • رضایی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    2 4
    تعداد سوالات زبان و استعداد تحصیلی نصف می شد واقعا 4 ساعت و نیم نشستن رو صندلی چوبی خیلی خسته کننده بود ای کاش سال دیگه کل آزمون صبح و بعدالظهر 3 ساعت بشه و ضمنا سوالات استعداد تحصیلی توهینه به همه کسانیکه حداقل 18 سال درس خوندند
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    3 3
    1- متاسفانه دوستان بی‌مورد در رابطه با سخت یا آسان بودن سوالات شلوغکاری می‌کنند چون برای همه یک سوال طراحی می‌شود. 2- بهتر است امتحان به جای اینکه در یک روز برگزار شود در دو روز مثلا پنجشنبه و جمعه برگزار شود.در این صورت هم مشکل تغذیه و رفت و آمد و ... حل می‌شود و هم اینکه دانشجویان خسته نمی‌شوند. 3- در مورد سوالات هوش من واقعاً نمی‌فهمم مثلا چه ایرادی ممکن است وجود داشته باشد به هر حال کسیکه در مقطع دکترا تحصیل می‌کند بایستی IQ نرمالی داشته باشد. 4- فقط سوالات زبان غیر استاندارد بود و برای کسانیکه مثلا در سطح سوالات سالیان گذشته و ...کارکرده بودند اجحاف شد.( مساله سخت و یا آسان بودن سوالات نیست بلکه غیر استاندارد بودن سوالات هست)

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین