مردم نجیبی داریم.

هر وقت می گوییم بیایند می آیند. هر وقت می گوییم حرفی بگویید می گویند. هر چه برای آنها می تراشیم با آن همراهی می کنند. اگر برخورد نجیبانه مردم نبود هدفمند کردن یارانه ها به نتیجه نمی رسید و مردم برای حفظ دستاوردهای پرهزینه هسته ای از پای می نشستند.
روز یک شنبه همه پروازهای تهران مشهد لغو شد. خیلی از پروازهای دیگر از مهرآباد به مقصد اهواز، شیراز، زاهدان، تبریز، کیش و...هم با تاخیرهای چندین و چند ساعته انجام شد.
مردمی که تا ساعت های پایانی روز یکشنبه در ترمینال های فرودگاه مهرآباد حضور داشتند و برای رسیدن به یک بلیط پس از لغو پروازهایشان تقلا می‌کردند آخر دست از پا دراز تر به سوی خانه هایشان روانه شدند.    ایـــــــنــــــجـــــــا و  ایــــــنــــــجــــــا
هیچ فردی اعتراضی نکرد و صدایی بلند نشد. همه فهمیده بودند که بد بودن شرایط جوی در اغلب مقاصد پروازی منجر به تاخیرهای طولانی، کنسل شدن و باطل شدن پروازها یکی پس از دیگری شده. همه هم توجیه بودند که نقص فنی هم دلیل دیگری است که باید برای تحمل تبعات آن خیلی صبور باشند.
آنهایی که یک ماه پیش برای روز 28 اسفند ماه بلیط هواپیما تهیه کرده بودند تا هنگام تحویل سال نو در کنار مضجع امام رضا(ع) باشند بدون اینکه به مقصد برسند به خانه برگشتند بدون اینکه آب از آب تکان بخورد.
حتی وقتی دوربین منِ خبرنگار از کیف بیرون آمد تا استیصال و ناراحتی مسافران به مقصد نرسیده را ثبت کند در حلقه مسئولان مرتبط و غیر مرتبط اسیر شد.
اما این جدیت جایی که باید خودنمایی می کرد وجود نداشت.
مسافرانی که بیش از 10 ساعت در فرودگاه پایتخت معطل شده بودند از سوی شرکت های هواپیمایی که بلیط آنها را در دست داشتند نه با یک لیوان پذیرایی شدند و نه از آنها عذرخواهی خشک و خالی شد. شاید این پرتوقعی بوده که شرکت های معظم هواپیمایی کشور آئین مشتری مداری را رعایت کنند. چرا که همیشه مشتری هست و مردم هستند که به آنها نیازمندند.
به خدا مردم نجیبی داریم که با بلیط باطل شده به خانه شان باز می گردند و آرزوی دیدن گنبد امام رضا(ع) هنگام حلول سال نو به دلشان می ماند. اما نه حرفی می زنند و نه هیچ شرکت هواپیمایی به آنها وعده پروازی فوق العاده می دهد و وقتی با «عصبانیت رو به جلوی» بعضی متصدیان باطل سازی بلیط‌ها بدرقه می شوند سر به زیر می اندازند و دنبال در خروج می گردند.
توضیح درباره کاری که یک شرکت هواپیمایی برای مسافران روی زمین مانده اش می تواند یا نمی تواند انجام دهد کمترین کاری است که شرکت های معظم باید انجام می دادند. آنها حتی اگر با یک عذرخواهی ساده هم مردم را بدرقه می کردند خاطره خوبی را در ذهن مسافرانشان نقش می زدند. ظاهرا کسی نیست که این اصول ابتدایی به را به شرکت های هواپیمایی بگوید.
راستی چرا شخصیت های حقیقی و حقوقی سعی نمی کنند برای مشتریان و مخاطبان و... خود درباره آنچه نتوانسته اند یا نمی توانند انجام دهند توضیح داده و جایی که باید عذرخواهی کنند بگویند ببخشید!
کد خبر 204534

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    1 0
    جناب محسن خان با سلام و ضمن تشکر از گزارش شما: مردم ما نجیب هستند اما حیف که از این نجابت سوء استفاده می شود.اگر زمانی که در فرودگاه های کشور حضور داریم آن هم در مقام مسافر،رفتاری که شاهد هستیم مانند گروگان است.چرا که شما نه حق انتخاب ایرلاین مورد نظر را که نداری.در واقع اولین پروازی را تایید میکنی.بعد هم برای گرفتن کارت پرواز سیت یا همون صندلی که قرار است بگیری هم حق انتخاب نداری.اگر ساعت ها در فرودگاه معطل و سرگردان باشی نه کسی خبرت را میگیرد و نه پوزشی در کار است.در واقع همینی که هست .متاسفانه وقتی نجابت بیش از حد باشد سوء استفاده هم فراوان می شود. همین چند روز پیش خبرآنلاین مطلبی را منتشر کرد که در داخل یکی از هواپیماها در مسیر تهران به مشهد داخل هواپیما چند ردیف صندلی اضافه کرده اند!!!
    • فرهنگ IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
      0 0
      در تمام کشور های دنیا مردم از وضع بد موجود انتقاد می کنند اجتماع می کنند و اعتراض می کنند و تمام این ها را در چهارچوب قانون به منظور اصلاح وضع موجود انجام میدهند من و شما یی که از وضع موجود ناراحتیم و معترض، چرا هیچگاه در چهارچوب قانون اعتراض نمیکنیم؟ تا زمانی که خودمان نخواهیم چیزی عوض نمی شود.
  • بدون نام US ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    2 1
    اینقدر نگویید مردم نجابت دارند ، مردم بی بخار شدند
  • بدون نام AU ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    1 0
    عزیز من مسئولین رده های میانی و پایین هم از زعمای قوم و مسئولین درجه اول درس گرفته و الگوی رفتاری خود را تنظیم میکنند. لذا وقتی می بینند که رهبران سیاسی و اقتصادی مملکت هر روزه با اشتباهات عمدی و غیرعمدی بر مردم فشار می آورند و اگر فردی هم اعتراضی کرد حسابش با غضب و توبیخ و ...و در نهایت خفه شدن صدای اعتراض است آنها نیز مردم را به هیچ میگیرند و پاسخگو نخواهند بود. پس تعجبی ندارد که مسئولین هواپیمایی مردم را آدم حساب نکنند و وقعی به آنها نگذارند.
  • 4168 IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
    1 0
    یاد نداده ایم که امتحان بگیریم به بجه هامان جای اراجیف و خزعبلات و صد من یک غاز های بی ارزش در مدارس حقوق بیاموزانیم آداب معاشرت بیاموزانیم ارتباط بیاموزانیم احترام به یکدیگر را بیاموزانیم و امروز امیدوار باشیم رئیس شرکت هواپیمائی و مسئولان وزارت راه و... درسشان خوب خوانده باشند و توقع کنیم به یاد آورند که حقوق ملت را نباید پایمال کنند. و مردم هم یاد گرفته باشند از حقوق خود با نجابت گذشت نکنند. باور کنیم غیر از انرژی هسته ای حقوق دیگری هم داریم!
  • بدون نام IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
    1 0
    آقاي فرجادي آيا واقعا همه اين مسائل را بايد پاي نجابت گذاشت ؟؟؟ ياداستان چيزديگري است ؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۶
    0 0
    با سلام در نجابت مردم كه شكي نيست ، اين به كنار ، اما نبايد گذشتن از حقوق مسلم رو به حساب نجابت گذاشت ، ما براحتي از حقوق خودمون مي گذريم براي جلوگيري از درگيري ، شايد از ترس ، چه مي دونم يه جورايي خودمون ظالم پرورش مي ديم و بعد از دستش مي ناليم ، فقط مي دونم اين شيوه صحيح زندگي نيست كه اصلا انساني هم نيست