ملاک‌های تصمیم‌گیری کارگروه اضطرار آلودگی چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح فرآیند تشکیل کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، بر هماهنگی و اقدام به موقع دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین،حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس قانون هوای پاک، سازمان هواشناسی موظف است قبل از وقوع شرایط پایدار جوی، هشدارهای لازم را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کند، اظهار داشت: در صورت تأیید وقوع شرایط اضطرار توسط وزارت بهداشت، کارگروه موظف است بلافاصله تشکیل جلسه دهد و حداکثر ظرف ۱۲ ساعت، تصمیمات لازم را با اولویت پیشگیری از تشدید آلودگی هوا و حفظ سلامت انسان و محیط زیست، در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور اتخاذ و اعلام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری  نوشت: وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز به طور مستمر شاخص‌های کیفیت هوا و هشدارهای صادره از سوی اداره کل هواشناسی را رصد می‌کند و با هماهنگی اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به برگزاری به موقع جلسات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدام می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات کارگروه و تصمیم‌گیری‌های مربوطه، بر اساس گزارش‌های اداره کل هواشناسی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین بررسی‌های کارشناسی صورت می‌پذیرد و افزایش ساعتی و محدود شاخص کیفیت هوا به‌تنهایی ملاک تشکیل جلسات کارگروه شرایط اضطرار نیست.

این مقام مسئول در پایان بر لزوم همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و استمرار نظارت بر کیفیت هوا تأکید کرد و گفت: هدف نهایی ما حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست است و این امر تنها با هماهنگی و اقدام به موقع تمامی نهادهای مسئول محقق می‌شود.

233217

کد خبر 2025455

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =