به گزارش خبرنگارخبرآنلاین گیلان محمدعلی ویشکایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه باید قبل از رسیدن به بحران پیشگیری کنیم، اظهار کرد: در طول سال شاهد حوادث طبیعی و غیرطبیعی هستیم که لازم است مدیران دستگاهها در حوزه فعالیت خود اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع خطر و بحران انجام دهند. وی با بیان اینکه دستگاهها موظفند عملکرد خود را در کاهش موضوعات مربوط به بحران را پیش بینی و اقدامات مرتبط را انجام دهند، گفت: اگر تدابیر لازم توسط دستگاهها به موقع انجام نشود در صورت وقوع حوادث، خرابیها به مراتب بیشتر از هزینههای پیشگیری خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۴۰ دستگاه در استان گیلان درباره پیشگیری از وقوع بحران ماموریت دارند، تصریح کرد: مدیریت بحران استانداری نیز عملکرد دستگاهها را ارزیابی و به استاندار ارائه میدهد و مدیران دستگاهها باید درخصوص عملکرد، مشکلات، آسیبها و غیره پاسخگو باشند و اگر موردی نیاز به تامین اعتبار ملی باشد با تصمیم استاندار، هماهنگیهای لازم برای انتقال مشکل به مسئولان کشوری جهت تامین اعتبار انجام میشود.
ویشکائی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاهها به صورت ویژه توسط مدیریت بحران در حال انجام است، افزود: در حال حاضر دو تیم ارزیاب در استان و یک تیم در شهرستان ها، وضعیت زیرساختهای دستگاهها را بررسی میکنند و در صورت وجود مشکل، دستگاهها موظف به حل مشکل هستند و مدیران کم توجه و بیتوجه به عنوان ترک فعل به دستگاه قضا معرفی خواهند شد. وی با بیان اینکه ممکن است به واسطه یک کار کوچک، منطقه یا حتی یک خانواده دچار آسیبهای جبران ناپذیری شوند که در این خصوص به جد پیگیر هستیم تا پیشگیریها صورت گیرد، گفت: پیشگیری، آمادگی دستگاه ها، مقابله با بحران و بازسازی، چهار اصل مهم مدیریت بحران است که دستگاهها باید در این خصوص اشراف کامل را داشته باشند و برای هر کدام برنامه مشخص و مدونی را داشته باشند تا در راستای کاهش آسیبها اقدامات لازم صورت پذیرد.
نظر شما