امیرمسعود عابدین: در اواخر سال ۲۰۰۶، خودروساز فرانسوی سیتروئن که از سال ۱۹۹۲ در چین حضور داشت، از هاچبک جدید خود که از پژو ۲۰۶ مشتق شده بود رونمایی کرد. این خودرو که سیتروئن C۲ نام داشت، یک هاچ بک کامپکت ۵ در بر اساس پلتفرم مشابه پژو ۲۰۶ بود که برای اولینبار در این بخش، توسط سیتروئن و دانگفنگ در چین عرضه میشد.
هدف سیتروئن C۲، مشتریانی جوان و پویا بود که به دنبال طراحی و استایل مدرن هستند. سیتروئن با بهرهگیری از مزایای تخصص دیرینه خود، C۲ را با سیستم تعلیق بهبودیافتهای تولید کرده بود.
C۲ با دو موتور بنزینی عرضه میشد؛ موتور ۱٫۴ لیتری با ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور و موتور ۱٫۶ لیتری با ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور. هر دو موتور برای در نظر گرفتن ویژگیهای سوخت چینی، به همراه ویژگیهای خاص آب و هوایی و جغرافیایی این کشور، به منظور تضمین حداکثر قابلیت رانندگی در همه شرایط سازگار شده بود. در کنار گیربکس ۵ سرعته دستی، C۲ با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک در نسخه ۱.۶i ۱۶V نیز موجود است.
در تریم استاندارد، C۲ دارای ABS و EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان برقی، تهویه مطبوع، رادیو CD، قفل مرکزی و شیشه های برقی در جلو است. نسخه EX دارای تودوزی چرمی، شیشههای برقی در عقب، سانروف برقی و تهویه مطبوع با کنترل دمای خودکار است. تمامی نسخه ها به جز ۱.۴ SX، مجهز به رینگ های آلیاژی سبک ۱۵ اینچی هستند.
تقریباً ۸۰ هزار سیتروئن C۲ از سال ۲۰۰۶ تا زمان پایان تولید در سال ۲۰۱۳ در چین تولید شد.
۳۲۲
نظر شما