خدمات کمیته امداد در استان سمنان شتاب بالایی دارد

نماینده ولی‌فقیه استان سمنان با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در استان سمنان شتاب بیشتری دارد، گفت: کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در استان سمنان در بخش‌های مسکن، اشتغال و کارآفرینی اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کشور که با حضور استاندار و مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان سمنان برگزار شد، با بیان اهمیت موضوع خودکفایی و توانمندسازی مددجویان، اظهار داشت: تکریم حقیقی مددجویان آن است که زمینه اشتغال و خودکفایی آنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی به مددجویان تحت پوشش در راستای خودکفایی اهمیت بالایی دارد، افزود: باید به این نکته توجه داشت که با وجود افزایش کمک‌های پرداختی به مددجویان، این کمک‌ها کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه استان سمنان مهارت‌آموزی را یکی از پایه‌های مهم خودکفایی مددجویان کمیته امداد دانست و گفت: اگر زمینه خودکفایی و استقلال مددجویان را فراهم کنیم، بزرگ‌ترین خدمت را در حق آنان و اطرافیانشان انجام داده‌ایم.

مظیعی با یادآوری سفر چند ماه قبل خود به یکی از مناطق محروم استان سمنان و پیگیری‌های بعدی مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان سمنان، بیان کرد: اینکه در یک روستا 70 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی هستند زیبنده کشور و استان نیست که با این بازدید اقدامات ارزشمندی توسط مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در راستای حل مشکلات این منطقه انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم برای ریشه‌کنی فقر و محرومیت در کشور به اهمیت جمع‌آوری و پرداخت زکات بیشتر اهمیت داده شود، عنوان کرد: جمع‌آوری زکات واجب و مستحب، موضوع مهمی است که باید بیش‌از پیش مورد توجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه استان سمنان خاطرنشان کرد: باید از یکایک دست‌اندرکاران کمیته امداد امام خمینی استان سمنان و حمایت‌های مسئولان و مردم که کریمانه و با وجود مشکلات اقتصادی نیازمندان را یاری می‌کنند قدردانی کرد.

استاندار سمنان نیز در دیدار با رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با اشاره به اینکه امروز بالاترین سرمایه کمیته امداد، اعتماد مردم است، گفت: خدمت در نهاد کمیته امداد بالاترین توفیق برای کارکنان این مجموعه است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه این مجموعه در استان سمنان در حوزه‌های تأمین مسکن، ایجاد اشتغال، تأمین جهیزیه و غیره بسیار خوب عمل کرده‌است، افزود: خدمات این نهاد در استان سمنان به‌ صورت متوازن به انجام رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه زکات با حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه استان و کمیته امداد اقدامات بسیار خوبی افتاده است، بیان کرد: در سال 1402 بیش‌ از یک هزار و 500 خانوار در سطح استان خودکفا و از تحت پوشش این نهاد خارج شده‌اند.

کد خبر 1974725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =