۱۹۰ مدرسه در قزوین کمتر از ۱۰ دانش آموز دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۱۹۰مدرسه در استان قزوین کمتر ۱۰نفر دانش آموز دارند و ۱۹مدرسه نیز با یک دانش آموز و یک معلم اداره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «نقی سیاهکالی مرادی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که در محل سالن جلسات شهید چگینی برگزار شد با اشاره به اهمیت بالای عدالت تربیتی گفت: سعی کردیم در استان هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند؛ در این راستا ۱۹۰مدرسه زیر ۱۰نفر دانش آموز داریم و ۱۹مدرسه نیز با یک دانش آموز و یک معلم اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: در تشکیل و ادامه کار مدارس شبانه‌روزی حداقل باید ۶۵دانش آموز ثبت‌نام شده باشد که در استان قزوین ۲۸مدرسه شبانه‌روزی زیر حدنصاب هستند و اغلب با کمتر از۲۰دانش آموز اداره می‌شوند و قطعا این امر ما را به به عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر نزدیک‌تر می‌کند.

فعالیت ۷۶۱مدرسه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: ۷۶۱مدرسه از هزار و۶۳۴ مدرسه استان در مناطق روستایی و کمتر برخوردار واقع شده است که این آمار بالا مسئولیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی را سنگین‌تر می‌کند.

سیاهکالی مرادی بر زیباسازی فضای مدارس، تسریع ساخت نمازخانه در مدارس فاقد نمازخانه، استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و پیگیری مستمر امورات مربوط به قرارگاه تاکید کرد.

گفتنی است؛ در ادامه مسئولین کارگروه‌های قرارگاه به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت خود پرداختند.

کد خبر 1973766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =