برگزاری دوازدهمین تور گردشگری دفاع مقدس در اهواز

دوازدهمین تور گردشگری دفاع مقدس خوزستان به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب آجا، لشکر عملیاتی ۹۲ زرهی خوزستان و تیپ ۱۹۲ زرهی نزاجا با حضور جمعی از دانش‌آموزان اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از خوزستان ، دوازدهمین تور گردشگری دفاع مقدس خوزستان به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب آجا، لشکر عملیاتی ۹۲ زرهی خوزستان و تیپ ۱۹۲ زرهی نزاجا با همکاری شهرداری اهواز، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و آموزش و پرورش استان با حضور جمعی از دانش‌آموزان دختر مدارس اهواز برگزار شد.

سردار عبدالرضا مراد حاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این بازدید به نقش ممتاز ارتش و به ویژه لشکر ۹۲ زرهی اهواز پرداخت و گفت: راز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس، همدلی و وحدت نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه بود.  دانش آموزان ما در این شرایط سنی شناخت میدانی و جامعی از توان نیروهای مسلح ندارند و بسیاری از آن‌ها هنوز ادوات نظامی را از نزدیک ندیده‌اید و این اردوها و تورهای گردشگری باعث می‌شود که توان نیروهای مقتدر مسلح از نزدیک مشاهده شود.

وی افزود: بی شک آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس و این فضاهای ارزشمند می‌تواند مانع ورود باورهای غلط و فرهنگ‌های غربی به ذهن نوجوانان و جوانان ایران اسلامی شود.

امیر سرتیپ دوم مهرداد امجدیان، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان نیز در بخش دیگری از این اردو به تاریخچه لشکر ۹۲ زرهی پرداخت و ادامه داد: در همین مکان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز حضور داشتند و بخشی از فرماندهی جنگ را به عهده گرفتند.  شهدای زیادی از ارتش، سپاه، جهاد و نیروهای مردمی جان دادند تا ما امروز با خیال راحت و آرامش مطلق در خدمت دانش آموزان باشیم به همین جهت نباید این ایثارگری‌ها را فراموش کرد.

در پایان این تور گردشگری، دانش آموزان ضمن ادای احترام به شهدای گمنام، از نزدیک با ادوات نظامی و سلاح‌های جنگی آشنا شده و فضایی مفرح را با عکس‌های یادگاری برای خود ثبت و ضبط کردند.

46

کد خبر 1973720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =