پزشکیان با رئیس جمهور مصر دیدار می کند +جزئیات

پایگاه خبری «العربی الجدید» از دیدار قریب الوقوع روسای جمهور ایران و مصر در روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان و عبدالفتاح السیسی در حاشیه اجلاس بریکس در شهر کازان روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بنابر گزارش مهر، به گفته منابع دیپلماتیک مصری، توافق درباره محورهای دیدار در جریان سفر اخیر عباس عراقچی وزیر خارجه ایران به مصر صورت گرفت.

رئیس‌جمهوری سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ به منظور شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سران بریکس و بریکس پلاس عازم روسیه می‌شود.

رئیس‌جمهوری علاوه بر سخنرانی در نشست اصلی سران بریکس، دیدارهایی دوجانبه با برخی از رؤسای جمهور حاضر در این اجلاس از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شیء جین پینگ» رئیس جمهوری چین خواهد داشت.

شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس قرار است روزهای اول تا سوم آبان در کازان روسیه برگزار شود و رئیس جمهوری کشورمان به عنوان یکی از سران کشورهای عضو بریکس بنا به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری روسیه در این نشست حضور خواهد داشت.

گروه بریکس یا اقتصادهای نوظهور در ابتدا با حضور کشورهای روسیه، چین، هند و برزیل شکل گرفت و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. در ابتدای سال جاری میلادی، کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات، مصر و اتیوپی نیز به این گروه اضافه شدند.

روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده گرفت و قرار است با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار کند.

27215

کد خبر 1973276

برچسب‌ها