زامیاد فوتون واندر، جانشین چینی نیسان آبی

مینی تراک فوتون واندر محصول جدید زامیاد در ایران، ویژگی‌های استفاده به‌عنوان بارکش شهری با ظرفیت مناسب دارد. این خودرو در دو نسخه تک و دو کابین رونمایی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، عرض بسیار کم واندر می‌تواند هم نقطه مثبت آن برای مانورهای شهری و هم نکته‌ای منفی برای خریدار از جهت طراحی و زیبایی باشد. ممکن است این نوع طراحی مورد پسند رانندگانی که به دنبال خودروهای خشن و با ابعاد بزرگ هستند، نباشد.

به نقل از پدال، فضای داخلی برای افرادی با قد بلند هم کاملاً جادار به نظر می‌رسد. هرچند در نسخه دوکابین، فضای پای صندلی‌های نیمکتی عقب محدود است. کابین برای یک خودروی کار، طراحی قابل قبولی دارد. آپشن‌هایی چون ترمز دستی برقی، نمایشگر ۹ اینچی لمسی، سیستم اطلاعات و سرگرمی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای که در فوتون‌های فول آپشن وجود دارد، احتمالاً در آینده به‌صورت سفارشی روی این خودرو ارائه خواهند شد.

ایربگ سرنشینان جلو، چراغ رانندگی در روز، سنسور نور (اتولایت)، چراغ‌های LED، تهویه‌مطبوع، سیستم هشدار باز بودن کمربند، سیستم هشدار باز بودن در، غربیلک فرمان دوشاخه دی کات با روکش چرمی مجهز به کنترل‌های روی فرمان، ریموت و قفل‌مرکزی، آینه‌های برقی همراه با گرم‌کن، صندلی‌های ارگونومیک با روکش پارچه و چرم، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، سیستم تهویه‌مطبوع، نمایشگر ۷ اینچی لمسی سیستم مولتی مدیا با پورت USB و بلوتوث، خروجی ۱۲ ولتی، نمایشگر دیجیتالی ۷ اینچی کلاستر، دوربین دنده‌عقب و… فهرست تجهیزات واندر را تشکیل می‌دهند.

قرارگیری موتور در زیر صندلی‌های جلو همانند بهمن اینرودز، باعث افزایش ارتفاع سواری و درعین‌حال انتقال لرزش به کابین می‌شود. ویژگی که بیشتر یادآور مینی ون‌ها در این کلاس است. تعمیرات روتین موتور نیز با تاکردن صندلی‌ها مقدور است.

زامیاد فوتون واندر جانشین چینی نیسان آبی

در حال حاضر قیمت قطعی و نهایی دو نسخه واندر توسط زامیاد اعلام نشده است. مسئولین زامیاد از قیمت زیر یک‌میلیاردی نسخه دو کابین فوتون واندر در نمایشگاه تبریز خبر دادند. در چین فوتون واندر با قیمت ۶۱۰۰ تا ۸۸۰۰ دلار به فروش می‌رسد که آن را در زمره اقتصادی‌ترین خودروهای باری قرار می‌دهد.

نکات منفی زامیاد فوتون واندر

  • قدرت پایین پیشرانه
  • طراحی نه‌چندان همه‌پسند
  • امکانات رفاهی اندک
  • صدا و لرزش داخل کابین

نکات مثبت زامیاد فوتون واندر

  • جادار با فضای بار خوب و تخت
  • استهلاک پایین
  • فرمان نرم و رانندگی آسان

در بازار کشور، علاوه بر وانت نیسان که خودرویی بسیار قدیمی محسوب می‌شود و قیمتی پایین‌تر از واندر دارد، خودروهای بارکشی چون آریسان ایران‌خودرو، ون باری اینرودز، کامیونت بهمن فورس F38 نیز در بازه زیر یک میلیارد تومان قابل انتخاب‌اند.

۵۸۵۸

کد خبر 1971394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =