درخواست از رهبری برای تغییر فتوای حرام بودن ساخت بمب اتم /امضاکننده نامه تغییر دکترین هسته ای: کشور را به سلاح هسته ای مجهز کنیم 

یکی از امضاکنندگان نامه تغییر دکترین هسته‌ای ایران، با بیان اینکه فقه شیعه پویا است، گفت: زمان و مکان در صدور فتوا موثر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نماینده مشهد در مجلس و از امضاکنندگان نامه به شورای عالی امنیت ملی برای تغییر دکترین هسته‌ای ایران، در گفت‌وگویی از امضای خود پای این نامه دفاع کرد.

علی‌اصغر نخعی‌راد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به دنیای اقتصاد گفت: ما از شورای عالی امنیت ملی تقاضا کردیم که در سیاست هسته‌ای ایران تجدیدنظر کنند.

او با اشاره به ضرورت تجدیدنظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شرایط امروز کشور متفاوت شده و مورد تهدید هسته‌ای قرار گرفتیم. همچنین فقه شیعه پویا است و زمان و مکان در صدور فتوا موثر است. شورایعالی امنیت از رهبری درخواست کندتجدیدنظر در صنعت هسته ای را بپذیرند

او ادامه داد: از سوی دیگر استفاده از سلاح هسته‌ای با داشتن سلاح هسته‌ای متفاوت است. با توجه به احکام ثانویه‌ای که در فقه وجود دارد، در برخی از احکام در ابتدا یک عملی حرمت دارد، اما به ضرورت این حرمت از بین می‌رود. بنابراین با توجه به این شرایط از شورای عالی امنیت ملی درخواست کردیم که بررسی و نتیجه را خدمت رهبری اعلام کنند تا شاید رهبری معظم این نظریه را بپذیرند و ما بتوانیم تجدیدنظر در صنعت هسته‌ای کشور را داشته باشیم که کشور به سلاح هسته‌ای مجهز شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به طرح توسعه صنعت هسته‌ای، خاطرنشان کرد: این طرح مربوط به توسعه صنعت هسته‌ای کشور است و در این طرح خواستار آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای استفاده از صنعت هسته‌ای در حوزه‌های مختلف شدیم.

2929

کد خبر 1971355

برچسب‌ها