صهیونیست‌ها کدام مسجد را تعطیل کردند؟

مفتی قدس اقدام صهیونیست‌ها در تعطیل کردن مسجد ابراهیمی بر روی نمازگزاران را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، شیخ محمد حسین، مفتی اعظم قدس و خطیب مسجدالاقصی در بیانیه‌ای تصریح کرد که اقدام مقامات رژیم صهیونیستی در بستن مسجد ابراهیمی به روی نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرده و آن را اقدامی ناعادلانه توصیف کرد. 

ایکنا نوشت:شیخ محمد حسین گفت: ما جلوگیری از رسیدن نمازگزاران، فلسطینی‌ها و زائران به مسجد ابراهیمی را محکوم می‌کنیم و بازداشتن نمازگزاران مسلمان از انجام مناسک دینی، اقامه اذان، ذکر خدا و اقامه نماز جرم محسوب می‌شود. این  درحالی است که شهرک‌نشینان این حق را دارند که مناسک دینی خود را در این مکان مقدس انجام دهند.

مفتی قدس افزود: ادیان آسمانی آسیب رساندن به اماکن مقدس را که برای عبادت در نظر گرفته شده نهی می‌کنند و بر حرمت آنها تأکید می‌کنند، اما مقامات اشغالگر اسرائیلی خلاف این موضوع انجام می‌دهند. ما بر لزوم توقف اینگونه اقدامات که مسلمانان را از دسترسی به اماکن مذهبی خود محروم می‌کند، تأکید می‌کنیم.

وی گفت: ما توجیهات ارائه شده توسط مقامات اشغالگر برای اتخاذ چنین اقداماتی را رد می‌کنیم، زیرا چنین تصمیمات خودسرانه و ناعادلانه‌ای ناقض قوانین بین‌المللی است و با منشورهایی که از آزادی عبادت و دسترسی به اماکن حمایت می‌کند، در تضاد است.

کد خبر 1970172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =