بیت کوین جان دوباره گرفت/ پیش بینی قیمت بیت کوین در هفته های آینده

قیمت بیت کوین که به دنبال افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به زیر 61 هزار دلار کاهش یافته بود، اکنون تا حدی بهبود یافته و از مرز 62 هزار دلار عبور کرده است. 

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته، با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و ترور حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان  بازار ارزهای دیجیتال برخلاف قیمت دلار، طلا و سکه، دچار کاهش شد.

 در آن زمان، برخی از معامله‌گران بر این باور بودند که تشدید تنش‌ها ممکن است تأثیر بیشتری بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد.

در این زمینه، شواهد حاکی از آن است که عصر سه‌شنبه ۱۰ مهرماه، پس از حمله ایران به اسرائیل، قیمت ارزهای دیجیتال از سطح ۶۳ هزار دلار با کاهش ۶ درصدی به سطح ۶۰ هزار دلار نزول کرد.

با این حال برخی از تحلیلگران بر این باور بودند که کاهش قیمت‌ها تنها یک پدیده موقتی است و با کاهش اخبار منفی، بازار به وضعیت عادی خود بازخواهد گشت. زیرا در گذشته، پس از وقوع چنین رویدادهایی، بیت‌کوین  به صورت موقتی کاهشی شده  و پس از مدتی افزایش قابل‌توجهی در ارزش خود را تجربه کرده است. به عبارت دیگر، پس از وقوع حوادث بزرگ در سال‌های گذشته، رشد بیت‌کوین بیشتر از میانگین بوده است.

حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال در تلاش است تا قبل از پایان اولین هفته ماه اکتبر، خسارات ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی را جبران کند. 

در این راستا، قیمت بیت کوین پس از چند روز به سطح 62 هزار دلار بازگشته و در حال حاضر در نزدیکی این سطح نوسان می‌کند. 

بر اساس نظرات تحلیلگران ارزی، به نظر می‌رسد یکی از عوامل افزایش مجدد قیمت بیت کوین، انتشار گزارش اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه سپتامبر باشد. این گزارش نشان‌دهنده ایجاد ۲۵۴ هزار شغل جدید و کاهش نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد است که موجب تقویت احساسات مثبت در بازار ارزهای دیجیتال شده است.

از طرف دیگر، اتریوم با افزایش ۱.۵ درصدی به بیش از ۲,۴۰۰ دلار رسیده و سولانا نیز با رشد ۳.۴۰ درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۱۴۳ دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر، طبق تحلیل‌های کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین با دو سطح مهم 64 هزار دلار و 68 هزار دلار را پیش روی خود دارد. 

اگر این سطوح شکسته شوند، ممکن است قیمت به تدریج تا پایان ماه اکتبر به مرز 85 هزار دلار برسد و در ماه‌های نوامبر و دسامبر به 100 هزار دلار افزایش یابد. 

با این حال در سناریو دیگر در صورتی که بیت کوین نتواند از این سطوح مقاومتی عبور کند، احتمال کاهش قیمت و بازگشت به سطح حمایتی 60 هزار دلار و حتی مرزهای پایین تر وجود دارد.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1967290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =