«شب رسایل مشروطیت ایران» برگزار می‌شود

این نشست به مناسبت انتشار رساله‌های موافقان و مخالفان مشروطه و رونمایی از کتاب «رسایل مشروطیت» با سخنرانی محمد ترکمان، عباس منوچهر، محمدعلی اکبری، غلامحسین زرگری‌نژاد و علی دهباشی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفتصد و هفتاد و یکمین شب از شب‌های مجله‌ی بخارا با همکاری خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی و انتشارات «نگارستان اندیشه» اختصاص دارد به «شب رسایل مشروطیت ایران». این نشست به مناسبت انتشار رساله‌های موافقان و مخالفان مشروطه و رونمایی از کتاب «رسایل مشروطیت» در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ با سخنرانی محمد ترکمان، عباس منوچهر، محمدعلی اکبری، غلامحسین زرگری‌نژاد و علی دهباشی در تالار فردوسی خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی، چهارراه ورشو برگزار می‌شود.

گفتنی است کتاب «رسایل مشروطیت» مشتمل بر مهم‌ترین رساله‌های موافقان و مخالفان نظام مشروطه و آیینه‌ای تمام‌نما از تصور دموکراسی، آزادی، قدرت سیاسی، نظام سیاسی و پارلمانی، فهم سیاسی کنشگران عصر مشروطه و خرد سیاسی عالمان موافق و مخالف مشروطیت است. این کتاب با مقدمه‌ای تفصیلی در باب تاریخ مشروطه، به همت دکتر غلامحسین زرگری‌نژاد استاد بازنشسته‌ی دانشگاه تهران تصحیح و از سوی انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده است.

«شب رسایل مشروطیت ایران» برگزار می‌شود

۲۵۹

کد خبر 1966681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =