مرسدس‌بنز رکورد خودش را جابجا کرد /عکس

مرسدس AMG One دوباره به نوربرگ‌رینگ بازگشته و با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۲۹.۰۹ ثانیه، رکورد قبلی خود را با اختلاف ۶ ثانیه شکسته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پدال،  به نظر می‌رسد در حال حاضر، فقط یک خودرو وجود دارد که می‌تواند رکورد مرسدس AMG One را در نوربرگ‌رینگ بشکند و این خودرو یک AMG One دیگر است. رکورد قبلی این هایپرکار که در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ توسط سفیر برند مرسدس AMG یعنی «مارو انگل» به ثبت رسید، حالا با اختلاف چند ثانیه شکسته شده است. در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴، انگل با One رکورد ۶ دقیقه و ۲۹.۰۹ ثانیه را در جهنم سبز به ثبت رسانده است که حدود ۶ ثانیه نسبت به رکورد ۶ دقیقه و ۳۵.۱۸ ثانیهٔ قبلی سریع‌تر شده است. این رکورد در نسخهٔ طولانی‌تر ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ‌رینگ به ثبت رسیده و AMG One به اولین خودروی تولیدی جاده‌ای تبدیل شده که توانسته به مرز زیر ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه برسد.

مرسدس‌بنز رکورد خودش را جابجا کرد /عکس

مرسدس رکورد جدید هایپرکار خود در نسخهٔ کوتاه‌تر ۲۰.۶ کیلومتری این پیست را اعلام نکرده ولی رکورد قبلی در این نسخه ۶ دقیقه و ۳۰.۷ ثانیه بود. مرسدس ازآنجایی‌که می‌دانست جا برای پیشرفت وجود دارد، تصمیم گرفت دوباره One را برای رکوردشکنی به نوربرگ‌رینگ ببرد زیرا در تلاش قبلی، شرایط مسیر ایده‌آل نبود و برخی قسمت‌های پیست خیس بودند. این رکورد جدید در پیست کاملاً خشک با دمای آسفالت ۲۰ درجهٔ سانتی‌گراد و دمای هوای ۱۵ درجهٔ سانتی‌گراد ثبت شده است. این در حالی است که رکورد قبلی در حدود ساعت ۷ شب ثبت شده بود.

مرسدس‌بنز رکورد خودش را جابجا کرد /عکس

در حال حاضر، خودروهای زیادی را نمی‌توان پیدا کرد که بتوانند رکورد AMG One را تهدید کنند. محتمل‌ترین گزینه‌ها می‌توانند آستون‌مارتین والکری و مک‌لارن W۱ آینده باشند. در این لیست،  ردبول RB۱۷ جایی نخواهد داشت زیرا این خودرو فقط مخصوص پیست است. همین موضوع در مورد لوتوس اوایا X هم صدق می‌کند که رکورد ۶ دقیقه و ۲۴ ثانیه را در نوربرگ‌رینگ ثبت کرده است. مرسدس شاید توسط هایپرکارهای الکتریکی هم به چالش کشیده شود ولی به دلیل طولانی بودن پیست، رقبای برقی کار سختی پیش رو خواهند داشت. البته پورشه ادعا کرده است که هایپرکار میشن X رکورد جهنم سبز را خواهد شکست ولی هنوز نسخهٔ تولیدی آن معرفی نشده است.

مرسدس‌بنز رکورد خودش را جابجا کرد /عکس

۳۲۲

کد خبر 1966612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =