آسمان اغلب مناطق استان زنجان غبارآلود است

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان غبارآلود است که این وضعیت تا ظهر فردا /پنجشنبه/ ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، حسین سلطانی افزود: طی امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری و غبار آلود برای استان پیش بینی شده است که این شرایط به تدریج با وزش باد نسبتا شدید همراه می شود.

وی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر افزایش پوشش ابرها را شاهد خواهیم بود، یادآور شد: بارش های باران، رگبارهای پراکنده و رعد و برق نیز در استان محتمل است.

سلطانی با بیان اینکه با روند فعلی، احتمال ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس وجود دارد، اظهار داشت: در این شرایط جوی عموم مردم به خصوص افراد آسیب پذیر از فعالیت های بدنی و حضور در فضای باز خودداری و در صورت لزوم از ماسک مناسب استفاده کنند.

وی ادامه داد: به سبب وزش بادهای شدید هم استانی ها از تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره، تاسیسات مرتفع و درختان خشکیده و به دلیل احتمال وقوع رعد و برق از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

سلطانی گفت: طی شبانه روز گذشته ابهر با ۹ درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۳۲ درجه، گرمترین مناطق استان بودند.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۵ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۲۶ درجه، ابهر ۹ و ۲۳، خرمدره ۱۰ و ۲۴، آب‌بر ۲۰ و ۳۰، قیدار ۱۲ و ۲۴، سلطانیه ۱۲ و ۲۵ و ماهنشان ۱۷ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

46

کد خبر 1965736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =