اندروید ۱۶ با اسم رمز «باقلوا» در دست توسعه است!

طبق گزارشی جدید، گوگل از نام باقلوا (Baklava) به‌عنوان کد رمز اندروید ۱۶ استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از زومیت، درحالی‌که منتظر انتشار عمومی اندروید ۱۵ هستیم، گوگل کار روی نسخه‌ی بعدی این سیستم‌عامل را آغاز کرده است و به‌نظر می‌رسد نام رمز اندروید ۱۶، «باقلوا» باشد.

اگرچه گوگل دیگر از نام شیرینی‌ها برای نسخه‌های عمومی اندروید استفاده نمی‌کند، در فرایند توسعه‌ی داخلی همچنان از این نوع کدها بهره می‌برد.  براساس اعلام Android Authority، اندروید ۱۵ با نام رمز «بستنی وانیلی» شناخته می‌شد و اکنون گفته می‌شود نام رمز اندروید ۱۶ «باقلوا» است؛ شیرینی لایه‌لایه‌ی محبوبی که بیشتر در کشورهایی مثل ارمنستان، یونان، ایران و ترکیه دیده می‌شود.

انتخاب نام رمز باقلوا برای اندروید ۱۶ کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، زیرا با حرف W شروع نمی‌شود. کلمه‌ی Waffle (وافل) برای این نسخه گزینه‌ی منطقی‌تری به‌نظر می‌رسید و حتی گوگل می‌توانست از Whoopie Pie هم استفاده کند.

با اینکه کارمندان گوگل همچنان در جاهای مختلف از اندروید ۱۶ با عنوان اندروید W یاد می‌کنند، اما انتظار می‌رود سال آینده مجسمه‌ی این نسخه، نام Baklava را به تصویر بکشد.

بازنشانی حروف الفبا برای نام‌های رمز اندروید همیشه اجتناب‌ناپذیر بود، اما همچنان گزینه‌های واضحی برای حروف X، Y و Z وجود داشت. تغییر نام رمز نسخه‌های اندروید با چهار حرف فاصله می‌تواند به نحوه‌ی تغییر شناسه‌ی ساخت (Build ID) گوگل از نسخه‌ی QPR۲ اندروید ۱۴ مرتبط باشد:

  • آخرین بیلد QPR۱ در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) UD۲A.۲۴۰۵۰۵.۰۰۱ بود.
  • اولین بیلد QPR۲ در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) AP۲A.۲۴۰۶۰۵.۰۲۴ نام گرفت.

حرف U در ابتدای شناسه‌ی بیلد QPR۱ به Upside Down Cake (کیک وارونه) اشاره داشت، اما گوگل برای یکپارچگی بیشتر در روش توسعه‌ی اندروید، حرف اول را به A تغییر داد که به‌نظر می‌رسد با روش این شرکت در سال جاری مطابقت داشته باشد. بر اساس الگوی مذکور، بیلدهای سال ۲۰۲۵ با حرف B آغاز خواهند شد.

باید اشاره کنیم گوگل هنوز به‌طور رسمی توضیحی درمورد تغییرات نام‌گذاری کد رمز نسخه‌های اندروید منتشر نکرده است.

۲۲۷۳۲۲

کد خبر 1965159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =