عجیب‌ترین موتورسیکلتی که دیده‌اید/ عکس

شرکت بندیت ۹ موتورز به تازگی از عجیب‌ترین موتورسیکلت جهان با نام EVE اودیسه V۲ و با طراحی منحصربه‌فرد و آینده‌نگرانه رونمایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، شرکت بندیت ۹ موتورز که از سال ۲۰۰۹ میلادی مشغول طراحی و توسعه موتورسیکلت‌های خاص و منحصربه‌فرد بوده، با رونمایی از محصولاتی مثل EVE اودیسه V۲ هویت خود را شکل داده و توانسته جایگاهش را در دنیای موتورسیکلت‌ها تثبیت کند. اودیسه وی ۲ واقعا یک محصول فضایی است که واقعا از دنیای جنگ ستارگان بیرون آمده است.

عجیب‌ترین موتورسیکلت جهان رونمایی شد

در اولین نگاه، EVE اودیسه V۲ شباهتی با موتورسیکلت‌های معمول بازار ندارد و حتی ممکن است دنبال جای نشیمن آن بگردید. اما خبر خوب اینکه بندیت ۹ موتورز به عنوان یک شرکت پیشرو و صاحب سبک، محصولی را معرفی کرده که با ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت و مصرف سوخت ۱.۸ لیتری در هر صد کیلومتر پیمایش، شما را شگفت زده خواهد کرد.

عجیب‌ترین موتورسیکلتی که دیده‌اید/ عکس

تخصص و مهارت مهندسان این شرکت در حوزه طراحی و ساخت محصولات عجیب و غریبی است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسکوتر برقی با ظاهر عجیب و موتورسیکلت دریایی اشاره کرد. موتور جدیدی که این شرکت راهی بازار کرده، فریم آلومینیومی زیبایی دارد و استایل آوانگارد و رترو آن خیره کننده است.

اگر دنبال نمونه‌های مشابه این موتورسیکلت می‌گردید، باید شما را به موزه خودرویی پیترسن، موزه هاس موتو و موزه موتور اسپرت باربر ارجاع داد. حجم تغییراتی که این محصول پذیرفته، در مقایسه با نمونه استاندارد زیاد بوده، اما همچنان اصالت و هویت خود را حفظ کرده است.

طراحی ظاهری

دغدغه طراحان و مهندسان این موتورسیکلت این بوده که موتورسوار وقتی روی نشیمنگاه آن سوار می‌شود، تمام تمرکزش را به رانندگی و لذت بردن از مسیر با سرعتی باورنکردنی بدهد. طراحی این محصول مثل یک گلوله آلومینیومی است؛ با این تفاوت که طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب ۲۲۰ سانتی متر، ۸۰ سانتی متر و ۷۵ سانتی متر دارد و وزنش به ۱۲۰ کیلوگرم می‌رسد. شاید در نگاه اول وزن اودیسه وی ۲ زیاد به نظر برسد، اما برای چنین موتوری با بدنه آلومینیومی مناسب خواهد بود.

عجیب‌ترین موتورسیکلتی که دیده‌اید/ عکس

وزن EVE اودیسه V۲ به این علت پایین است که از آلیاژ ویژه ۷۰۷۵ استفاده شده تا ضمن برخورداری از استحکام و مقاومت بالا، تأثیر بسزایی روی وزن بگذارد. ظاهر صاف و جمع‌وجور خودرو باعث القای حس آینده‌نگرانه می‌شود و شیک به نظر می‌رسد.

قوای فنی

قلب تپنده این موتورسیکلت یک پیشرانه تک سیلندر ۱۲۵ سی سی هوا خنک است که با گیربکس ۴ سرعته، نیروی محرکه را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. شاید قوای محرکه اودیسه وی ۲ ساده و معمولی به نظر برسد و حتی کاربراتور میکانی آن نتواند کاری برایش انجام دهد، اما در عوض یک نقطه قوت اساسی به نام مصرف سوخت بهینه دارد. اینکه ۱۰۰ کیلومتر مسافت را با یک موتورسیکلت طی کنید و تنها نیاز به ۱.۸۸ لیتر بنزین داشته باشید، فوق العاده است.

عجیب‌ترین موتورسیکلتی که دیده‌اید/ عکس

وزن سبک و طراحی جمع‌وجور آن باعث شده این محصول بندیت ۹ موتورز تا حداکثر ۱۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. البته یکی از دلایل سرعت محشر این موتورسیکلت آیرودینامیک مطلوب آن است. با این حال اینکه بخواهید از چنین موتورسیکلتی انتظار داشته باشید که ساعت‌ها با شما در بزرگراه‌ها و مسیرهای بین شهری همراهی کند، دور از عقلانیت است.

عجیب‌ترین موتورسیکلتی که دیده‌اید/ عکس

سیستم تعلیق این موتورسیکلت در عقب مونوشاک و در جلو دوشاخ با طراحی جالب توجه بوده و چرخ همراه با آن بالا و پایین می‌رود. بندیت ۹ موتورز مدعی شده که برای ارائه تجربه‌ای بهتر از EVE اودیسه V۲، بهبودهایی از نظر هندلینگ و کیفیت سواری اعمال کرده است.

علاوه بر این دو شاخ جلو طوری تنظیم شده که در سرعت‌های بالا، پایداری حفظ شود. یکی از تغییرات قابل توجه این محصول آینده نگر، تعویض رینگ‌های فابریک با نمونه‌های ۱۰ پره فورج کاری شده است که جلب توجه می‌کند. شرکت فوق توجه زیادی به جزئیات دارد و اگر به پیچ و مهره‌های EVE اودیسه V۲ دقیق‌تر نگاه کنید، لوگوی این شرکت را می‌بینید.

در بدنه هم شاهد تعبیه چراغ راهنمای ال ای دی، چراغ عقب عمودی و جاپایی آلومینیومی هستیم. یکی از دلایل محبوبیت این شرکت در مقایسه با رقبا، توجه زیاد طراحان آن به جزئیات است. این موتورسیکلت مجهز به یک نمایشگر کوچک دیجیتالی شده که طرحی مینیمالیستی دارد.

اگزوز از جنس فولاد ضد زنگ بوده و روی فریم نصب شده است. اگر عاشق صداهای خفن اگزوز موتور هستید، حتما نمونه تیتانیومی آن را سفارش دهید تا موقع گاز خوردن، کیف کنید. مدیران بندیت به دنبال توسعه موتورسیکلت‌های برقی هستند ولی مشخص نیست تا چه تاریخی به این هدف می‌رسند.

۲۲۷۲۲۷

کد خبر 1964873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =