بانوی اژدها لقب کدام هواپیمای نظامی است؟

در دنیای هوانوردی نظامی، تعداد کمی از هواپیماها به اندازه هواپیمای جاسوسی U-2 ساخت لاکهید مارتین متفاوت هستند.

به گزارش خبرآنلاین، بحث هایی در مورد اینکه آیا Dragon Lady به معنای بانوی اژدها نام رسمی U-2 است یا یک نام مستعار، وجود دارد که لایه دیگری از مرموزیت را به این هواپیمای جذاب اضافه می کند. تحقیقات نشان می دهد که اغلب از بانوی اژدها به عنوان یک نام مستعار یاد می شود نه یک نام رسمی.

U-2 که در اوایل دهه ۱۹۵۰ توسط بخش Skunk Works لاکهید در زمان تشدید تنش جهانی پس از جنگ جهانی دوم توسعه یافت، برای جمع آوری اطلاعات حیاتی در طول جنگ سرد طراحی شده بود. ماموریت آن ساده و در عین حال خطرناک بود – پرواز در ارتفاعات خارج از دسترس سیستم های دفاعی دشمن و گرفتن تصاویر با وضوح بالا از مکان های استراتژیک.

بر اساس گزارش روزیاتو، طراحی انقلابی U-2 دارای بدنه ای کشیده، بال های بلند برای پرواز در ارتفاع بالا و تجهیزات شناسایی پیچیده بود. این ویژگی ها به آن اجازه می داد تا در ارتفاعات بیش از ۷۰,۰۰۰ فوت، بسیار بالاتر از برد رادار و موشک های دشمن، پرواز کند. با این حال، طراحی منحصربه‌فرد آن یک ایراد بزرگ داشت: این هواپیما احتمالاً سخت‌ترین هواپیمای جهان برای پرواز بود که منجر به نام افسانه‌ای آن شد. فرود U-2 به دلیل پیکربندی ارابه فرود دوچرخه مانندش حتی برای ماهرترین خلبانان نیز بسیار دلهره آور است. لمس زمین در یک U-2 به کمک یک خودرو در حال تعقیب هواپیما که توسط خلبان دیگری هدایت می شود، نیاز دارد، خودرویی که بازخورد، راهنمایی و کمک را در زمان واقعی به خلبان هواپیما ارائه می دهد.

به گفته کریس پوکاک، مورخ و نویسنده در مورد U-2، نام مستعار بانوی اژدها از شخصیتی در یک کمیک استریپ دهه ۱۹۳۰، به نام erry and the Pirates الهام گرفته شده است.

«این اشاره ای به یک بانوی شرقی مرموزی بود که شخصیت اصلی کارتون “تری و دزدان دریایی” بود. این کارتون که در اصل توسط میلتون کنیف در سال ۱۹۳۴ ساخته شده بود، یک جوان آمریکایی را نشان می داد که در امتداد سواحل سرزمین اصلی چین با دزدران دریایی درگیر بود. این سریال تا دهه ۱۹۵۰ محبوبیت خود را حفظ کرد، زمانی که تری دیگر یک خلبان جنگنده بود و بانوی اژدها در جبهه مشترکی با او، رهبری یک گروه زیرزمینی را بر عهده داشت که با رژیم کمونیستی در سرزمین اصلی چین مبارزه می کرد. اما این زن همچنان دور از دسترس و مرموز بود، گاهی اوقات شکست داده می شد اما هرگز تسلیم نمی شد، و هرکسی که او را زنی عادی و بی خطر می دید، از این تصور خود پشیمان می شد، درست مثل پرواز با U-2 ».

بسیاری از کسانی که با این هواپیما پرواز کرده اند، تجربه خود را شبیه کشتی گرفتن با اژدها دانسته اند، برخی نیز شبیه پرواز با یک کامیون زباله بالدار.

۵۸۵۸

کد خبر 1964618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =