سامسونگ گوشی پرچمدار جدید معرفی کرد / ارتقاء همه‌جانبه نسبت به نسل قبل

سامسونگ گلکسی S24 FE به‌جز بخش دوربین در تمام قسمت‌ها نسبت به نسل قبل بهتر شده است. این گوشی نمایشگر بزرگ‌تر، چیپ قوی‌تر و باتری بزرگ‌تری دارد و برای نخستین بار به موتور پردازش تصویر ProVisual برای بهبود تجربه عکاسی در شب مجهز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، گلکسی S24 FE در تمام مناطق جهان از چیپ قدرتمند و ۱۰ هسته‌ای اگزینوس 2400e بهره می‌برد و خبری از مدل اسنپدارگون نیست. سامسونگ هنوز جزئیات کامل این چیپ را منتشر نکرده اما هسته‌های اصلی کورتکس X4 در این چیپ نسبت به نسخه قبلی با فرکانس پایین‌تری کار می‌کنند. این موضوع می‌تواند حداکثر کارآیی گوشی جدید سامسونگ را کمی کاهش دهد، اما پایداری آن را بهبود می‌دهد. این گوشی با ۸ گیگابایت حافظه رم و در سه‌مدل با ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد.

به نقل از دیجیاتو، یکی از مشکلات گلکسی S23 FE افزایش قابل توجه دما هنگام استفاده سنگین بود. سامسونگ امسال از سیستم خنک‌سازی محفظه بخار بزرگ‌تری استفاده کرده تا این مشکل را تا حدی حل کند. با درنظرگرفتن تمام این موارد و دو نسل ارتقاء اگزینوس 2400e نسبت به اگزینوس ۲۲۰۰ در مدل سال گذشته، انتظار می‌رود که افزایش قابل توجهی را در عملکرد گوشی شبه‌پرچمدار جدید سامسونگ شاهد باشیم.

سامسونگ گوشی پرچمدار جدید معرفی کرد / ارتقاء همه‌جانبه نسبت به نسل قبل

نمایشگر گلکسی S24 FE نسبت به نسل قبل ۰.۳ اینچ بزرگ‌تر شده و اندازه آن به ۶.۷ اینچ رسیده است، یعنی هم‌اندازه گوشی پرچمدار گلکسی S24 پلاس. پنل این نمایشگر داینامیک امولد 2X رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برابر با ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دارد. از دیگر مشخصات این نمایشگر می‌توان به نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیتی اشاره کرد. این نمایشگر با پوشش گوریلا گلس ویکتس پلاس محافظت می‌شود.

ترکیب دوربین‌های گلکسی S24 FE تفاوتی با نسل قبلی ندارد و از همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری، و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی هم سنسور ۱۰ مگاپیکسلی دارد. بااین‌حال استفاده از موتوپر پردازش تصویر ProVisual می‌تواند کیفیت عکاسی این دوربین را به‌خصوص در فضای تاریک تا حد زیادی بهبود دهد.

یکی دیگر از پیشرفت‌های گلکسی S24 FE نسبت به نسل قبل در بخش باتری مشاهده می‌شود. ظرفیت باتری این گوشی ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته و به ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است. البته سرعت شارژ تغییری نکرده و شاهد حداکثر توان شارژ ۲۵ واتی در حالت سیمی و ۱۵ واتی در حالت بی‌سیم هستیم.

۷ سال به‌روزرسانی برای گلکسی S24 FE

گلکسی S24 FE با اندروید ۱۴ روانه بازار می‌شود و خبر خوب این‌که تا ۷ سال نیز آپدیت اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که این گوشی تا اندروید ۲۱ را با شما همراه باشد. سامسونگ قیمت ۶۵۰ دلار را برای نسخه پایه گلکسی S24 FE با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته است.

۵۸۵۸

کد خبر 1963099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =