اتباع می‌توانند در تهران دستفروشی کنند؟

مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل شهر تهران با بیان اینکه هر گونه دستفروشی در معابر جرم محسوب می‌شود، گفت: برنامه‌ای برای صدور مجوز برای دستفروشی اتباع خارجی در تهران نداریم.

به گزارش خبرآنلاین،سعید بیگی روز چهارشنبه اظهار کرد: با هر گونه دستفروشی در معابر برخورد قانونی می‌شود و اتباع خارجی هم از این قانون مستثنی نیستند.

ایرنا در خبری نوشت:مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر از هیچ یک از دستفروشان در تهران مالیات گرفته نمی‌شود و البته دستفروشان افغانی هم مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اتباعی که بطور غیر قانونی وارد کشور شده‌اند، افزود: پسندیده نیست اتباع غیرمجازی که مجوز قانونی برای تابعیت ایران را ندارند در کشور تردد کنند و از منابع ملی ما استفاده کنند، اجازه این کار را نمی‌دهیم.

بیگی درباره دستفروشی اتباع هم گفت: اجازه این کار را ندارند با دستفروشان افاغنه برخورد می‌کنیم.

بیگی اضافه کرد: البته اگر اتباعی که از تابعیت قانونی در کشور برخوردارند درخواستی برای دریافت غرف برای کسب و کار داشته باشند ممکن است غرف در اختیار آنان قرار داده شود که البته تاکنون درخواستی در این باره نداشته‌ایم.

بیگی با بیان اینکه اغلب اتباع خارجی که بطور غیر مجاز در کشور تردد دارند توسط مافیا استثمار می‌شوند، یادآور شد: اکثر اتباع غیر مجاز توسط مافیای دستفروشی در کار استثمار می‌شوند این افراد اغلب بخشی از خیابان را می‌گیرند و دستفروشی می‌کنند و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

۲۳۳۲۱۷

کد خبر 1962542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =