حملات اسرائیل به لبنان/کرملین درباره بی‌ثباتی کامل منطقه هشدارداد

کرملین با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، درباره خطر گسترش جنگ در منطقه و بی‌ثباتی کامل خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به حملات جاری رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان، هشدار داد که این حملات می‌تواند منطقه خاورمیانه به‌طور کامل بی‌ثبات کند.

پسکوف در واکنش به حملات گسترده و بی‌وقفه صهیونیست‌ها به لبنان گفت: این (حملات) به شدت خطرناک است و خطر گسترش جنگ و بی‌ثباتی کامل منطقه را دربر دارد که البته برای ما نیز عمیقاً نگران‌کننده است.

به گزارش مهر به نقل از الشرق‌الاوسط، روز چهارشنبه -۱۸ سپتامبر/۲۸ شهریور- شاهد انفجارها متوالی پیجرها در لبنان بودیم، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از پایگاه هوایی رامات دیوید، بزرگترین پایگاه در شمال سرزمین‌های اشغالی و یکی از سه پایگاه اصلی هوایی این رژیم، بازدید و با اشاره به حرکت «مرکز ثقل عملیات‌های اسرائیل به سمت شمال»، این حرکت را آغاز «مرحله جدید جنگ» توصیف کرد.

روز بعد یعنی ۱۹ سپتامبر، رژیم صهیونیستی شدیدترین حملات هوایی خود علیه لبنان از زمان شروع جنگ غزه که حدود یک سال پیش آغاز شد را ترتیب داد. منابع لبنانی به خبرگزاری «رویترز» اعلام کردند که این حملات ممکن است شدیدترین حملات در چندین سال اخیر باشد.

از آن زمان به بعد، بمباران‌های رژیم صهیونیستی به‌طور روزانه و بدون توقف ادامه یافت و در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۲۲ و ۲۳ سپتامبر، این حملات شدیدتر و گسترده‌تر شد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جنگنده‌هایش حدود ۱۳۰۰ هدف حزب‌الله را در جنوب و شرق لبنان بمباران کرد.

مرکز فوریت‌های وزارت بهداشت لبنان امروز اعلام کرد که در نتیجه حملات دیروز ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور، تا این لحظه ۴۹۲ نفر به شهادت رسیده و دست کم ۱۶۴۵ نفر نیز نیز زخمی شده‌اند.

310310

کد خبر 1962118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =