۱ نفر
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
هواپیمای جدید رییس‌جمهور آمریکا

دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که در حال حاضر برای حمل و نقل رئیس جمهور ایالات متحده استفاده می شود، قرار است ظرف چند سال آینده جایگزین شوند. هواپیماهای جدید در واقع هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ به شدت اصلاح شده با نام VC-25A هستند.

به گزارش خبرآنلاین، دو هواپیمای انتخاب شده برای این برنامه هرگز برای یک شرکت هواپیمایی تجاری پرواز نکرده اند. آنها در ابتدا برای Transaero، یک شرکت هواپیمایی روسی ساخته شدند، که قبل از تحویل هواپیما، ورشکستگی خود را اعلام کرد و این موضوع منجر به رفتن جمبو جت ها به آشیانه ای در کالیفرنیا شد. به عنوان آخرین مدل‌ها بدون سابقه خدمت قابل توجه، زمانی که نیروی هوایی ایالات متحده به دنبال جایگزینی برای هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ قدیمی خود بود، این جمبو جت ها به گزینه ایده‌آلی تبدیل شدند.

به نقل از روزیاتو، این هواپیماها در تاسیسات بوئینگ در تگزاس برای نقش جدید تغییر یافته اند. به دلایل مرتبط با امنیت ملی، جزئیات تعمیرات اساسی مخفی نگه داشته می شود. با این حال، بر اساس اسناد منتشر شده و اطلاعات در دسترس عموم، چندین ارتقاء در این هواپیما صورت گرفته است.

به عنوان تغییر پایه، تازه ترین مدل این هواپیما دارای چندین مزیت متمایز نسبت به مدل قبلی خود از نظر عملکرد، با کاهش قابل توجه مصرف سوخت و ۱۰۰۰ مایل دریایی افزایش برد همراه بوده است.

چه چیزی قرار است در داخل هواپیمای جدید رییس جمهور ایالات متحده باشد؟

بر اساس اطلاعات بوئینگ، هواپیمای جدید دارای نسخه های به روز شده از چندین ویژگی حیاتی هواپیمای قبلی خواهد بود. چندین هدف اصلی وجود دارد که این هواپیما باید بدون ذره ای سازش به آنها دست یابد. یک مرکز فرماندهی ایمن برای عملیات اجرایی ارائه دهد، به طور نامحدود از طریق سوخت‌گیری هوا به هوا در آسمان باقی بماند، و به لطف بارگیر مستقل خود و پله‌های هوایی جلو و عقب، قادر به فرود در فرودگاه‌های سراسر جهان با حداقل یا بدون امکانات باشد.

هواپیمای جدید رییس‌جمهور آمریکا

در داخل هر جت بیش از ۴,۰۰۰ فوت مربع فضای داخلی وجود دارد که امکان ایجاد فضای وسیعی برای ایستگاه های کاری را فراهم می کند. به گفته بوئینگ، اینها برخی از ویژگی های ناوگان فعلی است که احتمالاً به مدل های نسل بعدی منتقل می شود.

  • سالن کنفرانس و غذاخوری برای جلسات
  • یک سوئیت خصوصی برای رئیس جمهور، بانوی اول، و همه اعضای خانواده همراه
  • یک منطقه اداری بزرگ برای کارمندان ارشد
  • دفتر دومی گه در صورت لزوم به یک مرکز پزشکی با پرسنل کامل تبدیل می شود
  • محل هایی برای کار و استراحت کارکنان ریاست جمهوری، نمایندگان رسانه ها و خدمه نیروی هوایی
  • دو آشپزخانه که هر بار می‌توانند ۱۰۰ وعده غذایی را فراهم کنند
  • ارتباطات ایمن در فرکانس های رادیویی و ماهواره ای

زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، از طرح جدیدی با طرح رنگ تیره‌تر حمایت کرد، قرار بود رنگ سنتی هواپیما تغییر کند. دولت فعلی اما پس از اینکه رنگ آبی تیره‌تر به آزمایش‌های پرهزینه بیشتری نیاز داشت، این طرح را لغو کرد.

طرح فعلی که در مارس سال گذشته اعلام شد، دارای چندین تغییر کوچگ نسبت به طرح اصلی جکی کندی و ریموند لووی (که مشتریان دیگر آن شامل کوکاکولا، اکسون و خدمات پستی ایالات متحده بودند) است. رنگ نهایی VC-25B دارای سه تفاوت اصلی با رنگ VC-25A فعلی است.

  • رنگ آبی روشن “کمی عمیق تر و مدرن تر” از آبی تخم مرغی VC-25A است.
  • موتورهای VC-25B از رنگ آبی تیره‌تر متعلق به قسمت کابین خلبان، به جای آبی تخم مرغی، استفاده خواهند کرد.
  • هیچ بخش فلزی صیقلی در VC-25B وجود ندارد، زیرا آلیاژهای بدنه هواپیماهای تجاری مدرن اجازه آن را نمی دهند

۵۸۵۸

کد خبر 1960274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =