جابه‌جا کردن لاستیک‌های فرسوده جلو با لاستیک‌های عقب،‌ درست یا غلط؟

لاستیک از جمله بخش‌های مهم خودرو به حساب می‌آید که تعویض و جابه‌جایی آن باید مطابق روش درست و استاندارد باشد تا از بروز هرگونه نقص جلوگیری شود.

امیرمسعود عابدین_ برخی از افراد درباره تعویض لاستیک‌ها و چگونگی جابجایی آن‌ها، باورها و رفتارهای متفاوتی دارند. زمانی که لاستیک‌های فرسوده جلو نیاز به تعویض دارند، برخی از افراد این لاستیک‌ها را با مدل‌های نو و جدید عوض می‌کنند؛ اما نکته مهم اینجاست که می‌توان اندکی تامل کرد. به جای تعویض لاستیک‌های فرسوده محور جلو با با نمونه نو، می‌توان آنها را روی محور عقب قرار دهیم و لاستیک‌هایی را که در پشت بودند به جلو منتقل کنیم.

جابه‌جا کردن لاستیک‌های فرسوده جلو با لاستیک‌ها عقب،‌ درست یا غلط؟

برخی از افراد شاید این روش را بدانند، اما مدیر فنی شرکت لاستیک‌سازی میشلین در بریتانیا، برایان پورتئوس، اخیراً اعلام کرد که نیمی از رانندگان بریتانیایی نمی‌دانستند که این کار در زمان به‌روزرسانی لاستیک‌ها ضروری است! حتی بسیاری از فروشندگان لاستیک نیز از این موضوع بی‌خبرند.

جابه‌جا کردن لاستیک‌های فرسوده جلو با لاستیک‌ها عقب،‌ درست یا غلط؟

اما چه منطقی پشت این روش وجود دارد؟ پاسخ این سوال، یک سوال دیگر است! چرا می‌خواهید بهترین لاستیک‌ها را در عقب داشته باشید، در حالی که قسمت جلویی است باید تمام کارهای مهم و ترمزهای سنگین را انجام دهد؟ همه اینها به ثبات خودرو مربوط می‌شود.

هنگامی که خودرو پایدار است، در واقع می‌بینید که ترمز و کشش کافی از لاستیک‌های نیمه فرسوده در جلو نشات می‌گیرد. نکته مهم این است که درک و کنترل هر گونه لغزش در قسمت جلو برای راننده آسان‌تر خواهد بود.

۵۸۳۲۲

کد خبر 1958515

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • فرشید IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    47 3
    درود برادر عزیز ما در ایران زندگی می کنیم و چوب کلا نفت و مشتقات آنرا باید از کشورهای دیگر وارد کنیم ضمن اینکه اقتصاد و معیشت عالی داریم از کارخانه فقط دو حلقه لاستیک آنهم سهمیه ای و التماس میگیرم محض خنده ،،،، خدا امواتت رو بیامورزه اینجا ایرانه
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    37 6
    جابجایی لاستیک های جلو و عقب باید هر ۱۰ تا ۲۰ هزار کیلومتر بر اساس دستورالعمل دفترچه خودرو صورت گیرد. در این صورت هر چهار تایر یکنواخت کار میکنند و در نهایت هم باید هر چهارتا را با هم نو کرد