به گزارش خبرآنلاین، سازمان تامین اجتماعی یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر اجتماعی، با تحت پوشش قراردادن حدود 40 درصد از جمعیت کشور و گستردگی فعالیت های اقتصادی که تاثیر بسزایی در توسعه پایدار کشور دارد، از جایگاه و اهمیت ویژه ای در حوزه رفاه و تامین اجتماعی برخوردار است. باید توجه داشت گردش مالی بالای این سازمان و تنوع خدمات و مخاطبان آن ، مدیریت این سازمان عریض و طویل را حساس می کند. به همین دلیل مدیران تامین اجتماعی علاوه بر استفاده از راهکارهای مدیریتی، نیازمند تعامل هدفمند و منطقی با ذینفعان اجتماعی و سایر ارگان های تصمیم ساز در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و درمان هستند.
شروع مدیریت حافظی به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی همراه با تنش های فراوان این سازمان با کانون های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگی، بدهی کلان به بانک رفاه کارگران بابت هزینه پرداخت بخشی از افزایش حقوق بازنشستگان در سال 89 ، کسری بودجه قابل توجه (درآمد 900 میلیارد تومانی و هزینههای هزار و 400 میلیارد تومانی در ماه)، نارضایتی کارکنان، بازنشستگان و بیکاران بود. در چنین شرایطی حافظی توانست با استفاده از تجربیات کارشناسان، مدیران میانی و بازنشستگان این سازمان و ایجاد ثبات و امنیت شغلی در بدنه کارکنان آن کمی موجب آرامش در این سازمان شود.
بخشی از مهمترین تلاشهای حافظی برای بهبود شرایط تامین اجتماعی به این شرح است:
- جبران کسری درآمد ماهانه این سازمان از حدود 500 میلیارد تومان در اوایل سال 89 به حدود 50میلیارد تومان تراز مثبت تا پایان آذرماه سال جاری.
- تلاش برای تعامل مثبت با کانون های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی و تشکیل جلسات هم اندیشی با این کانون ها در راستای اصل سه جانبه گرایی و ایجاد رضایتمندی میان ذینفعان اجتماعی و مخاطبان سازمان
- انجام سفرهای استانی با هدف برقراری تعاملات دوسویه با مسئولین سیاسی و اجتماعی استان، شرکای اجتماعی، مخاطبان و کارکنان به منظور شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای اجرایی با بهره مندی از خرد جمعی
- اهتمام در جهت باز نگری و بروز رسانی قانون تامین اجتماعی با استفاده از نظرات شرکای اجتماعی و صاحبنظران حوزه رفاه و تامین اجتماعی
- همراهی و کمک به هیات تحقیق و تفحص مجلس در جهت شفاف سازی بخشنامه ها و منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی
- پرداخت بدهی های معوق و انباشت شده سازمان به مراکز درمانی، پزشکان، داروخانه ها و دیگر طرف های قرارداد این سازمان
- برنامه ریزی برای ساماندهی زیرساخت های خدمات درمانی در جهت کاهش هزینه ها و ایجاد رضایتمندی جامعه تحت پوشش از طریق اجرای سیستم ارجاع و پزشک امین.
- ایجاد یک حساب متمرکز در راستای شفاف سازی با حذف حدود بیش از 1800 حساب برای وصول درآمدهای تامین اجتماعی.
- ایجاد سیستم پرداخت اینترنتی حق بیمه.
- ایجاد پایگاه اطلاع رسانی تامین در راستای پاسخگویی به مخاطبان.
- راه اندازی سیستم سراسری دیتاسنتر برای یکپارچه کردن اطلاعات بیمه شدگان و دسترسی کشوری به اطلاعات بیمه ای.
- ارائه اطلاعات مربوط به سوابق بیمه ای بیمه شدگان سازمان از طریق پایگاه اطلاع رسانی تامین
4547
نظر شما