آذربایجان‌غربی در تعطیلات شهریور جزو ۶ استان مسافرپذیر کشور شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: طبق اعلام ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تعطیلات شهریورماه سال جاری آذربایجان‌غربی جزو ۶ استان برتر کشور در جذب مسافر بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، مرتضی صفری اظهار کرد: در بازه زمانی ۸ تا ۱۶ شهریورماه یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر به آذربایجان‌غربی سفر کرده‌اند که پس از استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان‌شرقی و اردبیل بیشترین تعداد مسافر محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: این آمار نشان‌دهنده اقبال مسافران برای سفر به استان بوده و در این مدت شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، ماکو، خوی و پیرانشهر بیشترین تعداد مسافر را داشتند.

او ادامه داد: در مدت ۸ تا ۱۶ شهریورماه ظرفیت اقامت در مراکز اقامتی پنج شهرستان مذکور ۱۰۰ درصد تکمیل شده بود و ضریب اشغال مراکز اقامتی سایر شهرستان‌های استان نیز ۷۰ درصد بوده است.

صفری گفت: در سطح استان ۱۲۴ واحد اقامتی با پنج هزار و ۴۶۰ تخت و دو هزار و ۲۸۰ اتاق وجود دارد که در این مدت پذیرای مسافران داخلی و خارجی بودند و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل پروژه‌های در حال احداث ظرفیت مراکز اقامتی استان تا پایان سال جاری افزایش یابد.

46

کد خبر 1956185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =