تفاوت سرفیس لپ تاپ با سرفیس پرو، ۴ فرق اساسی

سرفیس لپتاپ‌ و سرفیس پرو دو مدل محبوب از دستگاه سرفیس مایکروسافت هستند که در این مقاله به بررسی مهم ترین تفاوت سرفیس لپ تاپ با سرفیس پرو می پردازیم.

هنگامی که به دنبال خرید یک دستگاه سرفیس جدید مایکروسافت هستید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. سرفیس لپتاپ‌ و سرفیس پرو دو مدل محبوب از این دستگاه‌ها هستند. اگرچه هر دو از لحاظ بهره وری و عملکرد، نمره قابل قبولی می‌گیرند و اساساً طراحی با کیفیتی دارند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند. در این مقاله از پارسان‌می، تفاوت‌های سرفیس لپ‌تاپ با سرفیس پرو را بررسی می‌کنیم تا در انتخاب بین سرفیس لپتاپ و سرفیس پرو، تصمیم بهتری بگیرید.

مرور سریع:

  • سرفیس لپ تاپ دارای طراحی سنتی تاشو است، در حالی که سرفیس پرو یک دستگاه ۲ در ۱ است که می‌تواند با صفحه کلید جداشدنی یا بدون آن، استفاده شود.
  • لپ‌تاپ‌های سرفیس و سرفیس پرو مجهز به جدیدترین پردازنده‌های اینتل Core i۵ یا i۷ هستند که عملکرد سریع را برای کارهایی مانند چک کردن ایمیل‌ها، مرور وب، بازی‌های آنلاین و ویرایش محتوا ممکن می‌سازد. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وظایف داده‌های سنگین را به طور کارآمد انجام دهند و تجربه‌ای یکپارچه برای کاربر فراهم کنند.
  • سرفیس لپتاپ و سرفیس لپتاپ استودیو عمر باتری بیشتری نسبت به سرفیس پرو دارند.
  • ترجیحات شما از نظر فرم، عملکرد، قابلیت حمل و بودجه تاثیر مستقیم در انتخاب شما دارند.

مقایسه فرم و طراحی

همانطور که در پارسان می آمده است:

سرفیس لپ تاپ مایکروسافت را از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت، میتوان یکی از بهترین های بازار و همرده با لپتاپ های اپل دانست که در بین لپ تاپ های ویندوزی جزو بهترین هاست. بدنه آلومینومی و یکپارچه، پوشش مات بدون جذب اثر انگشت، استفاده از پارچه آلکانترا، استفاده از خطوط شکسته و زاویه های تند و تیز، طراحی سرفیس لپ تاپ را خیلی خاص کرده است.

یکی از بزرگترین تفاوت‌های سرفیس لپ تاپ در مقابل سرفیس پرو، مربوط به طراحی آن است. سرفیس لپتاپ و سرفیس لپتاپ گو که از زیرشاخه‌های سرفیس لپ تاپ هستند، مانند لپتاپ‌های سنتی طراحی شده اند که دارای صفحه نمایش تاشو بصورت درب پوششی هستند اما سرفیس پرو یک سیستم ۲ در ۱ است، بنابراین باید آن را با یک صفحه کلید جداشدنی و مجزا استفاده کرد. برای اینکه بتوانید سرفیس پرو را بدون صفحه کلید استفاده کنید باید یکی از دو مدل قلم مایکروسافت یعنی: سرفیس پن یا سرفیس پن ۲ را با آن جفت کنید تا بتوانید بنویسید، طراحی کنید و بین صفحات مختلف حرکت کنید.

ذکر این نکته لازم است که سرفیس گو، مانند سرفیس پرو یک دستگاه ۲ در ۱ محسوب می‌شود و سرفیس لپ تاپ استودیو از یک طراحی منحصر به فرد برخوردار است که در یک حالت، مانند یک لپتاپ سنتی دارای درب پوششی است و در حالت دیگر، با چرخش کامل صفحه نمایش بصورت خوابیده، این امکان را به کاربر می‌دهد که از این دستگاه مانند یک تبلت استفاده کند.

تمام این دستگاه‌ها دارای صفحه نمایش PixelSense هستند، اما اگر می‌خواهید انعطاف و تطبیق پذیریر بیشتری به لحاظ فرم و شکل دستگاه خود داشته باشید، بهتر است به انتخاب سرفیس پرو و یا سرفیس لپ تاپ استودیو برای خرید، فکر کنید.

تفاوت سرفیس لپ تاپ با سرفیس پرو، ۴ فرق اساسی

مقایسه عملکرد

لپتاپ‌های سرفیس و سرفیس پرو ها، دستگاه‌های فوق العاده‌ای برای خرید هستند. اگر به دنبال رایانه‌ای قدرتمند برای انجام وظایف سنگین و فشرده هستید، سرفیس پرو و سرفیس لپتاپ آماده این کار هستند زیرا معمولاً به آخرین نسل از تراشه‌های اینتل مجهز هستند. مثلاً سرفیس لپ تاپ ۶ و سرفیس پرو ۱۰ به پردازنده‌های جدید Intel Core Ultra ۵ و Intel Core Ultra ۷ مجهز شده اند و سرفیس لپ تاپ ۵ و سرفیس پرو ۹ نیز به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل شامل Intel Core Ultra ۵ و Intel Core Ultra ۷ تجهیز شده بودند. با وجود این پردازنده‌ها، امکان بررسی سریع ایمیل‌ها، وبگردی، انجام بازی‌های آنلاین و ویرایش محتوا برای کاربر فراهم شده است.

همانطور که در تکنولایف آمده است:

در بررسی سرفیس پرو ۹ باید به عملکرد این محصول هم توجهی خاص داشته باشیم. مایکروسافت این تبلت را با سخت‌افزار بسیار مناسبی راهی بازار کرده است. مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از پردازنده Core i۵ نسل ۱۲ مدل ۱۲۴۵U استفاده می‌کند. این پردازنده ۱۰ هسته‌ای است و که دو هسته پرفدرت و ۸ هسته کم مصرف استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که ۱۲ ترد هم دارد و حداکثر فرکانس آن به ۴٫۴ گیگاهرتز می رسد.

سرفیس لپتاپ استودیو از تجهیزات بهتری برخوردار است و در آخرین مدل به پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Intel Core ۷ تجهیز شده و علاوه بر انجام وظایفی مانند: وبگردی و بازی، با داشتن کارت گرافیک قدرتمند، برای ویرایش رسانه و طراحی گرافیکی سنگین، آماده شده است.

سرفیس لپتاپ گو نیز با داشتن پردازنده نسل دوازدهم Intel Core i۵ و وزن سبک، یکی از گزینه‌های عالی برای کار در حین حرکت است که به شما امکان کار، بازی و پخش جریانی را می‌دهد، در حالیکه باتری آن تا ۱۵ ساعت، نیروی لازم را برای این سیستم فراهم می‌کند.

در نهایت اگر می‌خواهید، کارهای سنگین گرافیکی مانند رندر سه بعدی، ایجاد بازی یا ویرایش ویدیو را انجام دهید، باید به سراغ سرفیس لپتاپ استودیو بروید که از پردازنده گرافیکی سریع NVIDIA GeForce RTX استفاده کرده و امکان اجرای همزمان و سریع چندین کار گرافیکی را به شما می‌دهد. سرفیس لپتاپ و سرفیس پرو نیز به پردازنده‌های گرافیکی Intel Iris Xe بوده و کارهای سنگین را به راحتی مدیریت می‌کنند.

تفاوت سرفیس لپ تاپ با سرفیس پرو، ۴ فرق اساسی

مقایسه ماندگاری باتری

عمر باتری فاکتور مهمی است که هنگام تصمیم گیری بین سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو، باید در نظر بگیرید. اگر همیشه در حال حرکت بوده و یا در کل روز سیستم را روشن نگه می‌دارید، باید به سراغ دستگاهی بروید که ماندگاری شارژ بالاتری داشته باشد. بطور کلی ماندگاری باتری سرفیس لپتاپ نسبت به سرفیس پرو بیشتر است. سرفیس لپتاپ ۵ تا ۱۸ ساعت، سرفیس لپتاپ ۶ تا ۱۹ ساعت و سرفیس لپتاپ ۷ تا ۲۲ ساعت شارژ نگه می‌دارند و در طرف مقابل، سرفیس پرو ۹ تا ۱۵.۵ ساعت، سرفیس پرو ۱۰ تا ۱۹ ساعت و سرفیس پرو ۱۱ تا ۱۴ ساعت (به دلیل تغییر در نوع پردازنده استفاده شده) شارژ نگه می‌دارند. همچنین سرفیس لپتاپ استودیو تا ۱۸ ساعت و سرفیس لپتاپ گو تا ۱۵ ساعت ماندگاری شارژ دارد.

سرفیس پرو یا سرفیس لپتاپ؟ کدامیک را بخرم؟

مایکروسافت، دستگاه‌های سرفیس قدرتمندی را در سطوح مختلف قیمت، برای کاربرانش ارائه می‌کند. بنابراین می‌توانید سرفیس لپ تاپ یا سرفیس پرو متناسب با نیاز و بودجه خودتان را به آسانی پیدا کنید. اکثر این دستگاه‌ها با پیکربندی‌های متنوع عرضه می‌شوند که از نظر سرعت پردازش، گرافیک، اتصالات و پورتها و موارد دیگر با یکدیگر فرق دارند که بر قیمت آنها تاثیر می‌گذارد.

خرید سرفیس لپ تاپ یا خرید سرفیس پرو، هر یک به اولویت‌های و نیازهای خاص شما بستگی دارد. اگر سیستمی با طراحی لپتاپ‌های سنتی می‌خواهید، سرفیس لپتاپ و سرفیس لپ تاپ گو را انتخاب کنید و اگر به دنبال دستگاهی همه کاره با قابلیت حمل آسان می‌خواهید به دنبال یک سیستم ۲ در ۱ مانند سرفیس پرو یا سرفیس گو باشید و اگر یک لپ تاپ قدرتمند می‌خواهید که بتواند به شکل یک تبلت تغییر حالت دهد، باید سرفیس لپ تاپ استودیو را در اولویت قرار دهید.

کد خبر 1955824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =