آموزشهای مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی حلقه مفقوده میان بازار و افراد جویای کار است

نشست خبری اصحاب رسانه با دکتر سعید محمدیان سمنانی رئیس واحد استانی سمنان در خصوص پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته درمهر ماه 1403برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،دکتر محمدیان سمنانی در ابتدا با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ مهارت آموزی افزود : آموزشهای مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی حلقه مفقوده میان بازار و افراد جویای کار است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: در پذیرش پیش‌رو باتوجه به سیاست‌های کلی اشتغال و به منظور پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف کشور، دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویکرد جدید تعهد اشتغال در حین و یا پس از تحصیل در محیط کار واحد متقاضی و یا سایر مبادی بازار کار اقدام به ایجاد رشته های جدید نموده است .

در ادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان اظهار داشت:  برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی که نیاز جدی جامعه است، باید تبلیغات و اطلاع رسانی شفاف، دقیق، صادقانه و هوشمندانه توسط مراکز آموزش علمی کاربردی صورت گیرد .

وی در ادامه افزود : هم افزایی و هم فکری مراکز آموزش علمی کاربردی با یکدیگر موجب معرفی هرچه بهتر دستاوردها و برنامه های دانشگاه و در نهایت جذب حداکثری در رشته های مهرتی می شود 

دکتر محمدیان سمنانی در ادامه بیان نمود : ثبت نام مقطع کاردانی مهر ماه 1403 از 19 لغایت 24شهریورماه  و ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته مهر ماه 1403 از 21لغایت 26شهریور ماه  سال جاری می باشد و متقاضیان می بایست جهت ثبت نام پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک مورد نیاز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی‏www.sanjesh.org اقدام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانیwww.uast.ac.ir مراجعه نمایند.

در ادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان دارای 9 مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح استان و حدود ۲۴۰۰ نفر دانشجو می باشد که در پذیرش مهر ماه1403دارای 59 کد رشته محل در مقطع کاردانی حرفه ای و کاردانی فنی و 40 کدر رشته محل در مقطع کارشناسی حرفه ای و مهندسی فناوری در چهار گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت : دانش آموزان بعد از اخذ مدرک دیپلم تا تاریخ 31 شهریور ماه1403می توانند جهت ثبت نام در مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام نمایند، همچنین فارغ التحصیلان دارای مدارک کارشناسی پیوسته، ارشد و دکتری نیز می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته شرکت نمایند و اطلاعات آخرین مقطع خود را جهت ثبت نام وارد نمایند .

ایشان در ادامه اظهار داشت: در پذیرش پیش‌رو با توجه به سیاست‌های کلی اشتغال و به منظور پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف کشور و رفع معضل بیکاری به عنوان یک چالش ملی، دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویکرد جدید تعهد اشتغال در حین و یا پس از تحصیل در محیط کار واحد متقاضی و یا سایر مبادی بازار کار، اقدام به ایجاد ظرفیت در14کدرشته‌محل در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نموده است.

دکتر محمدیان سمنانی در ادامه افزود : در ثبت نام مهر ماه1403 ، مراکز آموزش علمی کاربردی شرکت صنعتی روستا، شرکت صنایع نساجی الگانت ، شرکت صنعتی سیم و کابل مغان شاهرود، شرکت صنایع شیمیایی کلران و شرکت صنایع روشنایی مون گارشو با تضمین اشتغال و با ظرفیت 280 نفر از مهر ماه سال جاری پذیرش دانشجو خواهد داشت .

دکتر محمدیان سمنانی در بخشی از سخنان خود به طرح "آباد" نیز اشاره کرد و گفت: هدف این طرح آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها با کمک صنعت است که طی آن دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت مهارتی در محل کار آموزش داده می‌شود. و همچنین با توجه به تدوین طرح آباد توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی از استاندار درخواست شد تا دبیرخانه طرح آباد به این واحد استانی واگذار شود که پس از پیگیریهای متعدد دبیرخانه طرح آباد به این واحد استانی واگذار شد .

 دکتر محمدیان سمنانی در خاتمه افزود: از مهمترین مزایای دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه ها می توان به پرداخت شهریه کمتر نسبت به سایر مراکز دولتی و غیردولتی، اشتغال، دریافت وام تحصیلی و معافیت تحصیلی برای آقایان اشاره کرد که تفاوت بارز و آشکاری را از خود نشان داده است.

کد خبر 1955582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =