۰ نفر
۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸

ایسنا نوشت:

در پی پرتاب یک بمب دودزا به آن سوی حصارهای کاخ سفید، منابع آگاه از بسته شدن موقت کاخ و آغاز تحقیقات در خصوص عاملان این حادثه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از هزار تن از معترضان "اشغال" سه‌شنبه شب در مقابل کاخ سفید به تجمع پرداخته و شعارهای ضد سرمایه‌داری سر دادند.

سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد: پس از آنکه شمار انبوهی از معترضان از مقابل کاخ سفید دور شدند، یک بمب دودزا به آن سوی حصارهای کاخ سفید پرتاب شد اما معترضان مظنون به انجام این حمله هستند.

این مقام در ادامه گفت: پس از این حادثه افراد داخل کاخ سفید تا زمان پاکسازی محیط اجازه خروج نداشتند. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش در آن زمان در داخل کاخ نبودند و تولد 48 سالگی میشل را در خارج از کاخ سفید جشن گرفته بودند.

این مامور سرویس مخفی در ادامه افزود: هیچ شخصی در خصوص این حادثه بازداشت نشده است،‌ اما محل حادثه برای تحقیقات بیشتر بسته شده است. در این حمله معترضان مظنون هستند.

شب گذشته مراسم چهل‌وهشتمین تولد همسر باراک اوباما در حال برگزاری بود که این حادثه رخ داد.

برخی از شاهدان عینی نیز از تجمع 1000 تا 1500 معترض در مقابل کاخ سفید خبر دادند. گفته می‌شود، این تجمع مربوط به گروهی موسوم به "اشغال کنگره" بوده که تاکنون گردهم‌آیی‌های بسیاری را ترتیب داده است.

در پی این حمله نیروهای امنیتی کاخ سفید به حالت آماده‌ باش درآمده‌اند. 26151

کد خبر 194699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    5 0
    عجیبه که یک خبرگرازی داخلی تعداد معترضها رو هزار و پانصد نفر بسته و مثل بقیه رسانه های رسمی داخل، این عدد رو به دو میلیون نفر گرد نکرده!!