رشد ۱۹ برابری صدور پروانه نشان حلال در گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: در ۳۳ ماه دولت شهید جمهور، صدور پروانه کاربرد نشان حلال با ۱۹ برابر رشد، از هشت فقره پروانه کاربرد نشان حلال به ۸۰ پروانه حلال افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس سیدمهدی حسینی اظهارکرد: سازمان استاندارد، تنها مرجع رسمی در صدور پروانه کاربرد نشان حلال است و در دولت شهید جمهور، طی ۳۳ ماه اتفاقات خوبی در استان گلستان در این حوزه رخ داد.

وی تصریح کرد: در ۳۳ ماه دولت شهید جمهور، صدور پروانه کاربرد نشان حلال با ۱۹ برابر رشد، از چهار فقره پروانه به ۸۰ فقره پروانه افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل استاندارد گلستان خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار ، طرح پایش کمیت کالا قانونی و اجرا شد که در این طرح، کالاهای تولیدی علاوه بر بررسی کیفیت کالا به کمیت آن نیز دقت کرده و وزن خالص آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس این طرح، واحدهای تولیدی، ملزم به درج وزن خالص کالای خود هستند.

حسینی گفت:در استان گلستان بیش از ۷۰ هزار آزمون بر روی انواع کالاهای تولید شده در داخل و خارج از استان انجام شد و خوشبختانه موردی از کم‌فروشی در این استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی استاندارد بیان کرد: بعد از ۱۲ سال، در دولت شهید رئیسی، آزمون کارشناسان رسمی استاندارد برگزار شد.

مدیرکل استاندارد گلستان ابرازکرد: همچنین برای نخستین‌بار، پروانه دانش نماد از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش بنیان صادر می‌شود که در فروش محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر بسزایی دارد و اطمینان خاطر به مردم می‌دهد.

وی یادآورشد: در دولت سیزدهم، صدور گواهینامه آزمایشگاه همکار در گلستان، چهار برابر رشد داشته و از سه گواهینامه آزمایشگاه همکار در دولت دوازدهم به ۱۳ گواهینامه آزمایشگاه همکار در دولت سیزدهم رسیده است.

حسینی بیان کرد: این ۱۳ آزمایشگاه همکار مورد تایید و صلاحیت استانی و ملی قرار گرفته است.

46

کد خبر 1946614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =