هادی قوامی: در برنامه پزشکیان، دولت تصدی‌گر نیست /رنجبرزاده:  پزشکیان برای نجات کشور از همه نخبگان استفاده کرده است

نماینده موافق کابینه پیشنهادی گفت: در برنامه پزشکیان دولت کارگردان است و تصدی‌گر نیست. مردم و بنگاه‌ها نقش اساسی را ایفا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه نوبت صبح و بعد از ظهر نمایندگان از فرصت ۱۵۰ دقیقه‌ای خود به عنوان مخالف و موافق استفاده کردند منتهی رئیس جمهور از فرصت دو ساعت و نیم خود استفاده نکرد و حدود یک ساعت از زمان او باقی ماند.

براین اساس طبق درخواست دولت فرصت رئیس جمهور در اختیار نمایندگان مدافع قرار گرفت؛ احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت طبق نامه دولت تعدادی از نمایندگان از فرصت رئیس جمهور استفاده می‌کنند.

بر همین اساس هادی قوامی، نماینده موافق کابینه پیشنهادی گفت: رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام نهادند و اگر می‌خواهیم مشارکت مردم را مورد توجه قرار دهیم، بحث توانمندسازی مردم بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: توانمندسازی مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور یک شرط اساسی است که این موضوع در برنامه‌های رئیس جمهور آمده و در برنامه‌های وی بر ضرورت تأمین نیازهای اساسی آحاد مردم، مقابله با فقر مطلق و تأمین سلامت تاکید شده است که همه این موارد در راستای توانمندسازی مردم است.

اهم اظهارات قوامی به شرح زیر است:

*سازمان یافتن مردم و اهمیت دادن به آنان از جمله نکات مهم دیگری است که در برنامه رئیس جمهور آمده است. در برنامه آقای پزشکیان دولت کارگردان است و تصدی‌گر نیست. مردم و بنگاه‌ها نقش اساسی را ایفا خواهند کرد.

*برای آنکه بتوانیم مردم را در فعالیت‌های اقتصادی مشارکت دهیم باید زمینه این کار را فراهم کنیم که این موضوع به درستی در برنامه رئیس جمهور آمده است. اگر دولت، مجلس و قوه قضائیه در چهار سال پیش رو به این موضوع مهم توجه داشته باشند، حتماً رشد اقتصادی محقق می‌شود و شاهد کاهش تورم و بیکاری خواهیم بود.

*برای تحقق رشد اقتصادی باید ترمز هر مصوبه‌ای که باعث افزایش هزینه‌های کشور می‌شود، بکشیم. همچنین باید از هر اتفاقی که باعث رشد بهره‌وری شود حمایت کنیم. اگر بهره‌وری افزایش یابد و هزینه‌ها کاهش یابد رشد اقتصادی افزایش خواهد یافت و برای دستیابی به رشد اقتصادی باید دولت و مجلس با یکدیگر هم جهت باشند.

هادی قوامی: در برنامه پزشکیان دولت تصدی‌گر نیست /رنجبرزاده:  پزشکیان برای نجات کشور از همه نخبگان استفاده کرده است

نماینده موافق کابینه پیشنهادی: پزشکیان برای نجات کشور از همه نخبگان استفاده کرده است

اکبر رنجبرزاده، نماینده موافق کابینه پیشنهادی نیز گفت: پزشکیان برای نجات کشور از همۀ نخبگان و سلایق چپ و راست استفاده می‌کند. این نقطۀ قوت اوست.به این نگاه رییس جمهور احترام می‌گذاریم.  ایران اسلامی نیاز دارد که از همه پتانسیل ها استفاده شود.

وی ادامه داد: ۱۶ میلیون نفر به آقای پزشکیان رای اعتماد دادند. امروز همه برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی را تشکیل خواهند داد.

اهم اظهارات رنجبرزاده به شرح زیر است:

*آقای پزشکیان برنامه کلی خود را تحویل مجلس داده است.

*دیپلماسی اقتصادی فعال، تقویت نقش ایران در زنجیره های ارزش اقتصادی منطقه‌ای و مهار تورم در دستور کار دولت قرار خواهد داشت.

*با رفع ناترازی انرژی و بودجه می‌توان تورم را مهار کرد.

*دغدغه مخاطبان محترم این بود که اولا دکتر پزشکیان برنامه کلی را تقدیم مجلس کردند اما این برنامه‌های کلی به قوانین بالادستی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون هفتم توسعه اشاره دارد و این خط‌مشی دولت در معرفی وزرا است که خودشان برنامه ارائه دادند.

*راهکار رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد جانمایی در نظام بین‌الملل و دیپلماسی اقتصادی فعال، تقویت تعریف نقش ایران در زنجیره‌های ارزش اقتصادی منطقه ای و فرامنطقه ای به ویژه در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، رفع موانع سرمایه گذاری خارجی، خصوصی و عمومی است.

*برای اینکه تورم را مهار کنیم در قانون برنامه هفتم به رفع ناترازی بودجه، شبکه بانکی، انرژی و صندوق‌های بازنشستگی اشاره شده است. همچنین در پاسخ به اینکه چگونه به توانمند سازی نهاد دولت برسیم آمده است که با اصلاح نظام بروکراسی ناکارامد و اصلاح نهادها و شعبه‌های تصمیم‌گیر متداخل و موازی جهت رفع مشکل و ناهماهنگی در برنامه‌ریزی کلان کشور.

*در موضوع اقتصادی نیز در برنامه هفتم توسعه به کنترل نقدینگی اشاره شده است که باید از طریق عدم برداشت بی‌رویه از بانک مرکزی اتفاق بیفتد که ما باید بر آن نظارت کنیم و دولت نیز مکلف به اجرا شده است.

۲۷۲۱۱

کد خبر 1946379

برچسب‌ها