همه روستاهای قزوین سال آینده از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: پرونده توسعه گازرسانی به شهر و روستا تا سال آینده بسته می شود و استان سبز تبدیل می شویم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی حجتی پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبری  با رسانه ها ضمن تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در سالهای گذشته اظهارکرد:  تلاش می کنیم اقدامات انجام شده را توسط خبرنگاران منعکس کنیم و جا دارد از تلاش اصحاب رسانه در این راستا تقدیر و تشکر شود.

وی  عنوان کرد: در استان قزوین ۲۸ شهر و ۸۵۰ روستا داریم که همه شهرها به صورت ۱۰۰درصدی گازرسانی شده و ۹۴.۶ درصد روستاها تحت پوشش هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین اظهار کرد: از ۸۵۰ روستای استان بر اساس شاخص ها ۷۷۴روستا مشمول گازرسانی هستند که ۶۷۸ روستا تاکنون گازرسانی شده و ۱۳ روستا در هفته دولت به شبکه متصل می شوند.

حجتی پور تصریح کرد: در ۴۹روستا عملیات گازرسانی به صورت همزمان در حال اجراست که ۲۵ تا ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: ۷ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار است و ۲۰ روستا امسال در برنامه گازرسانی قراردارد که در مجموع ۲۷ روستا در سال جاری گازرسانی می شود.

حجتی پور با بیان اینکه ۲۰ روستا باقی می ماند که سال آینده تکمیل شده و همه روستاها از نعمت گاز برخوردار می شوند افزود:  پرونده توسعه گازرسانی به شهر و روستا تا سال آینده بسته می شود و استان سبز می شویم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهار کرد: در پروژه هایی مانند گلخانه نودهک  فاز اول ۸۰ هکتاری راه اندازی شده و زیرساخت گازرسانی تامین شده  و علیرغم سختی گاز به تعهد خود عمل کردیم و شهرک مسکونی عظیمیه در دست انجام است.

حجتی پور گفت: برای طرح های توسعه باید برنامه ریزی کنیم که مسکن ملی و شهرک های الحاقی از جمله ۲۸۶هکتاری مهرگان و شهرک ۳۳۰ هکتاری عظیمیه در دستور است و گازرسانی در شهرک جدید و منطقه ۷ محمدیه در دست اجراست که به توسعه شهری کمک شود.

حجتی پور در خصوص مصرف گاز در استان گفت: مصرف گاز ۸۳۴ میلیون مترمکعب است که و ۷۶۰ میلیون مترمکعب به نیروگاه تحویل می شود که تاکنون یک میلیارد و ۵۴۴ میلیون مترمکعب آن تحویل شده است.

وی بیان کرد:  ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب تا پایان سال تعهد ما است و باید  مصرف را مدیریت کنیم.

این مدیر با بیان اینکه نیروگاه روزانه ۸ میلیون مترمکعب مصرف گاز دارد و هم اکنون ۵.۵ میلیون مترمکعب تحویل می شود افزود: باید استفاده متوازن صورت گیرد که اورهال کردن پالایشگاهها در فصل تابستان و سرویس های دوره هم نیازمند سوخت است که باید تامین کنیم تا ناترازی ایجاد نشود.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: مصرف گاز در استان ۹میلیون مترمکعب در روز است که این پیک مصرف در زمستان به دو برابر و ۱۸ میلیون مترمکعب می رسد که باید مدیریت شود.

حجتی پور گفت: ۸۸۸۴ کیلومتر شبکه گاز داریم و در حال حاضر  از مجموع حدود ۵۰۰ هزار مشترک استان حدود  ۹۱.۱ درصد مشترکان خانگی ،  ۷ درصد تجاری و یک درصد عمومی و ۷ دهم درصد صنعتی و یک درصد حمل و نقل و ۳ هزارم درصد مشترک نیروگاهی است.

وی افزود: ۲۱ درصد مصرف استان خانگی و ۴۱ درصد نیروگاهی و ۲۱ درصد مصرف گاز در بخش صنعت است که در سال قبل ۴۱ درصد مصرف گاز به نیروگاه تحویل شده است.

این مدیر با بیان اینکه در زمینه پدافند غیرعامل با ایجاد زیرساخت از منطقه جنوب الوند و احداث خط ۲۰ اینچ معادل شهرستان البرز یک پروژه درحال اجراست افزود:  بزودی به شبکه سراسری متصل می شود به طول ۱۶ کیلومتر که فقط دو کیلومترباقیمانده و این شبکه استراتژیک بزودی به شهرصنعتی و البرز قزوین متصل می شود و با ایجاد ایستگاههای جدید نیاز آینده را تامین می کنیم که ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

حجتی پور اظهار کرد: ۵میلیارد تومان برای لوله کشی گاز منازل برای ۷۲۷ خانوار مددجود هزینه شده است و در بهینه سازی موتورخانه مشترکان و مراکز اموزشی و دانشگاهها نیز ورود کردیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین بیان کرد: در این راستا ۱۱۶۰ واحد موتورخانه با اعتبار ۲۱میلیارد تومان در سه سال گذشته در استان نوسازی شده که ۲۵ درصد صرفه جویی گاز شده است.

وی گفت: در سه سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان و امسال ۴۰ میلیارد تومان برای بهینه سازی موتورخانه های مشترکین هزینه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز قزوین گفت: طرح‌های گازرسانی به گلخانه نودهک، طرح گازرسانی به منطقه مسکونی عظیمیه از طرح هایی است که در دستور کار قرار دارد.

46

کد خبر 1943293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =