ببینید| اینجا؛ ساختمانِ پلاک ۲۵، خبرگزاری خبرآنلاین، روز خبرنگار.../میزبان «بزرگان» بودیم در محفلی دوستانه

بزرگان آمده بودند تا مهمان خبرگزاری خبرآنلاین باشند در روزی که به نام «اهالی رسانه» نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ۱۷ مرداد امسال در ساختمانِ پلاک ۲۵ خیابان پانزدهم میرزای شیرازی، حال و هوایی دیگر حاکم بود، «خبرگزاری خبرآنلاین» بازهم میزبان شده بود، میزبان بزرگانی از سیاست، اقتصاد، فرهنگ، ورزش، فناوری و ...اما نه یک میزبانی به سبک همیشه که یک سو «ما خبرآنلاینی ها» باشیم و سوی دیگر «مهمانِ خبرآنلاینی ها»

اینبار مهمانان آمده بودند تا در روزی که به نام «اهالی رسانه» نامگذاری شده است در جمع تحریریه خبرآنلاین باشند، یک گعده رسانه ای، یک دورهمی دوستانه، یک حال و هوای متفاوت.

بهزاد نبوی دنیای سیاست آمده بود، با قامت خمیده اما پر از انرژی، گفته بود می آید تا در کنار تحریریه خبرآنلاین باشد بدون سخنرانی، بدون مصاحبه، همان هم شد، حضورش نه فقط تحریریه را بلکه دیگر مهمانان را هم به وجد آورد. 

دکتر خانیکی آمده بود، دکتر قاضی زاده، دکتر رضائیان، همان ها که ما مشق روزنامه نگاری را کنارشان آموختیم و چقدر هنوز نابلدیم و چقدر شاگرد هستیم کنار این استادانِ کاربلد و دوست داشتنی و ناب دنیای روزنامه نگاری.

حسام الدین آشنا هم آمد، یک استاد دیگر علوم ارتباطات، از روایت گری رسانه ها گفت از تاریخ نگاری زنده خبرنگاران.

عباس عبدی آمد، او که بارها و بارها پایش به کافه خبر باز شده بود اما اینبار آمد تا از جایگاه یک روزنامه نگار کنار ما خبرآنلاینی ها باشد، محمود واعظی و علی جنتی، دولتمردان روحانی هم آمدند و همنشین او شدند، یحتمل از کابینه پزشکیان هم حرف زده بودند، سیاستمدارند و بحث داغ این روزها کابینه چهاردهم است.

از دولتمردان روحانی گفتیم اما در این جمع ایمان شمسایی هم حضور داشت، یک مدیر مطبوعاتی در دولت رئیسی.

مجیدخان جلالی و  پرویز خان مظلومی دنیایِ فوتبال هم بودند. پیشکوست و سرمربی فوتسال آقای حسین شمس هم بود و گلایه داشت از سلطه سیاسیون بر ورزش، از علی دایی حرف زد و حتی از ....

ورزشی های جمع خبرآنلاین اما همین چند نفر نبودند، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران هم آمده بود، قبل تر از بقیه و البته زودتر از بقیه هم رفت. کوروش باقری هم مهمان ما بود، سرمربی وزرنه برداری زنان.

و جالبتر آنکه اقتصاددانی در جمع ما بود که گفته شد دروازه بان تیم ملی فوتبال بوده است، در سال های بسیار دور؛ «حسین راغفر»

جمع خبرآنلاین چند بانوی سیاستمدار را هم کنار خود داشت، خانم اشرف بروجردی از نسل قدیمی تر بانوان سیاستمدار و البته مینو خالقی از نسل جدیدتر بانوان سیاستمدار.

شادمهر راستین آمده بود تا از جایگاه یک روزنامه نگار کنار ما باشد نه آن فیلمنامه نویسی که همه می شناسندش. از تجربه اولین خبرنویسی اش گفت و ....

فیلترشکن هم پایش به مهمانی خبرآنلاین باز شد آنجا که  حامد بیدی، مدیرعامل کارزار و کنشگر حق اینترنت از قصه پرغصه فیلترینگ و بازار فیلترشکن حرف زد.

چشم که می چرخاندی در بین مهمانان خبرآنلاین یک دیپلمات را هم می دیدی، «رامین مهمانپرست» و یک بازنشسته نظامی، «ناخدا صمدی» و البته چند اهل دل و موسیقی «علی شیرازی» و «وهاب ده هفت» و «آرشا عباسی»

خبرآنلاین یک مهمان ویژه هم داشت، خانواده مرحوم «رضا مقدسی». او که ۱۶ سال قبل در کنار علیرضا معزی، حسین انتظامی، محمد مهاجری و محمدهادی پروین علم این خبرگزاری را که آن روزها هنوز یک سایت کوچک بود را برپا کرده بود. همسر و پسر او آمده بودند تا در جمع خبرآنلاینی ها باشند به نیابت از پدر.

«پلکی زدیم و وقت خداحافظی رسید..ساعت برای با تو نشستن حسود بود» و این بیت از شعر عبدالجبار کاکایی، شاعر و مهمان دیگر خبرآنلاین در ۱۷ مرداد ۱۴۰۳.

۲۷۲۷

کد خبر 1942503

برچسب‌ها