خبرنگاران رابط صادق بین حاکمیت و مردم هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در دیدار خبرنگاران استان با امام جمعه قزوین گفت: خبرنگاران به عنوان رابط صادق و امین بین حاکمیت و مردم نقش‌آفرین هستند و فعالان حوزه خبرنگاری و رسانه از همه وجوه در جهت انجام وظیفه ایثار می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ به مناسبت روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه استان به همراه حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میرزاپور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره ارشاد، علی اسدالله مسوول بسیج رسانه استان و رییس و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات، عصر چهارشنبه ۱۷مرداد با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار حسین براتی ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه اطلاع رسانی، خبر و رسانه استان گفت: همان گونه که مستحضرید ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید عزیز عرصه خبر جناب آقای محمود صارمی است که سال ۱۳۷۷ به اتفاق ۹ نفر دیگر از هموطنانمان در سرکنسولگری ایران در افغانستان توسط طالبان به شهادت رسیدند و همان سال شورای فرهنگ عمومی کشور در جهت ارج نهادن به شأنیت خبر و خبرنگاری، این روز را به عنوان "روز خبرنگار" ثبت و ضبط نمود.

وی تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان رابط صادق و امین بین حاکمیت و مردم نقش‌آفرین هستند و بدون مبالغه، یکی از بخش‌هایی که از همه وجوه در جهت انجام وظیفه ، ایثار می‌کنند، فعالان حوزه خبرنگاری و رسانه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: امروز در غزه بیش از ۱۶۵ نفر از فعالان رسانه‌ای در حال اطلاع ‌رسانی و انتشار اخبار غزه جان شیرین و عزیز خودشان را بذل کردند و به شهادت رسیدند. کسانیکه با تمام وجود و امانت‌داری و صداقت برای رساندن صدای مردم مظلوم فلسطین به اقصی نقاط جهان بودند و در این راه از فدا کردن عزیزترین سرمایه خود مضایقه نداشتند.

براتی تصریح کرد: شاید در نگاه اول چنین تلقی شود که خبرنگاری کار ساده‌ای است اما برای اینکه یک خبر به بهترین شکل ممکن به گوش مردم رسانده شود، خبرنگار باید سختی‌ها و مرارت‌های زیادی را متحمل شود و چه بسا در مراحل مختلف تولید خبر اتفاقات عدیده‌ای برای اصحاب رسانه رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: همه ما به یاد داریم روزی که حادثه تلخ سقوط بالگرد شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور محبوب اتفاق افتاد، چشم و دل و گوش و جان همه ما به خبر بود که این نشان از اهمیت و عظمت کار خبرنگاری دارد.

خبرنگاران رابط صادق بین حاکمیت و مردم هستند

در ادامه تعدادی از خبرنگاران و مدیران رسانه استان دیدگاه های خود را در خصوص مشکلات  این حرفه و استفاده مدیران از مشاوره و انتقادهای سازنده اصحاب رسانه برای تسریع در حل مشکلات مردم مطرح کردند.

46

کد خبر 1942491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =