ماکرون از نخست‌وزیر فرانسه خواست فعلا به کارش ادامه دهد

رئیس جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) از «گابریل اتل» نخست‌وزیر کشورش خواست تا پس از انتخابات پارلمانی که در آن اردوگاه سیاسی دولت نقش خود را به‌عنوان قوی‌ترین طرف به حزب چپ در پارلمان معلق واگذار کرد، فعلا در سمت خود باقی بماند.

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور از گابریل اتل خواسته است تا فعلا نخست‌وزیر بماند تا ثبات کشور تضمین شود.»

گابریل اتل پیشتر اعلام کرد استعفای خود را به عنوان نخست‌وزیر ارائه خواهد کرد، که این تبعیت از سنت سیاسی فرانسه می‌شود اما او افزود که آماده است مدت بیشتری به‌عنوان سرپرست در این سمت بماند، اما این به رئیس‌جمهور بستگی دارد که تصمیم بگیرد.

استعفای گابریل اتل در شرایطی انجام می‌شود که ائتلاف میانه‌رو امانوئل ماکرون از کسب اکثریت ۲۸۹ کرسی در پارلمان بازماند. طبق نتایج، چپ‌ها اول، میانه‌روها دوم و راست‌ها در انتخابات سوم شدند.

او که تنها شش ماه پیش توسط ماکرون منصوب شده، گفت در صورت درخواست رئیس‌جمهور فرانسه، تا زمانی که دولت جدید تشکیل شود، در سمت خود باقی خواهد ماند.

اما با توجه به نتایج انتخابات پارلمانی یکشنبه مشخص نیست که تشکیل دولت چه مقدار ممکن است طول بکشد. برای اداره مؤثر دولت فرانسه، ماکرون باید ائتلاف‌هایی را تشکیل دهد، گرچه او گفته است که با «ژان لوک ملانشون» رهبر چپگرایان که حزبش اول شد، مذاکره نخواهد کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1930067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =