پاسخ جهانگیری به ادعاها درباره تشکیل دولت سوم روحانی /وزیر اطلاعات دولت خاتمی: امنیت از دل صندوق های رای بیرون می آید نه از زور، لوله تفنگ و قدرت

جهانگیری در توصیه به افراد مردد، گفت: من واقعا مکرر گفتم که انتخابات این دوره بسیار حساس است به دلایلی که کشور با مسائل حساسی روبه‌رو است، از مسائل معیشت مردم تا مسائل اقتصادی مهمی مانند ناترازی جدی در حوزه آب، هوا، بودجه، انرژی همین‌طور در حوزه فرهنگی و اجتماعی در حوزه جوانان و زنان موضوعات جدی داریم، مباحث آموزشی هم از همین دست است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پس به صندوق انداختن رأی خود در حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که «آیا قرار است پزشکیان دولت سوم روحانی را تشکیل دهد»، گفت: این از آن حرف های بداخلاقی‌ست، آقای پزشکیان یک‌ شخصیت بزرگ و مستقلی است که با فکر و اندیشه خودش به انتخابات آمده است و دولت هیچکس را تشکیل نمی‌دهد.

بنابر گزارش ایلنا، وزیر صنعت و معدن دولت اصلاحات درخصوص‌ توصیه به افراد مردد، اظهار داشت: من واقعا مکرر گفتم که انتخابات این دوره بسیار حساس است به دلایلی که کشور با مسائل حساسی روبه‌رو است، از مسائل معیشت مردم تا مسائل اقتصادی مهمی مانند ناترازی جدی در حوزه آب، هوا، بودجه، انرژی همین‌طور در حوزه فرهنگی و اجتماعی در حوزه جوانان و زنان موضوعات جدی داریم، مباحث آموزشی هم از همین دست است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث روابط بین‌المللی با تحریم های ظالمانه‌ای که با آن مواجه هستیم، منطقه ما در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته باید با دقت بالا مباحث رصد شود و تصمیمات اتخاذ شود. الان دو تفکر در انتخابات حضور دارد مردم باید بررسی کنند که با کدامیک از این دو کاندیدا می‌شود مسا.ل کشور را حل کرد و ایران را در مسیر خوبی قرار داد.

جهانگیری همچنین خاطرنشان کرد: به هرحال من فکر می‌کنم هرکسی به ایران و سرنوشت مردم علاقمند است الان باید بیاید به صحنه چون نیامدنش ممکن است باعث شود آن فکر و نظری که قبول ندارد، حاکم شود.

امروز مردم با مشارکتشان پیام جدید خود را به مسئولین ابلاغ کنند

بنابر گزارش جماران، علی یونسی، وزیر پیشین اطلاعات که برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در حسینیه جماران حضور یافته بود، گفت: امروز روز بسیار مبارکی برای ملت ایران است.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات گفت: ملت ایران فرصتی پیدا کرده تا با تمام احساس و قدرت بیاید و دولت آینده خودش را شکل بدهد و مردم می دانند این مشارکت است که می توانند آینده آنها را تامین و تضمین کند و امنیت، منافع و آزادی آنها را با مشارکت می توانند تضمین کنند.

وی گفت: قبلا من گفته بودم که امنیت از دل صندوق های رای بیرون می آید و نه از زور، و نه از شرکت نکردن و لوله تفنگ و قدرت؛ بلکه از صندوق های رای است که امنیت و توسعه و آزادی در می آید. از مردم می خواهم که همه شرکت کنند. هفته گذشته شرکت نکردن مردم پیام مهمی داشت، فکر می کنم مسئولین جمهوری اسلامی این پیام را دریافت کردند و امروز با مشارکتشان می توانند پیام جدید خودشان را به مسئولین ابلاغ کنند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1928647

برچسب‌ها