جلیلی: سفیر ما در روسیه می‌گفت افرادی را داریم که ۶ ماه در صف خرید سمند هستند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمانی که معاون اروپا و امریکا بودم در مسکو مشتری سمند داشتیم .سفیر ما در آنجا می‌گفت افرادی را داریم که ۶ ماه در صف خرید سمند هستند، علاوه بر این در ونزوئلا بازار خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آخرین مناظره به پرسشی درباره واردات خودرو پاسخ داد.

اهم پاسخ‌های جلیلی به شرح زیر است:

*یکی از بحث‌های مهم که مردم سوال دارند بحث خودرو است، یکی از اشکالات این است که مواردی نظیر مسکن و خودرو موضوعات تک بعدی نیستند و ابعاد مختلفی دارند. لذا یکی از کارهایی که بنده دنبال می‌کنم این است که از دانشگاه‌ها بخواهید وارد مباحثی نظیر اقتصاد خودرو و مسکن شوند. در مورد خودرو قیمت و کیفیت اهمیت دارند.

*اگر آقای دکتر نمی‌گوید در اتاق جمع شدید، بله ما کارشناسی کردیم ‌و جمع‌بندی این است که بتوانیم تیراژ خودرو را به اندازه‌ای افزایش دهیم که به این وضعیت دچار نشویم، یکی از ابزارهای افزایش تیراژ تولید است.

*بحث این است که تولید خودرو باید اقتصادی شود ایران خودرو و سایپا هر کدام چند پلتفرم دارند. یکی دیگر از راه‌ها واردات است که اهرمی برای کنترل بازار است.

*زمانی که معاون اروپا و امریکا بودم در مسکو مشتری سمند داشتیم .سفیر ما در آنجا می‌گفت افرادی را داریم که ۶ ماه در صف خرید سمند هستند، علاوه بر این در ونزوئلا بازار خوبی داشته باشیم.

*تولیدکننده داخلی نباید فکر کند همه چیز دست او است. واردات برای تنظیم بازار و اقتصادی کردن تولید از حمله برنامه‌های بنده در حوزه خودرو است.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1927694

برچسب‌ها