رقابت سعید جلیلی و پزشکیان در این استان‌ها/ آرای باطله در استان‌ها اراک، کرمان و مازندران چقدر بود؟

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: حدود ۴۶ درصد واجدان شرایط رأی دادن کرمان در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحمان جلالی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد واجدان شرایط رأی دهی در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر بوده است.

بنابر گزارش مهر، جلالی ادامه داد: میزان مشارکت واجدان شرایط رأی استان کرمان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حدود ۴۶ درصد بوده است. تعداد آرای مأخوذه از ۲ هزار و ۴۲۸ شعبه اخذ رأی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان، یک میلیون و ۷۰ هزار و ۲۸۶ رأی بود.

جلالی تصریح کرد: آرای مأخوذه شامل مجموع آرای صحیح و باطله مأخوذه (سفید، غیرخوانا، اسامی غیر از نامزدها) است. براساس آرا صحیح شمارش شده در استان، سعید جلیلی با ۴۷۷ هزار و ۵۸۹ رأی به عنوان نفر اول و مسعود پزشکیان با ۳۲۹ هزار و ۴۷۰ رأی به عنوان نفر دوم اعلام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین محمدباقر قالیباف با ۲۱۵ هزار و ۸۹۲ رأی به عنوان نفر سوم و مصطفی پورمحمدی با ۸ هزار و ۵۱۳ رأی نفر چهارم اعلام شدند. بر این اساس، سعید جلیلی ۴۵ درصد آرا و مسعود پزشکیان ۳۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: محمدباقر قالیباف نیز ۱۹.۶ درصد آرا و مصطفی پورمحمدی ۸ دهم درصد آرای مأخوذه در استان کرمان را به خود اختصاص دادند. با توجه به اینکه هیچیک از نامزدها اکثریت مطلق آرا را کسب نکردند، طبق ماده ۱۲ قانون انتخابات، دور دوم انتخابات در ۱۵ تیر ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت تبلیغاتی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آرا مرحله اول شروع می‌شود. تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی ادامه خواهد یافت.

۴۲.۳ درصد مازندرانی ها در انتخابات شرکت کردند

بنابر گزارش مهر، قاسم عزیززاده گرجی، رئیس ستاد انتخابات مازندران، بعد از ظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات نتایج نهایی این دوره انتخابات را اعلام کرد و گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۴۲.۳ درصد در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: از مجموع آرای مأخوذه سعید جلیلی با ۴۴۸ هزار و ۳۰۸ رأی بیشترین آرا را در استان کسب کرد و مسعود پزشکیان نیز ۴۰۶ هزار و ۴۸۵ رأی را به دست آورد.

وی ادامه داد: محمدباقر قالیباف ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رأی و حجت الاسلام مصطفی محمدی ۹ هزار و ۶۲۹ رأی را به خود اختصاص دادند. ۵۰ هزار نفر در برپایی انتخابات در استان همراهی و همکاری کردند.

سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رأی در مازندران برای جمع آوری آرای مردم فعالیت کرد.

۳۹.۹ درصد از مردم استان مرکزی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند

بر اساس آنچه مهر روایت کرده است، بهنام نظری، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در گفتگویی بیان کرد: انتخابات بدون هیچ مشکلی در استان مرکزی برگزار شد و تلاش‌های همه مردم، دست اندرکاران و عوامل اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: این انتخابات بدون کمترین مشکلی با نهایت دقت و امنیت و مشارکت خوب مردم برگزار شد و آمار و اطلاعیه‌های رسمی در مورد تعداد آرا نیز توسط وزارت کشور اعلام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ضمن قدردانی از مشارکت خوب مردم استان مرکزی، میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این استان را ۳۹.۹ درصد اعلام کرد و گفت: مجموع رأی مأخوذه مرکزی ۴۵۷ هزار و ۷۴ رأی بوده است.

نظری با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری استان مرکزی گفت: سعید جلیلی ۲۳۳۶۴۵، مسعود پزشکیان، ۱۳۶۲۸۲، محمدباقر قالیباف ،۶۱۳۵۹ و مصطفی پورمحمدی ۴۳۵۵ آرای مردم را کسب کردند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1926339

برچسب‌ها