رکوردشکنی خیره‌کننده ژاپنی‌ها / انتقال داده با سرعت ۴۰۲ ترابیت بر ثانیه

مؤسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) با همکاری مؤسسات دیگر توانسته با کابل‌های فیبر نوری موجود به انتقال داده با سرعت ۴۰۲ ترابیت‌برثانیه دست پیدا کند که رکورد جدیدی در این محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، NICT و شرکای آن در آزمایش خود سیستمی را با پهنای باند ۳۷ هرتز توسعه‌ داده‌اند که از ۱۵۰۵ کانال در طول ۵۰ کیلومتر کابل فیبر نوری تشکیل شده است. آن‌ها برای دستیابی به سرعت بی‌سابقه ۴۰۲ ترابیت‌برثانیه (معادل ۴۰۲هزار گیگابیت بر ثانیه یا ۴۰۲ میلیون مگابیت بر ثانیه) از شش نوع تقویت‌کننده و یک اکولایزر نوری کمک گرفته‌اند.

به نقل از دیجیاتو، هرچند تا ارائه اینترنت دارای سرعت ترابیتی به مصرف‌کنندگان فاصله زیادی وجود دارد اما نکته‌ای که باعث می‌شود دستاورد دانشمندان ژاپنی چشمگیرتر شود، آن است که این مهم با فناوری فیبر نوری موجود در جهان به دست آمده است.

رکوردشکنی خیره‌کننده ژاپنی‌ها / انتقال داده با سرعت ۴۰۲ ترابیت بر ثانیه

دستاورد پژوهشگران ژاپنی، بیش از ۲۵ درصد سریع‌تر از رکورد قبلی (۳۲۱ ترابیت‌برثانیه) است و همچنین پهنای باند قابل‌استفاده برای انتقال در این روش تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

محققان باور دارند رویکرد آن‌ها می‌تواند وعده‌هایی را که در زمینه ارائه خدمات پرسرعت «فراتر از ۵G» ارائه شده است، عملی کند. در واقع با استفاده از این تکنیک جدید در سراسر شبکه‌های فیبر مستقر، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت می‌توانند سرعت انتقال داده و طول عمر زیرساخت‌هایشان را افزایش دهند.

البته می‌توان انتظار داشت استقرار این تکنیک در سرویس‌های موجود احتمالاً هزینه زیادی داشته باشد اما نتایج این تحقیق پتانسیل کامل فیبرهای نوری را به‌خوبی نشان می‌دهند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1926306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =