آخرین آمار بازگشت حجاج ایرانی به کشور

آخرین آمار بازگشت حجاج ایرانی به کشور اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، ستاد عملیات حج اعلام کرد که با انتقال ۲۴۱۲۰ نفر به کشور اکنون بیش از ۲۷ درصد از زائران و عوامل حج امسال سرزمین وحی را ترک کردند.

ایلنا در خبری نوشت: تعداد حاجیان ایرانی که در مکه مکرمه و مدینه منوره اعمال و مناسک خود را انجام داده و از طریق فرودگاههای مدینه وجده به میهن اسلامی بازگشته‌اند به ۲۴۱۲۰ نفر رسید.

گزارش چهارشنبه شب ستاد عملیات حج ۱۴۰۳ حاکیست ۲۱۷۹۱ نفر از حجاج و عوامل در قالب ۱۵۶ کاروان از مدینه و ۲۳۲۹ نفر در قالب ۱۷ کاروان از جده به ایران بازگشتند. تاکنون ۹۳ پرواز از فرودگاه مدینه و ۱۱ پرواز از فرودگاه جده به مقصد ایستگاههای پروازی در کشورمان انجام و زائران ۱۷۳ کاروان به میهن اسلامی منتقل شدند.

این تعداد حدود ۲۷.۵ درصد از ۸۷ هزار و ۶۵۰ زائر و عوامل کاروان‌های کشورمان در حج تمتع امسال می‌باشند. همچنین دراین اطلاعیه، تعداد زائران ایرانی در جوار بیت الله الحرام تا بامداد امروز ۵۱۴۸۵ نفر در قالب ۳۷۷ کاروان اعلام شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره هم چهارشنبه شب به ۱۰۱۸۵ نفر در قالب ۷۳ کاروان رسید.

پروازهای بازگشت حجاج به ایران از طریق دو فرودگاه جده و مدینه از یکم تیرماه آغاز شده است و ۲۴ تیرماه از فرودگاه جده پایان می‌پذیرد.

ستاد عملیات حج تاکید کرده است که خدمات اجرایی اعم از حمل و نقل، زیارت دوره، اسکان، تغذیه و تدارکات، راهنمایی حجاج و… و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی تا آخرین لحظه حضور حجاج در سرزمین وحی ادامه دارد و کسب رضایتمندی حداکثری زائران همواره مورد توجه مسئولان حوزه حج و زیارت بوده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1925330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =