گزارش تصویری| ورزشگاه عجیب بن‌سلمان با هرآنچه روی زمین دیده‌اید، فرق می‌کند!

استودیوی معماری Populous ورزشگاه درخشانی را برای شهر قیدیا در عربستان سعودی طراحی کرده است. این ورزشگاه به ورزش‌های الکترونیک اختصاص دارد و از فناوری‌های مختلفی برای تجربه متفاوت بازی‌های ویدیویی بهره می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این سازه قرار است مفهوم ورزشگاه‌ را بازنویسی کند زیرا به ورزش‌های الکترونیک اختصاص داده خواهد شد؛ این ورزشگاه بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش را در خود خواهد داشت و صندلی‌های آن مجهز به نمایشگرهای لمسی خواهند بود تا تماشاگران بتوانند با تمام وجود، بازی‌های ویدئویی را احساس کنند.

هدف هم‌افزایی صفحه‌های نمایش عظیم، صندلی‌های لمسی و پیشرفته‌ترین سیستم‌های AV (واقعیت افزوده)، ارائه تجربه‌ای فراگیر برای طرفداران دنیای فانتزی در ورزشگاه شهر قیدیا است.

این ورزشگاه قرار است «آرنا» نام بگیرد و به نقطه عطفی در شهر قیدیا بدل شود. آرنا با عادات شهری یعنی زندگی در بازی‌های ویدئویی مطابقت خواهد داشت. این ورزشگاه قرار است میزبان رویدادهای ورزش الکترونیک باشد چراکه قیدیا اولین منطقه بازی‌های ترکیبی و ورزش‌های الکترونیکی در جهان خواهد بود که قرار است به قطب بازی در خاورمیانه تبدیل شود.

این مکان چند منظوره با ۵۱۵۵ صندلی، تجربه بازیکنان و تماشاگران را در اولویت قرار می‌دهد. از طریق مطالعات دقیق خطوط دید و ابزارهای طراحی پارامتریک، معماران از پیکربندی بهینه صندلی در اطراف مجموعه‌ای از صفحه‌های معلق، به اصطلاح «لوستر دیجیتال» اطمینان حاصل کرده‌اند.

منبع: designboom

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1917968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    14 1
    به این میگن ورزشگاه
  • دبش IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    1 0
    درود
  • روشن دل IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    1 10
    منم چندتا از این ورزشگاه ها دارم و کلی جزیره و شهرهای جدید فقط فرقش با عربستان اینه که من عکسش رو دارم و اونا طراحی و مدل خوب و شیک دلیلش هم پول بیشتره دیگه !؟؟ از داشته ها سخن بگو نه از طراحی ها . یک نکته هم به شما مطبوعاتی ها ی طرفدار عربستان اگر دل به دنیای آنها بسته ایید خوب لذت ش رو ببرید چون با این رنگ ولعاب که تعریف از طراحی میکنید چند ایرانی کم تعقل را به سمت ایران گریز میکنید
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      8 0
      کاش عقلت هم مثه دلت روشن بود امکانات و لیگ عربستان خواب و خیال و پوستر و طراحی نیس که شما فاز داشتن نداشتن ورداشتی .تعداد ورزشگاههای مجهز و دستمزد بازیکنان شاغل در عربستان و جذب بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال رو بخای با اینجا مقایسه کنی گریه ات میگیره .لیگ ما هنوز یک var ساده نتونسته بیاره از قضیه فساد تو فوتبال هم چیزی نگم بهتره.منتها تا یکی چارخط از واقعیات مینویسه متهم میشه به وطن فروشی و غربگرا بودن
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      بعضی‌ها از این ماجرای همستر متعجب شدند ولی اگر دو دهه گذشته دقیق نگاه کنی متوجه میشی که حماسه همستر ریشه‌داره و هر کسی میتونه با نشون دادن یک مقدار زرق و برق (مانور تجمل) همه رو هوایی کنه.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    6 0
    بعضیا چشم دیدن پیشرفت عربستانو ندارن و هنرشونو با بالارفتن از دیوارسفارت نشون میدن .بجای ایراد گرفتن سعی کنیم مشکل اصلی ورزشمون رو پیدا و حلش کنیم تا بلکه یروز ما هم لیگ واقعا حرفه ای داشته باشیم و بتونیم اسطوره های ورزش رو جذب کنیم