پورمحمدی: نام دولت چهاردهم، «دولت قرار» خواهد بود/ افشار: مردمی بودن باید به بدنه دولت کشانده شود/ حسینی: شما را به خود ترجیح داده‌ام

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما سرشار از آرزوهای بالابلندی بودیم اما امروز در جایی که می خواستیم نیستیم. بی گمان گام های بلندی برداشتیم و دستاوردهای انکارناپذیری داریم اما ناکامی ها و کاستی های آزاردهنده نیز کم نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم با ورود به وزارت کشور و ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وزنه حضور مسئولان با سابقه قضایی در این عرصه را سنگین تر کرد.

بنابر روایت ایلنا، پورمحمدی بعد از قطعی شدن ثبت نام خود با حضور در محل برگزاری نشست خبری، با بیان اینکه جوانی و میانسالی خود را در مسئولیت های سخت، اثرگذار و پرچالشی گذرانده ام، گفت: ما سرشار از آرزوهای بالابلندی بودیم اما امروز در جایی که می خواستیم نیستیم. بی گمان گام های بلندی برداشتیم و دستاوردهای انکارناپذیری داریم اما ناکامی ها و کاستی های آزاردهنده نیز کم نبوده است.

وی که هم اکنون دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است، گفت: من فراز و فرودهای سیاستگذاری کشور را می شناسم و می توانم بگویم در ۴۵ سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خُرد و کلان داخلی و خارجی آشنا هستم.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه من صرفا از دور دستی بر آتش نداشته ام و بی خبر از ظرفیت های این سرزمین نیستم، عنوان کرد: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنین هوش مصنوعی باور عمیق دارم. نگرانی های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم می توانستیم در شرایطی بسیار بهتر از این باشیم از این رو اندوهگینم.

این وزیر دادگستری اسبق در پایان تأکید کرد: نام دولت چهاردهم «دولت قرار» و اولویت های آن عدالت، ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این ۳ اولویت کلیدی است.

افشار:مردمی بودن باید به بدنه دولت کشانده شود

پورمحمدی: نام دولت چهاردهم، «دولت قرار» خواهد بود/ افشار: مردمی بودن باید به بدنه دولت کشانده شود/ حسینی: شما را به خود ترجیح داده‌ام

همچنین بنابر روایت ایلنا، علیرضا افشار که از چهره های نظامی کشور و فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج است با حضور در وزارت کشور اقدام به ثبت نام در عرصه کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کرد و بعد از آن در نشست خبری حاضر شد و گفت: مدیریت مسئولیت اجرایی کشور باید دارای تخصص های چندجانبه ای باشد چرا که مسائل کشور بین بخشی بوده و مشکلات اقتصادی نیازمند حل مسائلی همچون الگوی مصرف، قاچاق کالا و غیره دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور باید اشراف نسبی نسبت به همه دستگاه ها داشته باشد، یادآور شد: توفیق خدمت در جهاد سازندگی، بسیج و ساماندهی انجمن های مردمی را داشته ام که مشارکت مردمی از همین نقاط صورت می گیرد لذا صرفا سفرهای استانی کافی نیست و باید در کنار آن مردمی بودن را به بدنه دولت کشاند.

افشار در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مجرب را نباید کنار گذاشت و باید در کنار نیروهای جوان و متخصص از آها نیز استفاده کرد. یک رئیس جمهور به تنهایی نمی تواند امور را حل کند و نیاز به تیمی با توانمندی بالا دارد که برنامه های لازم برای آن را داریم.

حسینی: شما را به خود ترجیح داده‌ام

پورمحمدی: نام دولت چهاردهم، «دولت قرار» خواهد بود/ افشار: مردمی بودن باید به بدنه دولت کشانده شود/ حسینی: شما را به خود ترجیح داده‌ام

همچنین، شمس‌الدین حسینی، وزیر اسبق اقتصاد و نماینده ادوار مجلس، در جمع خبرنگاران تصریح کرد:

برای تحول اقتصادی به صحنه آمدم، ظرفیت‌های کشور با مشارکت ملت رقم می‌خورد، ظرفیت‌های قانونی نشان داد نبود ریاست جمهوری حکمرانی را دچار فروپاشی نمی کند.

ظرفیت‌های کشور با مشارکت ملت رقم می‌خورد، سیاست‌های ناکارآمد سبب رانت و فساد و توزیع نابرابر ثروت شده است.

برای تحول اقتصادی به صحنه آمدم و توسعه ایران را از مسیر گشایش خدمتگزاری دنبال می‌کنم، به عنوان یک متخصص اقتصاد رنج معیشت مردم را می‌بینم و راه حل آن را می‌دانم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1915387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =