رونمایی کره جنوبی از موشک‌های ۱۶۵هزار پایی/ کره‌شمالی عقب می‌کشد؟

کره جنوبی طرحی را برای توسعه سامانه‌های موشکی پیشرفته ارائه کرده است که برای رهگیری اهداف در ارتفاع بالاتر و افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی خود در برابر تهدیدات کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس گزارش اداره برنامه اکتساب دفاعی (DAPA)، کمیته ارتقای پروژه دفاعی، طرح توسعه ۲.۸ تریلیون وون (۲ میلیارد دلار) برای سامانه موشک زمین به هوای میان‌برد (M-SAM) Block-III را تصویب کرد.

سیستم ارتقا یافته M-SAM، معروف به Cheolmae II، قصد دارد حداکثر ارتفاع رهگیری را به ۵۰ کیلومتر (۱۶۵ هزار پا) برساند. یکی از مقامات DAPA اظهار داشت که نسخه Block-III در برابر حملات موشکی همزمان با برد دفاعی چهار برابر بیشتر از سیستم فعلی دفاع خواهد کرد.

پدافند هوایی کره جنوبی به موشک‌های جدید مجهز می‌شود!

سامانه M-SAM که در حال حاضر یک موشک رهگیر چند منظوره پیشرفته برای ارتش جمهوری کره است، جایگزین MIM-۲۳ Hawk خواهد شد و برای صادرات در دسترس است. توسعه نسخه Block-III نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در قابلیت‌های دفاع موشکی کره جنوبی است که حفاظت بهتر در برابر تهدیدات در حال تحول را تضمین می‌کند.

تصویب طرح توسعه M-SAM Block-III نشان دهنده گامی مهم به جلو در تلاش‌های کره جنوبی برای ارتقای امنیت ملی و حفظ ثبات در مواجهه با حملات موشکی احتمالی از سوی دشمنان همسایه است.

سامانه پدافند هوایی M-SAM کره جنوبی یک سامانه ارتفاع بالا برای مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیک و کروز است و دارای لقب شاهین آهنین است. این سامانه تمام متحرک و دارای رادار آرایه فازی غیرفعال باند ایکس سه بعدی است.

منبع: defence-blog.com

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1914466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    0 3
    ارتفاع پروازی موشک صیاد ۴ -موشک سامانه باور۳۷۳-۱۵۰ کیلومتره